Σχεδόν 650 χρόνια έχουν περάσει από το 1380, όταν κατασκευάστηκε η πανοπλία του «Μαύρου Πρίγκιπα», του Εδουάρδου του Γούντστοκ και διαδόχου του αγγλικού θρόνου ο οποίος πέθανε το 1376, και κανείς μέχρι σήμερα δεν είχε καταφέρει να αποκαλύψει τα μυστικά της κατασκευής της πανοπλίας του.

Πλέον όμως, κάποιοι επιστήμονες αρχίζουν σιγά σιγά και ξεκλειδώνουν τα μυστικά την πανοπλίας του, μπαίνοντας στον τάφο του στην κρύπτη του καθεδρικού ναού του Καντέρμπερι και μελετώντας την χρησιμοποιώντας, ως οφείλουν, μη επεμβατικές τεχνικές για να εξετάσουν το ομοίωμα στον τάφο του.

Χρησιμοποιώντας ακτίνες Χ και ιατρικό εξοπλισμό απεικόνισης, οι ερευνητές από το Ινστιτούτο Τέχνης Courtauld ανακάλυψαν ότι η μεταλλική θωράκιση στο ομοίωμα πιθανότατα κατασκευάστηκε «από έναν πραγματικό κατασκευαστή πανοπλιών», όπως αναφέρει το εκτενές άρθρο του Smithsonian.

«Η εξέταση της προστατευτικής επένδυσης στη φιγούρα του πρίγκιπα δείχνει ένα περίπλοκο σύστημα από μπουλόνια και καρφιά που συγκρατούνται όλα μαζί αποδεικνύοντας ότι ο σχεδιαστής είχε λεπτομερή γνώση της μεσαιωνικής πανοπλίας», αναφέρει το δημοσίευμα.

«Αυτή δεν είναι μια οποιαδήποτε πανοπλία: είναι η πανοπλία του, η ίδια πανοπλία που αναπαράγεται με απόλυτη πιστότητα ακόμη και σε μικροσκοπικές λεπτομέρειες όπως η θέση των πριτσινιών», αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Ινστιτούτο Courtauld.

Οι λεπτομέρειες για το πώς ήθελε να είναι ο τάφος του

Ο Μαύρος Πρίγκιπας, πριν πεθάνει, άφησε λεπτομερείς οδηγίες για το πώς θα έπρεπε να είναι ο τάφος του: ήθελε λοιπόν το ομοίωμα του τάφου του να είναι κατασκευασμένο από μέταλλο και με πλήρη πολεμικό εξοπλισμό, κάτι που ήταν ανήκουστο στην Αγγλία εκείνη την εποχή.

Αρχικά, οι ιστορικοί πίστευαν ότι αυτός ο τάφος κατασκευάστηκε λίγο μετά το θάνατο του Εδουάρδου του Γούντστοκ το 1376. Ωστόσο, τα κράματα μετάλλων σε αυτό το ομοίωμα είναι σχεδόν πανομοιότυπα με εκείνα που χρησιμοποιούνται σε ένα άλλο που δημιουργήθηκε για τον πατέρα του Μαύρου Πρίγκιπα, τον Εδουάρδο Γ’, το οποίο χτίστηκε το 1386, σύμφωνα με στα ευρήματα των ερευνητών.

Η ομάδα τώρα υποπτεύεται ότι και οι δύο τάφοι κατασκευάστηκαν περίπου την ίδια εποχή από τον Ριχάρδο Β’. «Αν και τα ονόματα των καλλιτεχνών έχουν χαθεί στην ιστορία, κοιτάζοντας πολύ προσεκτικά το πώς κατασκευάστηκε το γλυπτό, έχουμε πλέον κατανοήσει όλες τις καλλιτεχνικές διαδικασίες, το υπόβαθρο και την εκπαίδευση των καλλιτεχνών, ακόμη και τη σειρά με την οποία συναρμολογήθηκαν τα πολλά κομμάτια του γλυπτού», καταλήγουν με νόημα οι ερευνητές.

Δεν είναι γνωστό πώς ο Εδουάρδος του Γούντστοκ, γιος του βασιλιά Εδουάρδου Γ’ και πατέρας του βασιλιά Ριχάρδου Β’, απέκτησε το παρατσούκλι του. Μερικοί ιστορικοί πιστεύουν ότι μπορεί να ανάγεται στη σκούρα πανοπλία που φορούσε στη μάχη, άλλοι στην αγριότητά του ως στρατιωτικός διοικητής.

Ο Εδουάρδος έμεινε γνωστός στους κατοίκους για την βίαιη συμπεριφορά του στους φτωχούς, την πολύ ψηλή φορολογία και εκτεταμένες σφαγές ακόμα και γυναικών και παιδιών στην Καέν και την πολιορκία της Λιμόζ.