Τη συνέχιση σχεδίου κατασκευής σιδηροδρομικού δικτύου μήκους 473 χλμ. στη Δυτική Όχθη ενέκρινε η ισραηλινή στρατιωτική διοίκηση όπως ανακοίνωσε σήμερα εκπρόσωπος του υπουργείου Άμυνας.

«Η ισραηλινή διοίκηση πολιτικών υποθέσεων της Ιουδαίας-Σαμάρειας (Δυτική Όχθη) αποφάσισε χθες, Τετάρτη, να δημοσιεύσει το σχέδιο αυτό ώστε το κοινό να μπορεί να παρουσιάσει τις αντιρρήσεις του μέσα σε διάστημα 60 ημερών», διευκρίνισε ισραηλινός αξιωματούχος που ζήτησε να μην κατονομαστεί.

«Το σχέδιο αυτό ξεπέρασε συνεπώς ένα στάδιο αλλά μένουν πολλά ακόμη, όμως η σιδηροδρομική γραμμή μπορεί να γίνει πολύ μεγάλη», πρόσθεσε ο αξιωματούχος υπογραμμίζοντας η Παλαιστινιακή Αρχή αρνήθηκε να συνεργαστεί σε αυτό το έργο.

Η ισραηλινή εφημερίδα Haaretz διευκρινίζει από την πλευρά της ότι η στρατιωτική διοίκηση και το ισραηλινό υπουργείο Μεταφορών προβλέπουν την κατασκευή 30 σιδηροδρομικών σταθμών, δεκάδων γεφυρών και σηράγγων όπως και 11 σιδηροδρομικών γραμμών που θα συνδέουν τις μεγαλύτερες πόλεις της Δυτικής Όχθης και μεγάλους εβραϊκούς οικισμούς όπως ο Μααλέ Αντουμίν κοντά στην Ιερουσαλήμ, ο Αριέλ στη βόρεια Δυτική Όχθη ή ο Κιριάτ Άρμπα στη νότια.

Σε σχόλιο της, η εφημερίδα της αριστερής αντιπολίτευσης εκφράζει λύπη που το δίκτυο αυτό μπορεί να κατασκευαστεί σε «αραβική γη για εβραϊκές ανάγκες». Υπογραμμίζει επίσης ότι το σχέδιο ξεκίνησε και προωθείται παρότι καμιά συμφωνία δεν υπάρχει για το μέλλον της Δυτικής Όχθης, της Ανατολικής Ιερουσαλήμ όπως και για την ίδρυση παλαιστινιακού κράτους.

Η Haaretz υπενθυμίζει ότι ο υπουργός Μεταφορών Ισραέλ Κατζ δήλωσε πρόσφατα πως η ίδρυση ενός παλαιστινιακού κράτους στη Δυτική Όχθη και την Ανατολική Ιερουσαλήμ είναι «απαράδεκτη λόγω κυρίως των δικαιωμάτων μας επί της γης αυτής».

TAGS
Μάθετε πρώτοι τι συμβαίνει στην Ελλάδα και τον κόσμο στο Google News του Newsbeast. Ακολουθήστε το Newsbeast σε Instagram, Facebook και Twitter.