Η νομική διάσταση της δίκης του Ιησού

Ο Μωσαϊκός νόμος, το ρωμαϊκό δίκαιο, οι ψευδομάρτυρες και το ιστορικό «νίπτω τας χείρας μου»


WEEKEND
0:05
24/04/2016
Η νομική διάσταση της δίκης του Ιησού
15
loading

«Ήδη βάπτεται κάλαμος αποφάσεως παρά κριτών αδίκων, και Ιησούς δικάζεται και κατακρίνεται Σταυρώ και πάσχει η κτίσις εν Σταυρώ καθορώσα τον Κύριον»! Λίγο πριν την ανάγνωση του 12ου Ευαγγελίου τη νύχτα της Μεγάλης Πέμπτης ψάλλεται ο συγκεκριμένος ύμνος ο οποίος αναφέρεται στην καταδικαστική απόφαση κατά του Ιησού.

ΙΗΣΟΥΣ12

Η απόδοση των στίχων αυτών στη νεοελληνική έχει ως εξής: «Ήδη ο κονδυλοφόρος βουτιέται στο μελάνι και γράφεται η απόφαση από άδικους δικαστές με την οποία ο Χριστός, καταδικάζεται στον διά Σταυρού θάνατο. Και η Δημιουργία πάσχει καθώς αντικρίζει τον Κύριο και Δημιουργό της στον Σταυρό».

ΙΗΣΟΥΣ5

Και έτσι προκύπτει ένα απλό ερώτημα: Είχε ο Ιησούς ο Ναζωραίος μια δίκαιη δίκη ή στάλθηκε στο σταυρό και στο θάνατο «παρά κριτών αδίκων»!

Η απάντηση σε αυτό είναι εύκολη ακόμα και από νομικής άποψης. Η απόφαση για τη σταύρωση δεν στηρίχθηκε ούτε στο Μωσαϊκό νόμο, ούτε στο ρωμαϊκό δίκαιο. Ο Χριστός έπρεπε να πεθάνει και αυτό θα γινόταν πάση θυσία…

Το φιλί της προδοσίας, η σύλληψη και η… προανάκριση

ΙΗΣΟΥΣ10

Η δικαστική περιπέτεια του Ιησού ξεκινά με το φιλί του Ιούδα. Το φιλί της προδοσίας. Από αυτό το σημείο και έπειτα ξεκινάνε τα παράδοξα. Επί Ρωμαϊκής κατοχής στην Ιουδαία τον πρώτο λόγο τον είχε ο Ρωμαίος έπαρχος.

Στην Ιερουσαλήμ, ωστόσο, ίσχυε ένα ιδιαίτερο καθεστώς, με ορισμένες αρμοδιότητες να έχουν παραχωρηθεί στο Εβραϊκό Συνέδριο ή αλλιώς το συμβούλιο των Εβραίων της Παλαιστίνης.

Στο Συνέδριο ανήκαν και οι Φρουροί του Ναού, οι οποίοι είχαν το ρόλο της Αστυνομίας στην περιοχή. Επιπλέον, σύμφωνα με κάποιους μελετητές, στη δικαιοδοσία του Συνεδρίου υπάγονταν τα εγκλήματα θρησκευτικής φύσης ενώ για όλα τα υπόλοιπα (μέχρι και αυτά για τα οποία επιβαλλόταν ποινή θανάτου) είχε διττό ρόλο.

ΙΗΣΟΥΣ2

Αρχικά συγκέντρωνε όλο το υλικό της υπόθεσης (προανακριτικό υλικό), πριν το στείλει στον Ρωμαίο έπαρχο ο οποίος είχε πλέον τον πρώτο λόγο. Όταν η υπόθεση έφτανε στην ανάκριση (στον Ρωμαίο έπαρχο δηλαδή) οι άνθρωποι του Συνεδρίου αναλάμβαναν το ρόλο του δημόσιου κατήγορου, όπως θα λέγαμε σήμερα.

