Κάποιοι περίμεναν να φύγουν για διακοπές ή θεωρούσαν αυτονόητο να μπορούν να μετακινηθούν προς τις δουλειές τους. Άλλοι περίμεναν να γεμίσουν τα καταστήματά τους με εμπορεύματα. Τουρίστες έφτασαν από όλες τις μεριές του κόσμου στην Ελλάδα προκειμένου να περάσουν ξέγνοιαστες καλοκαιρινές στιγμές.

Είχαν υπολογίσει όμως χωρίς τον ξενοδόχο ή μάλλον τον ιδιοκτήτη βυτιοφόρου και φορτηγού. Ο οποίος αποφάσισε να απεργήσει την ώρα που η τουριστική κίνηση στην Ελλάδα πλησιάζει την κορύφωσή της κι ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη μία μεγάλη «μάχη» για την αντιμετώπιση των συνεπειών της οικονομικής κρίσης. 

Οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης απεργούν διαμαρτυρόμενοι για το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών, το οποίο προβλέπει το άνοιγμα του κλειστού μέχρι σήμερα επαγγέλματός τους.

Η απεργία τους, έχει φέρει τους επαγγελματίες του τουρισμού στα όρια της αγανάκτησης, καθώς οι αδειούχοι αλλά και οι τουρίστες δυσκολεύονται να μετακινηθούν και να ταξιδέψουν προς τους προορισμούς των διακοπών τους.

Την ίδια ώρα, αδειούχοι και ταξιδιώτες αναγκάζονται να υποστούν το μαρτύριο της σταγόνας και της πολύωρης αναμονής στα πρατήρια καυσίμων, με την ελπίδα να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ για να μην μείνουν εγκλωβισμένοι στα αυτοκίνητά τους.

Παράλληλα και οι έμποροι αγωνιούν για την εξέλιξη της απεργίας, καθώς αυτή ακριβώς την περίοδο που περιμένουν να «ζωντανέψει» η κίνηση, βρίσκονται με τα εμπορεύματά τους να εξαντλούνται και οι ίδιοι να μην μπορούν να κάνουν τίποτα για τον ανεφοδιασμό τους.

Όσο για τους τουρίστες, κάποιοι κατάφεραν να φτάσουν στην Ελλάδα, έστω και με πολύωρη καθυστέρηση, λόγω της «λευκής απεργίας» των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, για να βρεθούν στη συνέχεια εγκλωβισμένοι λόγω έλλειψης καυσίμων. 

Κι όλα αυτά, ακριβώς την ώρα που καταβάλλεται μια μεγάλη προσπάθεια να αντιστραφεί το δυσμενές για την Ελλάδα κλίμα που διαμορφώθηκε και εξαιτίας των πρόσφατων επεισοδίων στο κέντρο της Αθήνας. Κάτι που φαντάζει πολύ δύσκολο με δεδομένο το «μύθο» που ζουν όλοι αυτοί οι άνθρωποι στην Ελλάδα… 

Ξενοδόχοι: «Το να επιχειρείς στην Ελλάδα είναι τρέλα»

«Είναι λυπηρό» αυτό που γίνεται με τις απεργίες, ο κόσμος «ταλαιπωρείται και οργίζεται», δηλώνει στο newsbeast.gr ο αντιπρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Κωνσταντίνος Λεβέντης, ιδιοκτήτης και ο ίδιος ξενοδοχείου στην περιοχή της Μαγνησίας. «Αυτό που συμβαίνει είναι ο,τι χειρότερο μπορούσε να συμβεί στον τουρισμό», προσθέτει. Κρίνοντας από τις αντιδράσεις των ταξιδιωτών με τους οποίους έρχεται σε επαφή, ο κ. Λεβέντης δηλώνει πως «κανείς δεν είναι με το μέρος των απεργών γιατί αυτό που γίνεται είναι άδικο». «Ο καθένας έχει μια άποψη και αντιδρά, το θέμα είναι τι γίνεται με τις υπόλοιπες κοινωνικές ομάδες» σημειώνει. «Αυτά δεν συμβαίνουν πουθενά αλλού στον κόσμο», καταλήγει, εξηγώντας πως στη Μαγνησία χρειάστηκε να μεταφέρουν βενζίνη με μπιτόνια προκειμένου να μπορέσουν να μετακινηθούν ενοικιασμένα αυτοκίνητα…

