Την ώρα που ο κόσμος των επιχειρήσεων μάχεται λυσσαλέα για την προσοχή του κοινού, το ίδιο κάνει και η παγκόσμια διαφημιστική δαπάνη.

Συνολικά, οι 200 κορυφαίοι διαφημιζόμενοι της Αμερικής ξόδεψαν το 2018 το ποσό-ρεκόρ των 163 δισ. δολαρίων, όπως μας λέει σχετική έκθεση.

Τη μερίδα του λέοντος καταλαμβάνει πλέον η διαδικτυακή διαφήμιση, που αντιπροσωπεύει το 53% της διαφημιστικής δαπάνης, καθώς τηλεόραση, ραδιόφωνο και έντυπη διαφήμιση συνεχίζουν να φθίνουν σταθερά από το 2012.

Νικητής φέτος σε αύξηση ποσοστών διαφημιστικής δαπάνης αναδείχτηκε το Facebook, που ανέβασε τα έξοδα στο 236% και άγγιξε τα 475 εκατ. δολάρια. Ψίχουλα βέβαια σε σχέση με τους άλλους, καθώς σκαρφάλωσε μόλις στο Νο 100 της σχετικής λίστας!

Συνολικά, ήταν 45 οι διαφημιζόμενοι που ξόδεψαν πάνω από 1 δισ. για να διαφημιστούν στην τοπική αγορά των ΗΠΑ και μόνο. Ας δούμε τους κορυφαίους.

Alphabet – 2,96 δισ. δολάρια

Η μητρική εταιρία της Google αύξησε το ποσό κατά 23%, όπως έκαναν και πολλές ακόμα εταιρίες του τεχνολογικού κλάδου.

Walt Disney Co – 3,13 δισ. δολάρια

Τα τελευταία χρόνια, η Disney έχει προβεί σε αρκετές εξαγορές, όπως της Lucasfilm (του franchise Star Wars), κατέχοντας ακόμα τις Pixar, Hulu, ESPN, Marvel, ABC και σχετικά πρόσφατα και την 21st Century Fox. Με όλες αυτές, ο όμιλος Disney έχει πια κεφαλαιοποίηση στα 128,8 δισ. δολάρια.

General Motors Co – 3,14 δισ. δολάρια

Η General Motors έχει στην ιδιοκτησία της τις Cadillac, GMC και Opel, τα περισσότερα τα δίνει ωστόσο για να διαφημίσει τη Chevrolet (825 εκατ. το 2018). Στις ΗΠΑ συνεχίζει να κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο στην πίτα των αυτοκινήτων…

Procter & Gamble Co – 4,3 δισ. δολάρια

Έχοντας στα χέρια της τα περισσότερα προϊόντα ομορφιάς, περιποίησης και οικιακής καθαριότητας, δεν προκαλούν εντύπωση τα ποσά που δίνει για διαφήμιση. Το 53% της διαφήμισης οικιακών προϊόντων στις ΗΠΑ ανήκει στην Procter & Gamble, με τη μερίδα του λέοντος να έχει η διαφήμιση του Tide.

Amazon – 4,47 δισ. δολάρια

Η Amazon αύξησε το 2018 τη διαφήμισή της κατά 32%, με το 1,3 δισ. δολάρια να πηγαίνει στη διαφήμιση της ίδιας της Amazon…

AT&T – 5,36 δισ. δολάρια

Μπορεί να ξόδεψε 659 εκατ. δολάρια για να διαφημίσει τον βασικό της βραχίονα, τις τηλεπικοινωνίες, τα περισσότερα πήγαν όμως στις θυγατρικές της στον χώρο της ψυχαγωγίας (WarnerMedia, HBO και Warner Bros).

Comcast Corp – 6,12 δισ. δολάρια

Ως ο όμιλος που συνεχίζει να διαθέτει τα μεγαλύτερα ποσά παγκοσμίως για προβολή, τα περισσότερα τα δίνει για να διαφημίσει τις θυγατρικές της στο σινεμά και την τηλεόραση (Universal Pictures, NBC, Sky, Fandango και Telemundo). Το Forbes εκτιμά την αξία του ομίλου στα 192 δισ. δολάρια…