Με δυνατότερο και πιο ροπάτο κινητήρα  που αποδίδει 207 ίππους, μακρύτερο πλαίσιο, ένα πιρούνι «κόσμημα» και ηλεκτρονικά βοηθήματα που έστεψαν την Kawasaki πρωταθλήτρια κατασκευαστών, το νέο ΖΧ-10R φιλοδοξεί να συντρίψει τους ανταγωνιστές του στην κατηγορία του λίτρου.

Έχουν περάσει 32 χρόνια ένδοξης ιστορίας των Ninja από το μακρινό Akashi της Ιαπωνίας, με το πρωτοποριακό τότε GPz 900 Ninja να κάνει ντεμπούτο στην Ελληνική αγορά σε παρόμοιες  συνθήκες «οικονομικής ευμάρειας».

Σήμερα, η Kawasaki «ταράζει τα νερά» της κατηγορίας και εκμεταλλευόμενη την κυριαρχία της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών (WSBK) κατασκευάζει ίσως το πιο επαναστατικό σούπερ-μπάικ με τεχνολογία που προέρχεται αυτούσια από τις αγωνιστικές της μοτοσικλέτες.

Ακολουθώντας το δρόμο που χάραξε η Υamaha με το R1 μεταφέροντας στο δρόμο την τεχνογνωσία από τις νίκες της στο MotoGP, το νέο 1000άρι της Kawasaki φιλοδοξεί να κάνει περήφανους τους φανατικούς της φίλους.

Οπτικά το ZX-10R του 2016 απέκτησε πιο αεροδυναμικό και επιθετικό φέρινγκ που τονίζει τα «αγωνιστικά» του γονίδια, σε συνδυασμό με  «αγωνιστικού τύπου» σούπερ-πιρούνι αζώτου-λαδιού της Showa, μονομπλόκ ακτινικές δαγκάνες της Brembo που «αγκαλιάζουν» δισκόπλακες διαμέτρου 330mm και εξάτμιση από τιτάνιο.

Οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί έπεσαν με τα μούτρα πάνω στο πλαίσιο και τον κινητήρα και έφτιαξαν ένα έργο τέχνης με άφθονη τεχνολογία στη διάθεση του τυχερού που θα καθίσει στη σέλα της.

Η Kawasaki υποστηρίζει ότι το νέο Ninja συμπυκνώνει όλη την αγωνιστική εμπειρία της από το Π.Π.Κ. (WSBK) και έχει στόχο να κυριαρχήσει στην κατηγορία των 1000 κ.εκ.

Με συμπίεση 13:1 ο εξελιγμένος κινητήρας διαθέτει ελαφρύτερο στροφαλοφόρο άξονα και νέα αντικραδασμικά αντίβαρα για να στροφάρει ψηλά ευκολότερα  ενώ ταυτόχρονα είναι δυνατός και στις χαμηλομεσαίες στροφές. Νέας σχεδίασης είναι τα έμβολα, η κυλινδροκεφαλή έχει γυαλισμένους αυλούς εισαγωγής-εξαγωγής ενώ φαρδύτερες είναι οι βαλβίδες τιτανίου.

Για να «χορτάσει» αέρα το μοτέρ το φιλτροκούτι μεγάλωσε κατά 25%. Με Ram-Air αποδίδει 207 ίππους και επειδή η αναλογία βάρους/ιπποδύναμης αγγίζει τα όρια του εξωπραγματικού, τη διαχείριση των δυνάμεων της φυσικής αναλαμβάνει ένα πλήθος ηλεκτρονικών συστημάτων.

awsanisn2 awsanisn3

awsanisn6

Το στάνταρ «ηλεκτρονικό πακέτο» περιλαμβάνει:

Kawasaki Engine Braking Control (KEBC),Kawasaki Launch Control Mode (KLCM),Kawasaki Intelligent anti-Lock Braking System (KIBS), Corner Management Function, Sport Kawasaki Traction Control (S-KTRC) και Kawasaki Quick Shifter (KQS).

Όλα τα παραπάνω συστήματα θα βοηθήσουν τον λιγότερο έμπειρο αναβάτη να εξελιχθεί στο περιβάλλον της πίστας. Η τιμή του, όταν με το καλό έρθει στην Ελλάδα, αναμένεται ανάλογη του ανταγωνισμού… (περίπου 20.000 ευρώ).

awsanisn5 awsanisn4 awsanisn7

Θανάσης Χούντρας