Με προστατευτικές μάσκες έχουν εξοπλιστεί ακόμη και οι κέρινοι Άι Βασίληδες φέτος στη Θεσσαλονίκη. Τα γούρια, τα διακοσμητικά πέταλα έχουν και φέτος την τιμητική τους ενόψει των Χριστουγέννων και του νέου έτους. Ήδη, οι πρώτες παραγγελίες για γούρια έχουν ξεκινήσει και φαίνεται πως σε πολλές περιπτώσεις ακολουθούν το στίγμα της επικαιρότητας.

«Έχουμε ετοιμάσει γούρια και διακοσμητικά, στα οποία έχουμε προσθέσει μάσκες, θέλοντας να περάσουμε το μήνυμα, να αντιμετωπίσουμε όλοι με προσοχή την κατάσταση και παράλληλα να μη μας λείψει η θετική διάθεση καθώς έρχονται γιορτές. Η μάσκα έχει θέση και στα κρεμαστά, στα πέταλα, στα χειροποίητα κεριά και στον κέρινο Άι Βασίλη», δήλωσε στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού/Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM» ο Αλέξης Γεράκης, ιδιοκτήτης καταστήματος με εποχικά διακοσμητικά είδη και κεριά στη Θεσσαλονίκη.

Κρεμασμένα στην πόρτα ή στο καθρεφτάκι του αυτοκινήτου ή ως διακοσμητικά σε γραφείο, ακόμη και σε μορφή μπρελόκ, τα γούρια καταλαμβάνουν περίοπτη θέση ενόψει της άφιξης του νέου έτους, συμβολίζοντας την καλοτυχία. Και μπορεί τα γούρια του 2020 να μην πέτυχαν τον στόχο τους και να εξελίχθηκαν σε… «αποτυχημένη αγορά», όπως σχολιάζουν με χιουμοριστικό τρόπο χρήστες του διαδικτύου, ωστόσο οι καταναλωτές φαίνεται να μην πτοούνται και να σπεύδουν να προμηθευτούν το γούρι για τη χρονιά που βρίσκεται προ των πυλών.

«Τα διακοσμητικά κεριά και τα ρόδια είναι αυτά που -όπως κάθε χρόνο- έχουν μεγαλύτερη ζήτηση, πόσο μάλλον φέτος που ο κόσμος ποντάρει σε καλύτερη τύχη το 2021, με δεδομένο ότι δεν έγιναν και λίγα τη χρονιά που μας πέρασε και συνεχίζουμε να περνάμε δύσκολες και πρωτόγνωρες για όλους μας καταστάσεις», συμπληρώνει ο κ. Γεράκης, το κατάστημα του οποίου «μετρά» ήδη είκοσι χρόνια ζωής.

Όπως οι περισσότεροι συνάδελφοί του, ο κ. Γεράκης είχε ήδη στολίσει τη βιτρίνα και είχε γεμίσει το κατάστημα με χριστουγεννιάτικα διακοσμητικά -κυρίως κεριά- περιμένοντας την περίοδο πριν από τις γιορτές. Από την ημέρα που έκλεισαν τα εμπορικά καταστήματα, λόγω των περιοριστικών μέτρων, οι παραγγελίες γίνονται μόνο ηλεκτρονικά και ήδη οι πελάτες διαλέγουν τα γούρια και τα διακοσμητικά, που θα δώσουν νωρίτερα γιορτινό τόνο στα σπίτια τους.

Έχοντας και την εμπειρία του πρώτου κλεισίματος, πριν από τις γιορτές του Πάσχα, ο κ. Γεράκης αντιμετωπίζει με ψυχραιμία την κατάσταση και ελπίζει να ανοίξουν σύντομα τα καταστήματα ώστε να κάνουν και πωλήσεις δια ζώσης. «Το Πάσχα ήταν διαφορετική η κατάσταση. Στην πρώτη δοκιμασία το περιμέναμε, τώρα αυτό το δεύτερό κλείσιμο ήρθε πιο απότομα για όλους μας, τόσο για εμάς τους καταστηματάρχες όσο και για τους πελάτες. Ωστόσο, αν κρίνω από το ενδιαφέρον και τις ερωτήσεις του κόσμου, έχουν όλοι ανάγκη τη μαγεία των Χριστουγέννων», επισημαίνει.

Πηγή φωτογραφιών: Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων