«Οι νέοι αποτελούν το μέλλον του τόπου μας», πρόκειται για μία διαδεδομένη φράση η οποία φέρει την υπόσχεση ότι οι νέοι θα κατέχουν τα ηνία του τόπου μας στο μέλλον και παρέχει την ελπίδα ότι τα πράγματα θα είναι καλύτερα για την επόμενη γενιά. Αναμφισβήτητα υπάρχει μεγάλη αλήθεια σε αυτή τη φράση, αφού η νεολαία αποτελεί τον θεμέλιο λίθο για την οικοδόμηση μιας χώρας παραγωγικής και δυναμικά εξελισσόμενης.

Από την άλλη όμως η συγκεκριμένη έκφραση εναποθέτει ένα τεράστιο φορτίο στις πλάτες των νέων παιδιών και μάλιστα πρόκειται για ένα φορτίο για το οποίο δεν τους παρέχονται τα κατάλληλα εργαλεία και οι προϋποθέσεις ώστε να μπορέσουν να το κουβαλήσουν. Διότι για να αλλάξουν οι νέοι το μέλλον θα πρέπει να δημιουργηθούν οι κατάλληλες δομές και δράσεις για την στήριξη τους σε αυτόν τον αγώνα.

Πρόκειται για ένα φορτίο μάλιστα που τα τελευταία χρόνια έχει γίνει ακόμη πιο βαρύ. Δεν υπάρχει αμφιβολία πως η νεολαία είναι το κομμάτι της κοινωνίας που έχει πληγεί στο μεγαλύτερο βαθμό από την κρίση που βιώνει ο τόπος μας τη τελευταία δεκαετία. Σήμερα ίσως περισσότερο από ποτέ η νεολαία αντιμετωπίζει τεράστια προβλήματα. Ιδιαίτερα στην Ελλάδα οι σημερινοί νέοι μπήκαν σε μία ασθενή αγορά εργασίας η οποία αντιμετωπίζει μία από τις χειρότερες οικονομικές κρίσεις στην ιστορία της. Το 2020 χειροτέρεψε ακόμη περισσότερο τα πράγματα με την πανδημία COVID-19 η οποία έχει τεράστιο αντίκτυπο στην κοινωνία και ειδικά στους νέους.

Σύμφωνα με τα στατιστικά η ανεργία των νέων αυξάνεται ξανά με περισσότερους από 3 εκατομμύρια νέους άνεργους στην Ευρώπη, 80.000 στην Ελλάδα. Και παρόλο που η νέα γενιά αποτελείται από παιδιά με όνειρα, αξίες, υψηλό επίπεδο γνώσης, διάθεση για εργασία και ανάπτυξη δυστυχώς οι συνθήκες δεν επιτρέπουν την εξέλιξη τους.

Γι’ αυτό το λόγο σήμερα περισσότερο από ποτέ είναι σημαντικό να πραγματοποιηθούν δράσεις για την υποστήριξη των νέων, ώστε να υπάρξει απτή απόδειξη ότι οι νέοι της Ελλάδας δεν αποτελούν απλώς το μέλλον αυτού του τόπου, αλλά συμβάλουν και στη διαμόρφωσή του.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο η Nestlé πραγματοποιεί σειρά πρωτοβουλιών, ήδη από το 2013, με το όνομα Nestlé Needs YOUth προκειμένου να υποστηρίξει την επαγγελματική ζωή των νέων, που εγκαινιάστηκε πριν από επτά χρόνια στην Αθήνα.

Στόχος του προγράμματος είναι η παροχή ευκαιριών απασχόλησης και προγραμμάτων μαθητείας και πρακτικής άσκησης. Ως αποτέλεσμα, μέχρι σήμερα η Nestlé Ελλάς, έχει προσφέρει 709 ευκαιρίες απασχόλησης και 285 θέσεις μαθητείας και πρακτικής άσκησης, ενώ έως το 2025 θα προσφέρει άλλες 300 ευκαιρίες απασχόλησης και 200 θέσεις μαθητείας και πρακτικής άσκησης στους νέους της χώρας μας.

Οι δυσκολίες που έφερε το lockdown δεν επιβράδυναν τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία καθώς πραγματοποιήθηκε ψηφιακή εκπαίδευση για τους μαθητευόμενους για να τους επιτρέψει να ολοκληρώσουν το απαιτούμενο πρόγραμμα εκπαίδευσης τους. Η Nestlé εφαρμόζει επίσης ψηφιακές πρωτοβουλίες που επιτρέπουν στους νέους να αποκτήσουν επαγγελματική εμπειρία μέσω διαδικτυακών προγραμμάτων πρακτικής άσκησης.

Πρόκειται για μία θετική εξέλιξη αν αναλογιστεί κανείς ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι μία από τις πολλές προκλήσεις που κλίνεται να αντιμετωπίσει η κοινωνία. Μέσα από τις δράσεις της, η Nestlé εξοπλίζει τη νέα γενιά με τις κατάλληλες δεξιότητες για να της δώσει τη δυνατότητα να τις αντιμετωπίσει.

Πέρα από το θεωρητικό κομμάτι το πρόγραμμα εξοπλίζει τους νέους και εμπειρία στο πρακτικό κομμάτι, αφού η πρωτοβουλία Nestlé Needs YOUth περιλαμβάνει και τον πυλώνα «Alliance for YOUth” (“Συμμαχία για τη Νέα Γενιά”) που εγκαινιάστηκε από την εταιρεία το 2014, με στόχο να ενώσει εταιρείες που θέλουν να βοηθήσουν τους νέους να εισέλθουν στην αγορά εργασίας. Επιδίωξη των εταιρειών που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία είναι να εξοπλίσουν τη νέα γενιά με τις κατάλληλες ψηφιακές και «πράσινες» δεξιότητες ώστε να διαμορφώσει την κοινωνία του αύριο.

Τη χρονιά που πέρασε, και παρά τις μεγάλες προκλήσεις της πανδημίας, η Nestlé Ελλάς έφερε κοντά 11 ηγέτιδες εταιρείες από διαφορετικούς κλάδους, δημιουργώντας μια μοναδική συμμαχία για την υποστήριξη των νέων. Οι 750 ταλαντούχοι νέοι που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, είχαν τη δυνατότητα να αναπτύξουν δεξιότητες που έχουν να κάνουν με την ομαδικότητα, την επίλυση προβλημάτων, την καινοτομία και τη διαχείριση συγκεκριμένων deadlines, και να παρουσιάσουν τις ιδέες και την οπτική τους για σημαντικά ζητήματα όπως είναι η εταιρική κοινωνική ευθύνη, οι γυναίκες στην ηγεσία αλλά και το brain drain. Οι 12 υποψήφιοι που ξεχώρισαν μέσα από τις διαφορετικές φάσεις του προγράμματος θα έχουν την ευκαιρία να θέσουν σε εφαρμογή τις δεξιότητές και τις ιδέες τους στις συμμετέχουσες εταιρείες.

Μιλώντας για τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία, ο Διευθυντής Ανθρώπινου Δυναμικού, Nestlé Ελλάς Βασίλης Αδαμίδης δήλωσε ότι: «Η επένδυση στους νέους είναι η πιο σημαντική επένδυση για την εταιρεία μας, για την κοινωνία, για το μέλλον. Μέσω της πρωτοβουλίας Nestlé Needs YOUth που υλοποιούμε από το 2013, βοηθάμε τους νέους να αναπτύξουν τις δεξιότητες τους, να εκπαιδευτούν μέσα από θέσεις μαθητείας και πρακτικής άσκησης ενώ τους προσφέρουμε και ευκαιρίες απασχόλησης. Λαμβάνοντας υπόψη τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι νέοι, αλλά και το ταλέντο που τους διακρίνει, η δέσμευσή μας για την υποστήριξη τους είναι σήμερα πιο ισχυρή από ποτέ. Θέλουμε να τους ανοίξουμε τον δρόμο προς την επίτευξη των στόχων τους».

Η φωτογραφία έχει ληφθεί πριν από την πανδημία και τα σχετικά μέτρα για την αντιμετώπιση της

Οφείλουμε να δημιουργήσουμε δομές και δράσεις για την στήριξη της νεολαίας, ώστε να μπορέσει να επιβιώσει στην αγορά εργασίας. Απ’ ότι φαίνεται η  Nestlé είναι αποφασισμένη να βοηθήσει τους νέους να αναπτύξουν τις ικανότητές τους, να τους παρέχει τα απαραίτητα εφόδια για την επαγγελματική τους απασχόληση, ώστε να γίνουν οι δημιουργικοί υποστηρικτές της εταιρείας, επιτυχημένοι επιχειρηματίες και άνθρωποι που θα φέρουν την αλλαγή ανεξάρτητα από τον κλάδο τους ή το επίπεδο εμπειρίας τους.

TAGS