Εδώ, όμως, υπάρχει ένα πρόβλημα. Είναι δυνατόν αυτός που κάνει την προανάκριση να είναι στη συνέχεια και ο δημόσιος κατήγορος; Και ιδιαίτερα σε μια δίκη που η πρόθεση της μιας πλευράς για καταδίκη του κατηγορούμενου είναι εκπεφρασμένη και ξεκάθαρη; Προφανώς και όχι…

Ο Καϊάφας, οι ψευδομάρτυρες και το… επ’ αυτοφώρω αδίκημα της βλασφημίας

ΙΗΣΟΥΣ4

Με αυτά τα δεδομένα ο Ιησούς βρέθηκε μπροστά στα 70 μέλη του Συνέδριου επικεφαλής των οποίων ήταν ο αρχιερέας Καϊάφας. Αξίζει να σημειωθεί πως στη συντριπτική τους πλειονότητα τα μέλη του Συνεδρίου ήταν Σαδδουκαίοι, δηλαδή μέλη μιας αριστοκρατικής συντηρητικής αίρεσης που συνεργαζόταν με τη Ρώμη.

Ο Καϊάφας τον υποδέχεται στο σπίτι του, νύχτα και υποβάλει τον Ιησού σε μια (πάντα με βάση τα σημερινά δεδομένα) προκαταρτική εξέταση-ανάκριση. Οι «κατηγορίες» που αποδίδονται στον Ναζωραίο ήταν πως οι οπαδοί του τον εμφανίζουν ως Μεσσία και (το κυριότερο) Βασιλιά των Ιουδαίων ενώ και ο ίδιος μέσα από το κήρυγμα του ασκεί κριτική στο μωσαϊκό νόμο (θεματοφύλακες του οποίου είναι τα μέλη του Συνεδρίου) και προκαλεί ταραχές με σημαντικότερη την εκδίωξη των εμπόρων από τον Ναό!

ΙΗΣΟΥΣ7

Για να στηριχθούν οι κατηγορίες έπρεπε να υπάρχουν δύο μάρτυρες οι οποίοι σύμφωνα με τον ευαγγελιστή Μάρκο έπεσαν σε αντιφάσεις. Με βάση αυτό αλλά και το γεγονός ότι σύμφωνα με τον εβραϊκό νόμο η «αυτοκατηγορία» δεν ήταν νομικά έγκυρη, έπρεπε να βρεθεί μια κατηγορία, ώστε, ο Ιησούς να παραπεμφθεί σε δίκη ενώπιον του Πόντιου Πιλάτου.

ΙΗΣΟΥΣ11

Αυτή βρέθηκε με ένα «τέχνασμα» του Καϊάφα. Στην ερώτηση του αρχιερέα: «Εσύ είσαι ο υιός του Θεού; Ο βασιλιάς των Ιουδαίων;», απάντησε «Εγώ ειμί». Συνεπώς η κατηγορία βασίστηκε στο επ’ αυτοφώρω αδίκημα της βλασφημίας. Από νομική άποψη, σε μια ρωμαϊκή επαρχία όπου ίσχυαν δύο συστήματα, η διπλή κατηγορία ήταν δυνατή.

Η δήλωση ότι είναι υιός του Θεού και βασιλιάς των Ιουδαίων ήταν ένα αδίκημα αντίληψης ή θρησκείας απέναντι στις ιουδαϊκές αρχές, αλλά ήταν και ένα έγκλημα εσχάτης προδοσίας απέναντι στον Ρωμαίο αυτοκράτορα Τιβέριο.

Η πιο αμφιλεγόμενη δίκη της ιστορίας και ο ρόλος του Πιλάτου

ΙΗΣΟΥΣ6

Μέχρι αυτό το σημείο υπάρχουν πολλές δικονομικές παραβάσεις. Οι σημαντικότερες από αυτές είναι πως το Συνέδριο συνεδρίασε στο σπίτι του αρχιερέα και όχι στο κτίριο του Δικαστηρίου, συνεδρίασε νύκτα και όχι μέρα όπως ρητά αναφερόταν στους νόμους, ενώ ξεκάθαρη κατηγορία δεν προέκυψε από τις καταθέσεις των δυο μαρτύρων.

Επιπλέον ο Ιησούς στερήθηκε κάθε υπεράσπισης ενώ και η ψηφοφορία που ακολούθησε ανάμεσα στα μέλη του Συνεδρίου δεν έγινε όπως όριζαν οι κανόνες (από τον νεότερο προς τον παλαιότερο προκειμένου να μην επηρεαστούν μεταξύ τους) ενώ ο Καϊάφας «διέρρηξε τα ιμάτια του» σε μια προφανή κίνηση που και υποκριτική ήταν και επηρέαζε τα υπόλοιπα μέλη.