Σε επίσημη ανακοίνωση του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας χαρακτηρίζεται «απογοητευτική και άκρως επιζήμια για τον ελληνικό τουρισμό η εικόνα που παρουσιάζει η χώρα μας διεθνώς με το σύνολο σχεδόν των μεταφορών να λειτουργεί είτε πλημμελώς είτε καθόλου». Το Επιμελητήριο «κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τις καταστροφικές συνέπειες που θα έχει για τον ελληνικό τουρισμό και την ελληνική οικονομία η παράλυση των μεταφορών και καλεί την Πολιτεία να «αναλάβει ενεργό ρόλο για την εξομάλυνση της κατάστασης και την επίλυση των προβλημάτων». 

Βενζινοπώλες: «Αυτά δεν συμβαίνουν ούτε στο σινεμά»

Να αποσύρει το νομοσχέδιο για τις εμπορευματικές μεταφορές και να το επαναφέρει το Σεπτέμβριο καλεί το υπουργείο Υποδομών ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Μιχάλης Κιούσης. «Αυτά τα πράγματα στερούνται σοβαρότητας, πήγαν να το περάσουν κατακαλόκαιρο ενώ ήξεραν πως θα υπήρχαν αντιδράσεις και από τους βενζινοπώλες και από τους βυτιοφορείς», είπε μιλώντας στο newsbeast.gr ο κ. Κιούσης, προσθέτοντας πως «αυτά δεν συμβαίνουν ούτε στο σινεμά». Αναφορικά με την κατάργηση των αποστάσεων ασφαλείας, που αποτελεί και το σημείο αντίδρασης των βενζινοπωλών, ο κ. Κιούσης μιλά για «φωτογραφική διάταξη» που αφορά την παροχή βενζίνης και από τα σούπερ-μάρκετ. Στη συνεδρίαση της Ομοσπονδίας που είναι προγραμματισμένη για τις 13:30, ο κ.Κιούσης θα εισηγηθεί κινητοποιήσεις. Σε ό,τι αφορά τις ελλείψεις σε βενζίνη, στο 80% των πρατηρίων στην Αττική έχει ήδη εξαντληθεί ενώ στην υπόλοιπη Ελλάδα υπάρχουν μεμονωμένες περιπτώσεις περιοχών που έχουν ακόμη αποθέματα, όπως για παράδειγμα η Αλεξανδρούπολη και η Μεσσηνία. Ο κ. Κιούσης χαρακτήρισε «σταγόνα στον ωκεανό» τα βυτιοφόρα ΙΧ που τροφοδοτούν τη αγορά, καθώς είναι πολύ λίγα.

Οδηγοί Ταξί: Οι απεργοί έχουν δίκιο

Αν και τα περισσότερα ταξί δεν είναι βενζινοκίνητα κι έτσι δεν πλήττονται άμεσα από την απεργία των οδηγών βυτιοφόρων, τα προβλήματα στην αγορά δεν έχουν αφήσει ανεπηρέαστους τους επαγγελματίες οδηγούς. «Υπάρχουν ελλείψεις αλλά δεν είναι ακόμα σοβαρές», δηλώνει στο newsbeast.gr ο πρόεδρος του Συνδέσμου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής Ευθ. Λυμπερόπουλος, σημειώνοντας πως «υπάρχουν προβλήματα αλλά οι απεργοί έχουν δίκιο». Όσο για το τι θα κάνουν  οι αυτοκινητιστές εάν η απεργία διαρκέσει πολύ, ο κ. Λυμπερόπουλος λέει πως θα αναγκαστούν να σηκώσουν χειρόφρενο…