Την άποψη ότι η ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, μέσω της συγχώνευσης των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά, είναι «εμβληματική πρωτοβουλία», επανέλαβε από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, κατά τη διάρκεια της συζήτησης στην Ολομέλεια του σχετικού νομοσχεδίου.

«Είναι εμβληματική, όχι μόνο επειδή ιδρύεται ένα νέο πανεπιστήμιο, αλλά μέσα από αυτή την ίδρυση και τη συζήτηση που έχει προηγηθεί, κατοχυρώνεται η λογική της αναβάθμισης των ΤΕΙ στη χώρα μας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός και συνέχισε: «Για εμάς αριστεία είναι η επιβράβευση όλων των ακαδημαϊκών που σήκωσαν στην πλάτη τους την αναβάθμιση των ΤΕΙ, την ντε φάκτο πανεπιστημιόποιηση-αναβάθμιση πολλών τμημάτων και εκείνων που άνοιξαν τα αυτιά τους στο πανεπιστήμιο και είδαν το θέμα των ΤΕΙ». Στο σημείο αυτό, ο κ. Γαβρόγλου χαιρέτισε το γεγονός ότι «για πρώτη φορά υπάρχει συνεννόηση ανάμεσα στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ».

Ο κ. Γαβρόγλου επανέλαβε ότι προτού κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο, προηγήθηκε διάλογος και ότι θέση της κυβέρνησης είναι πως πρέπει να υπάρχουν ακαδημαϊκά κριτήρια. Σε αυτή τη βάση εργάστηκε η επιτροπή που κατέθεσε το πόρισμα της, την περασμένη Τρίτη, στη Σύνοδο των Πρυτάνεων. Ο κ. Γαβρόγλου επισήμανε ότι ακαδημαϊκές επιτροπές υπάρχουν και για το Ιόνιο, την Ήπειρο, τη Δ. Ελλάδα, τη Θεσσαλία και τη Στερεά και βάσει των συζητήσεων που γίνονται στις επιτροπές αυτές η κυβέρνηση λαμβάνει τις πολιτικές αποφάσεις. «Το ίδιο έγινε και για το πανεπιστήμιο Δ. Αττικής. Επί 6 μήνες εργάστηκε η επιτροπή», είπε και πρόσθεσε ότι «το υπουργείο έχει ευθύνη να πάρει πολιτικές αποφάσεις με ακαδημαϊκά κριτήρια και όχι πολιτικές αποφάσεις με κριτήρια τα σουβλάκια».

Ο υπουργός αναφέρθηκε στην ανακατάταξη των γνωστικών πεδίων, στην αναβάθμιση της τεχνολογικής εκπαίδευσης με νεότερο επιστημονικό δυναμικό, με νέα προγράμματα σπουδών και νέα ερευνητικά προγράμματα.

Επαγγελματικά δικαιώματα

Ο υπουργός ανέφερε ότι στο νομοσχέδιο θα ενσωματωθεί πρόταση του ΤΕΕ για τα πτυχία των μηχανικών και διαβεβαίωσε για μία ακόμη φορά ότι «δεν θίγεται κανένα επαγγελματικό δικαίωμα όσων έχουν αποφοιτήσει».

Διετή προγράμματα

Αναφορικά με τα διετή προγράμματα σπουδών, ο κ. Γαβρόγλου επισήμανε ότι καθιερώνονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και θα δώσουν τη δυνατότητα επαγγελματικών πιστοποιητικών ευρωπαϊκών προσόντων άμεσα, με την ολοκλήρωση των προγραμμάτων, που θα είναι πολύ αναβαθμισμένα ακαδημαϊκά. Τα διετή θα γίνουν σε συνεργασία με παραγωγικούς και επιχειρηματικούς φορείς, για να εξασφαλιστούν οι ανάγκες που υπάρχουν. «Είμαστε υποχρεωμένοι να συζητάμε με τις υγιείς επιχειρήσεις διότι αυτές είναι που θα δημιουργήσουν τις θέσεις εργασίας», είπε και πρόσθεσε ότι το ποσοστό εισαγωγής από τα ΕΠΑΛ ειδικά για φέτος για το πανεπιστήμιο Δ. Αττικής θα είναι 8%.

Υποχρεωτική 14χρονη εκπαίδευση

Ο κ. Γαβρόγλου αναφέρθηκε και στο θέμα της θέσπισης της 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης. «Η ελληνική κοινωνία αξιώνει να δημιουργηθούν σοβαρές, αξιόπιστες και αποτελεσματικές εκπαιδευτικές δομές. Αυτός είναι ο στόχος. Αλλά θα πρέπει να υπάρξει σοβαρή και καλά μελετημένη μεταβατική περίοδος», είπε και ανέφερε ότι η υποχρεωτική δίχρονη προσχολική εκπαίδευση θα εφαρμοστεί σε 3 χρόνια, χαρακτηρίζοντας το παράλληλα ένα «διαχρονικό αίτημα από τους εκπαιδευτικούς, τους παιδαγωγούς, την κοινωνία».

Ο υπουργός, για μία ακόμη φορά, αρνήθηκε ότι αυτό θα οδηγήσει σε συρρίκνωση των παιδικών σταθμών. «Αντιθέτως, το υπουργείο έχει στοιχεία που δείχνουν ότι θα οδηγήσει στην αύξηση των παιδικών σταθμών» είπε και ανέφερε ότι «είναι εντυπωσιακή η άρνηση της ΚΕΔΕ να διαβιβάσει στο υπουργείο τα στοιχεία για τα παιδιά που έχουν μείνει εκτός των βρεφονηπιακών σταθμών».

Μετεγγραφές

Αναφερόμενος, τέλος, στο θέμα των μετεγγραφών, ο κ. Γαβρόγλου είπε ότι είναι το «πιο πρόσφορο έδαφος για σπέκουλα», ωστόσο η κυβέρνηση «δεν μπορεί να κλείνει τα μάτια σε ένα κοινωνικό πρόβλημα». Γι’ αυτό επανέλαβε ότι έχει αποστείλει επιστολή προς τους αρχηγούς των κομμάτων, με την οποία ζήτησε συγκεκριμένες προτάσεις που θα οδηγήσουν στην ολοκλήρωση ενός νόμου καινούργιου, συνολικά για τις μετεγγραφές.