ΙΗΣΟΥΣ1

Κάπως έτσι ο Ιησούς φτάνει ενώπιον του Πόντιου Πιλάτου για να ξεκινήσει η δίκη η οποία έχει τουλάχιστον δυο βαθμούς κρίσης. Ο πρώτος αρχίζει και ολοκληρώνεται σχεδόν άμεσα με την αθώωση λόγω ανεπάρκειας αποδείξεων («Εν αυτώ ουδεμίαν αιτίαν ευρίσκω», είπε ο Πιλάτος, Κατά Ιωάννην Ιθ', 4).

Ο δεύτερος βαθμός εμπλέκει στην υπόθεση τον Ηρώδη Αντύπα, τετράρχη της Γαλιλαίας.  Η πράξη της… «ανταρσίας» του Χριστού συνέβη κυρίως στη Γαλιλαία. Έτσι ο Πιλάτος προσπάθησε να ρίξει το «μπαλάκι» στον ηγεμόνα αυτού του βασιλείου.

ΙΗΣΟΥΣ3

Στις επίμονες ερωτήσεις του Ηρώδη, ο Χριστός σώπασε. Εκ πρώτης όψης, λοιπόν, καταδικάστηκε χωρίς αποδείξεις αλλά με βάση το Ρωμαϊκό δίκαιο σύμφωνα με το οποίο η μη υπεράσπιση του εαυτού σου ισοδυναμούσε με «confessio», δηλαδή ομολογία ενοχής!

Ο Βαραββάς, το «νίπτω τας χείρας μου» και η οριστική καταδίκη

ΙΗΣΟΥΣ14

Ο Ναζωραίος επιστρέφει στον Πιλάτο από τον Ηρώδη χωρίς ουσιαστικά να έχει καταδικαστεί. Μέχρι και εκείνη την ώρα ούτε ο Πιλάτος, ούτε και ο Ηρώδης έχουν καταδικάσει τον Ιησού κάτι που μπορεί να μη γινόταν αν ο Πιλάτος δεν έβαζε τον λαό να επιλέξει ανάμεσα στον Χριστό και τον επαναστάτη Βαραββά.

ΙΗΣΟΥΣ9

Οι πρώτες δυο πράξεις για την απονομή χάριτος που προέβλεπε το ρωμαϊκό δίκαιο ήταν η indulgentia (άφεση) και η abolitio (έφεση). Η πρώτη ήταν ευεργέτημα του αυτοκράτορα, ενώ η δεύτερη ήταν στη δικαιοδοσία του κυβερνήτη και εφαρμοζόταν στους κρατούμενους εν αναμονή της δίκης. Η τρίτη ήταν η απελευθέρωση ενός κρατουμένου με αφορμή το Πάσχα. Ο Πιλάτος βάζει σε ψηφοφορία δια βοής την επιλογή ανάμεσα στους δυο.

Η επιλογή για τον λαό ανάμεσα σε έναν ιεροκήρυκα και έναν επαναστάτη ήταν εύκολη υπόθεση.  Ο Πιλάτος «νίπτει τας χείρας του» και κάθεται στο έδρανο (sella curulis), μια κίνηση που επικύρωνε τη δικαστική απόφαση.

ΙΗΣΟΥΣ8

Το αποτέλεσμα αυτής της δίκης που εξελίχθηκε σε παρωδία, καταγράφηκε στο «titulus crucis», την επιγραφή που κρεμόταν στην κορυφή του σταυρού με την αιτιολόγηση της απόφασης («Ιησούς Ναζωραίος Βασιλεύς Ιουδαίων»). H τοποθέτησή της στο σταυρό αποδεικνύει ότι επρόκειτο για μια επίσημη καταδίκη με βάση το Ρωμαϊκό δίκαιο. Για τη ρωμαϊκή δικαιοσύνη, ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ ήταν ένοχος για εσχάτη προδοσία και η υπόθεση έκλεισε...

Δείτε όλα τα θέματα του Weekend

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ


ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

15
σχόλια
  1. avatar Ψαρουδάκης Κώστας.

    Θα μπορούσαν να παρατεθούν πολλά ακόμα αλλά δεν έχει νόημα. Πρόκειται για μια ηλίθια ιστορία που δεν θα μπορούσε να συμβεί ποτέ σύμφωνα με την αυστηρή Εβραϊκή νομοθεσία.
    Είναι ελεύθερος βέβαια κάποιος να υποθέσει πως ένα σωρό ιερείς, πρεσβύτεροι και νομοδιδάσκαλοι, οι πλέον καλλιεργημένοι και σοβαροί άνθρωποι μεταξύ των Εβραίων, ως δικαστές του ανώτατου δικαστηρίου της Ιερουσαλήμ καταστρατήγησαν κάθε γραφτό και άγραφο νόμο που είχαν αποστολή να εφαρμόζουν για να καταδικάσουν στα γρήγορα έναν περιπλανώμενο ραβίνο, αλλά μια τέτοια υπόθεση είναι τουλάχιστον γελοία.

  2. avatar Ψαρουδάκης Κώστας.

    7) Η καταδίκη τελικά βασίζεται στην υποτιθέμενη ομολογία του
    Ψέμα. Κανείς δεν μπορούσε να καταδικαστεί μόνο από την δική του ομολογία ακόμα κι αν ήταν ρητή και ξεκάθαρη. Ο νόμος απαιτούσε την μαρτυρία τουλάχιστον 2 μαρτύρων που θα έπρεπε μάλιστα να λένε απολύτως τα ίδια. (ο νόμος αιτιολογεί και το γιατί)
    8) Ο αρχιερέας διαρρηγνύει τα ιμάτια του.
    Ψέμα. Ειδικά ο αρχιερέας δεν θα μπορούσε να διαρρήξει ποτέ τα ιμάτια του για οποιονδήποτε λόγο. Απαγορευόταν αυστηρά από τον ίδιο τον Μωσαϊκό νόμο. (Λευιτ. 21:10)
    9) Η καταδικαστική απόφαση απαγγέλλεται την ίδια ημέρα.
    Ψέμα. Ο νόμος όριζε πως η ποινή δεν μπορούσε να απαγγελθεί σε καμία περίπτωση πριν το απόγευμα της επόμενης ημέρας. (αιτιολογεί και το γιατί)
    10) Μετά την καταδικαστική απόφαση του αντί να τον εκτελέσουν …του αλλάζουν κατηγορία και τον πηγαίνουν στον Πιλάτο να τον ξαναδικάσει διότι υποτίθεται πως δεν είχαν το δικαίωμα να τον εκτελέσουν οι ίδιοι.
    Ψέμα. Οι Ρωμαίοι δεν ενδιαφέρονταν για βλάσφημους ή άλλους παραβάτες των θρησκευτικών νόμων των Εβραίων. Ο Ρωμαϊκή αρχή όριζε τον αρχιερέα δίνοντας του και αρμοδιότητες προέδρου του ανώτατου δικαστηρίου ακριβώς για να δικάζει και να τιμωρεί τους Εβραίους παραβάτες των δικών τους νόμων.

  3. avatar Ψαρουδάκης Κώστας.

