Τη λύση της μετακίνησης σε υπηρεσίες που δεν κινδυνεύουν άμεσα επιλέγουν ομάδες δημοσίων υπαλλήλων, που αισθάνονται ότι ασκούν δραστηριότητες, οι οποίες είναι υποψήφιες για έναν ακόμη «ξαφνικό θάνατο» όπως της ΕΡΤ ή της Δημοτικής Αστυνομίας.

Μεταξύ αυτών και υπάλληλοι των δημόσιων ΚΤΕΟ που μεσουράνησαν στις δεκαετίες του ’80 και του ’90. Ήταν εποχές που ο στόλος των ιδιωτικών οχημάτων άρχισε να εμφανίζει κάθετη αύξηση σε αριθμούς, αλλά οι τιμές των καινούργιων ήταν ακόμη πολύ υψηλές, με αποτέλεσμα να κυκλοφορούν χιλιάδες παλιά αυτοκίνητα με μεγάλα προβλήματα στη συντήρησή τους.

Ο έλεγχος των ΚΤΕΟ διαμορφώθηκε έτσι σε ένα μεγάλο αγκάθι με πολλούς να αναζητούν και ενίοτε να βρίσκουν πλάγιους τρόπους για να παρακάμπτουν το πρόβλημα. Καταγγελίες για χρηματισμό υπαλλήλων έβλεπαν το φως της δημοσιότητας με τους ίδιους να απαντούν ότι το Δημόσιο δεν δίνει τα εργαλεία που θα επέτρεπαν τον εκσυγχρονισμό του συστήματος.

Η καθυστέρηση στον εκσυγχρονισμό ήταν και ο λόγος που οδήγησε από την αρχή του 2013 και στην αναστολή λειτουργίας των περισσότερων από τα 58 δημόσια ΚΤΕΟ ανά την Ελλάδα. Το υπουργείο Υποδομών απαίτησε να συμμορφωθούν τα δημόσια ΚΤΕΟ και να πιστοποιηθούν κατά ISO9001 έως τον Ιανουάριο του 2013 χωρίς να δώσει παράταση.

Στο μεσοδιάστημα είχαν πολλαπλασιαστεί και τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ που εμφανίστηκαν στα μέσα της δεκαετίας του 2000. Σήμερα, είναι ζήτημα αν λειτουργούν δύο δημόσια ΚΤΕΟ στη Βόρειο Ελλάδα με ελάχιστους υπαλλήλους.

Σύμφωνα με πληροφορίες του «Τύπου της Κυριακής» αρκετοί υπάλληλοι ΚΤΕΟ έχουν μετακινηθεί σε άλλες διευθύνσεις αλλά οι περισσότερες μετατάξεις έγιναν τις τελευταίες ημέρες. Σε μεγάλη περιφέρεια, με μια διοικητική πράξη μετακινήθηκαν περίπου 50 υπάλληλοι από τα ΚΤΕΟ σε άλλη διεύθυνση για να αποφύγουν τον κίνδυνο μιας οριζόντιας διαγραφής από τα μητρώα των μισθοδοτούμενων από την κυβέρνηση.

Λύσεις ανάλογης «προστασίας» αναζητούν και άλλες ομάδες, όπως οι υποχρεωτικής εκπαίδευσης που απασχολούνται ως προσωπικό φύλαξης και καθαριότητας. Σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχουν ανάμεσά τους άνθρωποι που ήδη αναζητούν τρόπο να μετακινηθούν στην αποκομιδή των απορριμμάτων με την ελπίδα ότι αυτή η υπηρεσία θα είναι πολύ δυσκολότερο να καταργηθεί εν μια νυκτί.