Με την άφιξη του κρουαζιερόπλοιου «Golden Iris» στη Θεσσαλονίκη καταγράφονται τα αποτελέσματα μιας προσπάθειας που κάνει η διοίκηση του οργανισμού τα τελευταία δύο χρόνια, δήλωσε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ Στέλιος Αγγελούδης.

Πρόσθεσε δε, ότι φέτος θα επαναληφθεί αρκετές φορές η επίσκεψη του συγκεκριμένου κρουαζιερόπλοιου και άλλων και μάλιστα θα υπάρξει και επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, καθώς το τελευταίο που θα «δέσει» στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα είναι το Νοέμβριο. Μεγάλο ποσοστό των προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων θα πραγματοποιηθεί την περίοδο Σεπτεμβρίου – Νοεμβρίου, αλλάζοντας, τα «χαρακτηριστικά» της φετινής χρονιάς ως προς την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

Σύμφωνα, εξάλλου, με στοιχεία που παρουσίασε, πρόσφατα, σε συνέντευξη Τύπου, ο κ. Αγγελούδης, φέτος αναμένεται διπλάσιος αριθμός επιβατών κρουαζιερόπλοιων σε σχέση με πέρυσι – περίπου 18.000-20.000. Το 2013 εκτιμάται ότι οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στη Θεσσαλονίκη θα κυμανθούν από 20 έως 30.

Στο μεταξύ, αυξητική τάση, που κυμαίνεται από 20% μέχρι και 25%, φαίνεται να καταγράφεται στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων το 2013 σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με όσα δήλωσε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο εκτελεστικός διευθυντής της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) Γιώργος Καστελλάνος.

Αν και, όπως είπε, είναι νωρίς για να υπάρχουν περισσότερες ενδείξεις, τα πρώτα «σημάδια» είναι ενθαρρυντικά. Πάντως, το λιμάνι του Πειραιά κατατάσσεται, όπως και πέρυσι, στην πρώτη θέση των λιμένων που «δένουν» τα κρουαζιερόπλοια και ακολουθεί η Σαντορίνη, η οποία και πέρυσι είχε την ίδια θέση, σημείωσε.

Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΙΜΕ, το 2012, 4824 κρουαζιερόπλοια και 5.475.816 επιβάτες αφίχθησαν στα ελληνικά λιμάνια. Ο Περαιάς παρέμεινε στην πρώτη τριάδα των λιμένων της Μεσογείου, σε επιβάτες transit, μαζί με τη Βαρκελώνη και τη Civitavecchia στην περιοχή της Ρώμης.

Από στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Καστελλάνος, στο 2ο συνέδριο θαλάσσιου τουρισμού «Ποσειδώνια 2013», προκύπτει ότι η περιοχή της Μεσογείου αποτελεί τον δεύτερο σημαντικότερο προορισμό κρουαζιέρας στον κόσμο με αυξητική τάση, τα τελευταία χρόνια. Η περιοχή υποστηρίζει την ανάπτυξη της κρουαζιέρας εξαιτίας της ποικιλομορφίας της σε ενδιαφέροντες προορισμούς και την πυκνότητα του δικτύου λιμένων, το οποίο επιτρέπει την ανάπτυξη καινοτόμων διαδρόμων κρουαζιέρας σε σχετικά μικρό χώρο και χρόνο.

Στην ίδια περιοχή υπήρξαν σοβαρές βελτιώσεις σε θέματα λιμενικών υποδομών και ασφάλειας και η παγκόσμια βιομηχανία της κρουαζιέρας αναζητεί μεγαλύτερη χρονική διάρκεια σε αυτή τη δραστηριότητα, μια δυνατότητα που προσφέρεται στην περιοχή της Μεσογείου, λόγω κλιματολογικών συνθηκών.

Η Ελλάδα – τόσο η ενδοχώρα όσο και τα νησιά της – αποτελεί πόλο έλξης των επιβατών κρουαζιέρας που επιλέγουν την Ανατολική Μεσόγειο ως τόπο προορισμού τους και αναδεικνύουν τη χώρα μας σε ένα ισχυρό «brand name» της κρουαζιέρας. Αποτέλεσμα αυτού είναι ότι τα ελληνικά λιμάνια βρίσκονται στην κορυφή της επισκεψιμότητας μεταξύ των λιμένων της Μεσογείου (Πειραιάς, Σαντορίνη,Μύκονος, Ηράκλειο, Κέρκυρα, Κατάκολο, Ρόδος και Πάτμος), πρόσθεσε.