    Όσο για τα υπόλοιπα περί δίκης του Ιησού, η ιστορία αυτή είναι γελοία από πάνω μέχρι κάτω γιατί:
    1) Η δίκη γίνεται την νύχτα.
    Ψέμα. Ο νόμος απαγόρευε αυστηρά οποιαδήποτε δίκη την νύχτα. Τόνιζε μάλιστα ιδιαίτερους περιορισμούς για δίκες κακουργημάτων. («Οι αστικές υποθέσεις δικάζονται μέρα και ολοκληρώνονται την νύχτα αλλά οι κακουργηματικές πρέπει να δικάζονται μέρα και να τελειώνουν μέρα» - Ταλμούδ, Σανχεντρίν 32α).
    2) Η δίκη γίνεται την Παρασκευή.
    Ψέμα. Ο νόμος απαγόρευε αυστηρά να γίνονται δίκες παραμονές Σαββάτων και εορτών. («Καμιά δίκη δεν γίνεται παραμονή του Σαββάτου ή την παραμονή κάποιας γιορτής» - Ταλμούδ, Σανχεντρίν 32α).
    3) Η δίκη γίνεται στο σπίτι του αρχιερέα.
    Ψέμα. Ο νόμος απαγόρευε οποιαδήποτε δίκη έξω από την αίθουσα του δικαστηρίου που βρισκόταν στον ναό της Ιερουσαλήμ. (όλα στο Ταλμούδ είναι)
    4) Η κατηγορία για τον Ιησού καθορίζεται κατά την διάρκεια της δίκης.
    Ψέμα. Ο νόμος απαγόρευε την προσαγωγή οποιουδήποτε σε δίκη χωρίς έγγραφη εξουσιοδότηση που εκδιδόταν μετά την κατηγορία τουλάχιστον 2 μαρτύρων.
    5) Η κατηγορία τελικά διαμορφώνεται ως βλασφημία.
    Ψέμα. Ο ισχυρισμός ότι απεκάλεσε τον εαυτό του «υιό του θεού» ή «μεσσία» δεν αποτελούσε σε καμιά περίπτωση βλασφημία σύμφωνα με τον Εβραϊκό νόμο.
    6) Οι δικαστές αποφασίζουν την καταδίκη του δια βοής.
    Ψέμα. Ο νόμος απαιτούσε τουλάχιστον 2 ονομαστικές ψηφοφορίες στις οποίες κρατούσαν πρακτικά 2 γραμματείς, αλλιώς δεν ήταν δυνατή η καταδίκη κάποιου σε θάνατο.

  4. avatar Ψαρουδάκης Κώστας.

    Ο Καΐάφας αργότερα, αγανάκτησε μας λένε ο Μάρκος και ο Ματθαίος και ...\"διέρρηξε τους χιτώνες του\". Δεν θα μπορούσε όμως ο Καιάφας να κάνει ΠΟΤΕ κάτι τέτοιο. Απαγορευόταν!
    \" Και ο ιερεύς ο μέγας από των αδελφών αυτού... ενδύσασθαι τα ιμάτια, την κεφαλήν ουκ αποκιδαρώσει (αποκαλύψει) και τα ΙΜΑΤΙΑ ΟΥ ΔΙΑΡΡΗΞΕΙ\" (Λευιτικό. 21:10)
    Παρ\' ότι με ρητή εντολή του ίδιου του θεού απαγορευόταν ο αρχιερέας να διαρρήξει τα ιμάτια του για οποιονδήποτε λόγο, οι \"θεόπνευστοι\" τσαρλατάνοι μας περιγράφουν πως ο Καϊάφας έκανε ακριβώς αυτό και μάλιστα μπροστά στους ανώτατους δικαστές του μεγάλου συνεδρίου που συνεδρίαζαν στο ...σπίτι του τα ...μεσάνυχτα. (όσο πιθανό είναι να συνεδριάσουν σήμερα οι δικαστές του Άρειου πάγου τα …μεσάνυχτα στο …σπίτι του προέδρου, τόσο πιθανό ήταν να συνεδρίασαν τότε 72 δικαστές του ανώτατου δικαστηρίου μέσα στην νύχτα στο …σπίτι του Καΐάφα τότε.). Μπροστά σε αυτούς δηλαδή που διέταζαν εκτελέσεις ακόμα και για όσους τύχαινε να κάνουν απλά κάποια εργασία το Σάββατο ως παραβάτες του Μωσαϊκού νόμου...

  5. avatar Ψαρουδάκης Κώστας.

    Τον Ιούδα τον \"θυμούνται\" μόνο οι υπόλοιποι ευαγγελιστές οι οποίοι όμως δεν \"θυμούνται\" κανέναν Ρωμαϊκό στρατό. Ο Μάρκος μάλιστα τυχαίνει να θυμάται λέει κι έναν ξεβράκωτο νεαρό που ο όχλος πρόλαβε και τον συνέλαβε με ένα σεντόνι μόνο ριγμένο πάνω του που προσπαθούσε να την κοπανήσει από εκεί που προσευχόταν ο Ιησούς. Άκου εκεί πράματα που γράφει στο ευαγγέλιο ...

    Επίσης εκείνη την βραδιά, οι Εβραίοι απαγορευόταν αυστηρά να οπλοφορούν κατ\' οποιονδήποτε τρόπο.
    \"Κανείς δεν μπορεί να βγαίνει έξω το Σάββατο φέροντας ξίφος ή τόξο ή ασπίδα ή δόρυ ή οποιοδήποτε άλλο όπλο. Αν το κάνει παραβαίνει τον νόμο και αμαρτάνει έναντι του θεού\" (Ταλμούδ, Σαμπάτ, 63a)
    Και στις μεγάλες αυτές γιορτές ίσχυαν δια νόμου οι ίδιοι ακριβώς περιορισμοί του Σαββάτου.
    \"Δεν υπάρχει διαφορά ανάμεσα στις γιορτές και στο Σάββατο\" έλεγε ρητά ο νόμος. Κι όμως εκείνη την βραδιά οι μαθητές ήταν φορτωμένοι μαχαίρια και μάλιστα ο ένας τους έκοψε κι το αυτί ενός υπηρέτη με την δική του μάχαιρά...

  6. avatar Ψαρουδάκης Κώστας.

    Είναι εντελώς αδύνατον να είχαν συμβεί στ\' αλήθεια όλες αυτές οι εξωφρενικές ανοησίες που περιγράφουν οι άσχετοι συγγραφείς των \"ευαγγελίων\" για πληθώρα σοβαρότατων λόγων.

    Την βραδιά της σύλληψης του Ιησού δεν θα μπορούσε κανείς Εβραίος να βγει από το σπίτι του μέχρι το ξημέρωμα. Απαγορευόταν αυστηρά από τον Μωσαϊκό νόμο .
    \"Κανείς δεν θα βγει από την πόρτα του μέχρι το πρωί... και θα φυλάξετε αυτόν τον λόγο σαν εντολή για εσάς και τα παιδιά σας για πάντα.\" (Έξοδος. 12:22-25).
    Ήταν ρητή εντολή του ίδιου του Μωυσή για την βραδιά του Πάσχα. Οι άσχετοι \"ευαγγελιστές\" περιγράφουν ολόκληρο όχλο Εβραίων να αγνοούν τους εξαιρετικά αυστηρούς νόμους τους και να τριγυρίζουν έξω ειδικά εκείνη την νύχτα για να συλλάβουν τον περιπλανώμενο Ιησού. Και μάλιστα μαζί τους ήταν και οι άνθρωποι του νόμου, ιερείς, γραμματείς (νομοδιδάσκαλοι) , αυτοί δηλαδή που είχαν την ευθύνη να δικάζουν και να οδηγούν στην εκτέλεση τους παραβάτες των νόμων αυτών.
    Για όλα αυτά βέβαια, ο Ιωάννης είναι ο μόνος που \"θυμάται\" πως τον Ιησού τον έπιασε ο Ρωμαϊκός στρατός που έτρεχε στα βουνά νυχτιάτικα για να συλλάβει τον \"τρομοκράτη\" και μάλιστα με επικεφαλής έναν ...χιλίαρχο!... Επίσης ο Ιωάννης που ήταν και \"αυτόπτης\", δεν \"θυμάται\" κανέναν Ιούδα ούτε βέβαια και κανένα ...φιλί, θυμάται πως ο ίδιος ο Ιησούς τους πληροφόρησε πως \"εγώ είμαι που ψάχνετε\" και αυτοί αμέσως τον αρπάξανε, πιθανώς από τον σβέρκο...

  7. avatar Σπύρος Κ.

    Κανένας γονέας δεν θα θυσίαζε το παιδί του για το καλό της ανθρωπότητας
    Ο θεός όμως τόσο πολύ μας αγαπά ώστε θυσίασε το παιδί του .Ας πάψουμε να δείχνουμε με τα έργα μας την πλάτη στο Θεό.Είμαστε παιδιά του και ο πατέρας συγχωράει.Αγάπη Μετάνοια , προσευχή και ελεημοσύνη. Η θρησκεία μας είναι σαν την κλασσική μουσική γίνεται αποδεκτή μόνο αν αφιερώσεις χρόνο και ασχοληθείς σοβαρά μαζί της. Οι αξίες κατακτώνται δεν κερδίζονται.

  8. avatar Eubana

    Ωραιο άρθρο και εμπεριστατωμένο. Μπράβο για την επιλογή αυτή πριν το Πάσχα.

