Το Nokia Here, η αναβαθμισμένη έκδοση των υπηρεσιών χαρτών της φινλανδικής εταιρείας κυκλοφόρησε πρόσφατα για το iOS και μετά την παρουσίαση του, η Nokia αποκάλυψε στο Mashable πως ακριβώς δημιουργεί τους χάρτες της.

Για την καταγραφή τους, η εταιρεία χρησιμοποιεί ένα στόλο οχημάτων VolksWagen Jetta, 45 στον αριθμό, για να καταγράψει τρισδιάστατες αναπαραστάσεις των δρόμων και του περιβάλλοντος. Τα αυτοκίνητα αυτά θυμίζουν αρκετά τα οχήματα του Google Street View, δεν καταγράφουν όμως μόνο φωτογραφίες και κτίρια, είναι ικανά να αναγνωρίζουν την ακριβή θέση τους στον χάρτη, την κλίση του δρόμου και το υψόμετρο τους, ακόμα και τις πινακίδες των δρόμων.

Τα δεδομένα αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τον υπολογισμό διαδρομών, παρέχοντας στους οδηγούς πλοήγηση με βάση ακόμα και την κατανάλωση των οχημάτων. Για παράδειγμα η Nokia με αυτά γνωρίζει όλους τους λόφους στην πόλη του Σαν Φρανσίσκο και θα μπορούσε να προγραμματίσει μια διαδρομή για την αποφυγή τους, με τον οδηγό να «γλυτώνει» με αυτόν τον τρόπο σημαντική ποσότητα βενζίνης.

Για να γίνουν όλα αυτά, τα οχήματα διαθέτουν υπολογιστές και εξοπλισμό χαρτογράφησης αξίας άνω των 25.000 δολαρίων. Στην οροφή τους βρίσκεται μια συσκευή LIDAR (Light Detection and Ranging) η ποία χρησιμοποιεί περιστρεφόμενα λέιζερ για να καταγράψει συνολικά 1.3 εκατομμύρια ψηφιακά σημεία κάθε δευτερόλεπτο, στην ουσία να αποδώσει τον κόσμο γύρω της σε 3D. Την ίδια στιγμή πανοραμικές κάμερες 360 μοιρών καταγράφουν εικόνες τις οποίες συγχρονίζουν με τα δεδομένα του LIDAR.

Τα οχήματα διαθέτουν ακόμα στρατιωτικού βαθμού αισθητήρες μέτρησης αδράνειας ταχύτητας και προσανατολισμού, καθώς και κεραίες GPS ώστε να γνωρίζουν ακριβώς το σημείο που βρίσκονται. Χρησιμοποιούνται κυρίως από επαγγελματίες οδηγούς, οι οποίοι αναλαμβάνουν μια συγκεκριμένη διαδρομή κάθε μέρα.

Ταυτόχρονα δεν καταγράφονται μόνο τα ονόματα των οδών, αλλά και ορόσημα και μνημεία της πόλης, κυρίως για την διευκόλυνση των οδηγών που χρησιμοποιούν φωνητική πλοήγηση. Στο μέλλον για παράδειγμα, ο πλοηγός θα μπορούσε να κατευθύνει τους οδηγούς να «στρίψουν μετά το άγαλμα με το άλογο», αντί να χρησιμοποιεί το όνομα της οδού.