Εικονικά τιμολόγια που εξυπηρετούσαν «μαύρες» πληρωμές, στελέχη, ένστολα και μη, του υπουργείου Εθνικής Άμυνας τα οποία κανόνιζαν προμήθειες, μεσάζοντες που είχαν υπηρετήσει σε διοικήσεις κρατικών επιχειρήσεων και εταιρείες σε Ελλάδα και Κύπρο, που διακινούσαν τεράστια κεφάλαια, συνθέτουν το σκηνικό του πάρτι το οποίο στήθηκε γύρω από την παραγγελία των γερμανικών υποβρυχίων από τη χώρα μας.

Η «Καθημερινή» δημοσιεύει σήμερα νέα στοιχεία σχετικά με την πολύκροτη αυτή ιστορία, που εκτιμάται ότι επιβαρύνουν περαιτέρω πρόσωπα τα οποία έχουν αναφερθεί για το συγκεκριμένο σκάνδαλο. Επίσης, για πρώτη φορά υπολογίζεται ότι το ύψος των «μαύρων» πληρωμών που έγιναν για την προμήθεια των συγκεκριμένων υποβρυχίων ανέρχεται σε 200 εκατ. έως 230 εκατ. ευρώ.

Αποκαλύπτονται επίσης οι διαδρομές τους, τα τρία κέντρα εκταμίευσής τους (Κίελο, Εσσεν, Σκαραμαγκάς), ο ρόλος της εταιρείας ΜΙΕ, στην Ελλάδα και την Κύπρο, καθώς και μια σειρά από άλλες κρίσιμες λεπτομέρειες που «δένουν» την ιστορία.

Μικροί και μεγάλοι αξιωματούχοι του υπουργείου Εθνικής Αμυνας, της διοίκησης των ναυπηγείων, συνδικαλιστές, μεσάζοντες κάθε είδους και χιλιάδες «μαϊμού τιμολόγια» συνθέτουν την εικόνα των «μαύρων πληρωμών» που έγιναν για τα γερμανικά υποβρύχια, σύμφωνα με στοιχεία που έχει συλλέξει η «Κ» σε Ελλάδα και Γερμανία για τα «μαύρα ταμεία» των γερμανικών εταιρειών που ενεπλάκησαν στην προμήθεια των υποβρυχίων προς την Ελλάδα. Τα τιμολόγια αυτά που φέρνει σήμερα στη δημοσιότητα η «Κ» λειτούργησαν ως το μέσο για να καλυφθούν οι προμήθειες που πληρώθηκαν, ενώ πλέον στη διάθεση της εφημερίδας είναι όλα τα πρόσωπα-κλειδιά της υπόθεσης.

Μόνο από την εταιρεία που είχε την ευθύνη των πληρωμών στον Πειραιά, τη ΜΙΕ, διακινήθηκαν μέσα σε μία διετία πάνω από 40 εκατ. ευρώ προερχόμενα από την Ελβετία! Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», τα ονόματα των διακινητών των πληρωμών -ενός αρχιτέκτονα και του Αλέξανδρου Α.- που συνδέθηκαν, κατά το γερμανικό περιοδικό Spiegel, με το πρόσωπο του κ. Ακη Τσοχατζόπουλου, δόθηκαν από τις γερμανικές αρχές στις ελληνικές τον Νοέμβριο στην Ολλανδία και αφορούν τη δραστηριότητα της εταιρείας, με έδρα τις Βρετανικές Παρθένες Νήσους, Dolmaton. Ο Αλέξανδρος Α. δούλευε για την «αραβική πίστα» της Ferrostaal και δήλωνε κυπριακή διεύθυνση. Ο δεύτερος μεσάζων, ένας αρχιτέκτονας, είχε διατελέσει μέλος διοίκησης οργανισμού του Δημοσίου στη βόρεια Ελλάδα, την περίοδο 2002-2003. Ο κ. Τσοχατζόπουλος χαρακτήρισε τους ισχυρισμούς αυτούς συκοφαντικούς και αρνήθηκε κάθε σχέση με τις «μαύρες πληρωμές». Σύμφωνα με στοιχεία από το Μόναχο, στην Dolmatoδιοχετεύθηκαν συνολικά, ώς το 2006, 36 εκατ. ευρώ σε «παράνομες πληρωμές» για τη σύμβαση των υποβρυχίων.

Πόσες όμως ήταν τελικά αυτές; Το ύψος τους υπολογίζεται σε 200 με 230 εκατ. ευρώ.

Καλούνται για κατάθεση

Σε καταθέσεις καλούν οι Ελληνες εισαγγελείς πρόσωπα – κλειδιά που διαδραμάτισαν σημαίνοντα ρόλο στη σύμβαση για τα υποβρύχια, που διερευνάται συντονισμένα από την ελληνική και τη γερμανική Δικαιοσύνη αλλά και το ΣΔΟΕ. Σύμφωνα με πληροφορίες, το προσεχές 15νθήμερο, οι δύο εισαγγελείς που ερευνούν την υπόθεση των υποβρυχίων, αναμένεται να αποστείλουν κλήσεις για κατάθεση σε μάρτυρες που θεωρούν κρίσιμους για την περαιτέρω διερεύνηση της υπόθεσης.

Οι εξοπλισμοί, οι αναθέσεις και η σύμβουλος

Την περασμένη Δευτέρα, ο βουλευτής της Ν.Δ. κ. Πάνος Καμμένος κατηγόρησε τη δρα Μαργαρίτα Μαθιοπούλου ότι προωθούσε τα συμφέροντα των γερμανικών εταιρειών όπλων εκμεταλλευόμενη την ιδιότητα του πρώην συζύγου της Φρίντμπερτ Πφλίγκερ ως υπουργού Αμύνης. Ο κ. Πφλίγκερ διετέλεσε υφυπουργός Αμύνης της χώρας του, το 2006 – 2007, σε μια περίοδο που ουδεμία σύμβαση μεταξύ των δύο χωρών υλοποιήθηκε ούτε οι δύο άνθρωποι είχαν σχέση μεταξύ τους.

Ομως, η κ. Μαθιοπούλου, σύμβουλος του σημερινού υπουργού Εξωτερικών της χώρας, Γκίντο Βεστερβέλε, φαίνεται από μια σειρά εγγράφων που έχει στη διάθεσή της η «Κ» ότι πράγματι έχει σχέση με τον κρίσιμο τομέα των εξοπλισμών της χώρας μας και την εξοπλιστική βιομηχανία της Γερμανίας, που εξάγει το 13% του συνόλου των εξαγωγών της στην Ελλάδα.