  9. avatar tis

    \"Ο Πιλάτος είχε δίκαιον: Εις το ερώτημα «ΤΙ εστιν αλήθεια;» εάν έχης υπ’ όψιν την υστάτην αλήθειαν, ήτις αποτελεί το θεμέλιον της όλης υπάρξεως του κόσμου, απάντησις δεν υπάρχει.
    Αλλ’ εάν ο Πιλάτος έχων υπ’ όψιν την Αρχιαλήθειαν ή την Αυτοαλήθειαν, έθετε το ερώτημα, καθώς έπρεπε να θέση αυτό, και δή, «ΤΙΣ εστιν η αλήθεια;», τότε θα ελάμβανεν ως απάντησιν … «Εγώ ειμι η αλήθεια».
    Η επιστήμη και η φιλοσοφία θέτουν δι’ αυτάς το ερώτημα: ΤΙ εστιν αλήθεια; Ενώ η γνησία χριστιανική συνείδησις πάντοτε στρέφεται προς την αλήθειαν «ΤΙΣ».
    Οι εκπρόσωποι της επιστήμης και της φιλοσοφίας ουχί σπανίως θεωρούν τους χριστιανούς ανεδαφικούς ονειροπόλους, ενώ υπολογίζουν εαυτούς ισταμένους επί }140} βεβαίας βάσεως, και δια τούτο αυτοονομάζονται «θετικισταί». Κατά παράδοξον τρόπον δεν αντιλαμβάνονται τον αφηρημένον χαρακτήρα του «ΤΙ» αυτών. Δεν αντιλαμβάνονται ότι η Αλήθεια η συγκεκριμένη η απόλυτος, δύναται να είναι μόνον «ΤΙΣ» και κατ’ ουδένα τρόπον «ΤΙ». Διότι η αλήθεια δεν είναι θεωρητικός τύπος ή αφηρημένη ιδέα, αλλ’ είναι η Αυτοζωή «Εγώ ειμι».
    ...
    Η ορθόδοξος ενόρασις του Θεού δεν είναι αφηρημένη θεωρία του Αγαθού, της Αγάπης και των λοιπών. Δεν είναι ούτε και απλή απέκδυσις του νοός από πασών των εικόνων και εννοιών. Η αληθής θεωρία δίδεται υπό του Θεού δια της ελεύσεως Αυτού εις την ψυχήν. Τότε η ψυχή ενορά τον Θεόν και βλέπει ότι Αυτός αγαπά, ότι είναι αγαθός, μεγαλοπρεπής, αιώνιος, βλέπει το άρρητον και υπερβατικόν Αυτού.
    ... \"
    \"Άγιος Σιλουανός\", γ. Σωφρονίου Σαχάρωφ

  10. avatar SCULLY

    ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΡΧΟΥΣΑ ΤΑΞΗ ΣΥΝΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΚΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΕΞΩΝΤΩΝΕΙ ΟΠΟΙΟΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΤΗΣ ΠΑΡΕΙ ΤΑ ΠΡΟΝΟΜΙΑ,ΚΑΙ Ο ΛΑΟΣ ΑΦΕΛΗΣ ΚΑΙ ΑΓΝΩΜΩΝ ΞΕΧΝΑ ΟΠΟΙΟΝ ΤΟΝ ΒΟΗΘΑ ΚΑΙ ΥΠΑΚΟΥΕΙ ΣΑΝ ΠΕΙΘΗΝΙΟ ΣΤΡΑΤΙΩΤΑΚΙ ΣΕ ΔΙΑΤΑΓΕΣ ΤΩΝ ΑΡΧΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΚΤΗΤΩΝ!!!

  11. avatar ΚΛΕΩΝ

    Να και κατι που δεν ειχα διαβασει τοσα χρονια το Πασχα!

  12. avatar Stateless

    Οι Ιταλοί σταυρωσαν τον Χριστό και αντί να τιμωρηθούν τώρα έχουν το Βατικανό, είχαν συμμαχήσει με τους ναζί όπου και κει δεν έχουν τιμωρηθεί ανάλογα .
    Βασικά κάνουν τη γκάφα στην αρχή και μετά καμία ευθύνη!
    Ωραίοι, τι άλλο να πω?

  13. avatar 666

    Το επομενο αρθρο να ειναι η νομικη διασταση του φονου της γιαγιας της κοκκινοσκουφιτσας!!!

  14. avatar The dude 82

    Περιμένω σχόλια από τον Κούγια...

  15. avatar Κωστας 14

    Αρχίσαμε!

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει