Με ικανοποίηση τρίβουν τα χέρια τους οι παραγωγοί ελιάς σε Χαλκιδική και Πήλιο, οι οποίοι βλέπουν τα δέντρα τους να έχουν μεγάλη ποσότητα καρπών.

Η συγκομιδή ξεκινά στα μέσα Σεπτεμβρίου, ωστόσο αυτό που προβληματίζει είναι η τελική τιμή πώλησης του προϊόντος. Στην ιδιαίτερα μεγάλη αύξηση της παραγωγής της ελιάς συνέβαλαν φέτος οι καιρικές συνθήκες κατά τη διάρκεια του χειμώνα που βοήθησαν την ανθοφορία, αλλά και οι ανοιξιάτικες βροχές.

Χαρακτηριστικό είναι πως στη Χαλκιδική η παραγωγή αναμένεται να ξεπεράσει κατά πολύ τη μέση καλλιεργητική περίοδο που ανέρχεται σε 40.000 – 50.000 τόνους και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις θα φτάσει τους 80.000 τόνους. Αντίστοιχα, στο Πήλιο η αύξηση θα αγγίξει ως και το 350% καθώς από τους 3.000 τόνους -κατά μέσο όρο- η παραγωγή θα είναι περίπου 10.000 τόνοι.

Όπως ανέφερε στο ΑΜΠΕ ο διευθυντής της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Χαλκιδικής Δημήτρης Ζουμπατιανός, πέρσι δεν ήταν καλή χρονιά, ωστόσο, φέτος όλα δείχνουν πως θα υπάρξει μεγάλη αύξηση στην παραγωγή, όμως ερωτηματικό παραμένει η τιμή πώλησης του προϊόντος.

Η συγκομιδή ξεκινά με τις βρώσιμες ελιές, οι περισσότερες από τις οποίες εξάγονται σε χώρες του εξωτερικού, κυρίως την Ιταλία, τη Γερμανία, την Αμερική και τις αραβικές χώρες, ενώ όσες απομείνουν θα γίνουν, έως και το Δεκέμβριο, λάδι.

Στα θετικά των ελιών της Χαλκιδικής είναι πως η πράσινη ελιά αποτελεί πλέον προϊόν με Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης, σύμφωνα με απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Μετά την εξέλιξη αυτή έχουν ανοιχτεί νέοι ορίζοντες για τη διάθεση του κύριου προϊόντος της Χαλκιδικής σε όλο τον κόσμο.

Ανάλογη είναι η εικόνα και στην περιοχή του Πηλίου, κυρίως του Νοτίου, εκεί όπου η ελιά είναι μονοκαλλιέργεια. «Είχαμε πολλά χρόνια να δούμε τέτοια παραγωγή. Η αυξημένη παραγωγή οφείλεται στις καιρικές συνθήκες και η μεγάλη ποσότητα δεν επηρεάζει καθόλου την ποιότητα του προϊόντος» πρόσθεσε στο ΑΜΠΕ ο πρόεδρος της Ένωσης Πηλίου Δημήτρης Σπανός.

Στα προϊόντα της περιοχής που ξεχωρίζουν είναι η «Κονσερβολιά Πηλίου Βόλου», που έχει επίσης καταφέρει να κερδίσει τη σφραγίδα ΠΟΠ και «ξεχύνεται» για να κατακτήσει τις αγορές του