«Άνοιξε πλέον ο δρόμος ώστε τα λιμάνια της χώρας να προχωρήσουν ένα βήμα εμπρός με οργανωμένο σχέδιο και πλάνο το οποίο θα διασφαλίζει το μέλλον τους προς όφελος τόσο των τοπικών κοινωνιών, όσο και της εθνικής οικονομίας». Με αυτή τη δήλωσή του εξέφρασε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης την ικανοποίησή του για την ολοκλήρωση και έγκριση του Master Plan του λιμανιού του Πειραιά, με την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, επισήμανε ότι «το εν λόγω προεδρικό διάταγμα αν και αναφέρεται στον λιμένα του Πειραιά εντούτοις έχει ξεχωριστή σημασία γιατί αποτελεί πλέον τον οδικό χάρτη για τα master plans όλων των ελληνικών λιμένων. Πρόκειται, για μια ιδιαίτερα θετική εξέλιξη καθώς μπαίνει τάξη σε μια δαιδαλώδη διαδικασία που στερούσε από το εθνικό λιμενικό σύστημα την προοπτική και την ανάπτυξη».

Σε τρία μέρη το Προεδρικό Διάταγμα

Στο Προεδρικό Διάταγμα περιλαμβάνονται όλες οι προβλέψεις για την λειτουργία και την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμένα, οι λιμενικές ζώνες και υποζώνες, οι χρήσεις γης, οι όροι δόμησης, οι νέες υποχρεωτικές και μη επενδύσεις, οι περιβαλλοντικές δεσμεύσεις κ.ά.

Η σημαντικότερη περιβαλλοντική δέσμευση που έχει τεθεί, για την πλήρη εφαρμογή του ΠΔ, είναι η απαίτηση εκπόνησης ολοκληρωμένης κυκλοφοριακής μελέτης κατά το στάδιο της περιβαλλοντικής αδειοδότησης των έργων.

Το ΠΔ χωρίζεται σε τρία μέρη: α) Στο πρώτο περιλαμβάνεται η χωρική οργάνωση και το αναπτυξιακό πρόγραμμα του Λιμένα Πειραιά, β) οι κατευθύνσεις και τα μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος και γ) στο υπόμνημα συμπεριλαμβάνεται το τοπογραφικό διάγραμμα με τους όρους δόμησης και οι χρήσεις γης των ζωνών του λιμένα.