Φορο-ανατροπές για τα εταιρικά αυτοκίνητα: Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι των αλλαγών

Ποια οχήματα εξαιρούνται


ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
7:37
09/12/2019
Φορο-ανατροπές για τα εταιρικά αυτοκίνητα: Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι των αλλαγών
9
loading

Αντιμέτωποι με την επιβολή πρόσθετου φόρου βρίσκονται όσοι οδηγούν αυτοκίνητο το οποίο ανήκει στην εταιρεία στην οποία εργάζονται.

Το εταιρικό ΙΧ θεωρείται  «παροχή σε είδος» και η αξία του αποτελεί εισόδημα για όσους έχουν αυτοκίνητο που ανήκει στην εταιρεία τους. Με το φορολογικό νομοσχέδιο που ψηφίστηκε στη Βουλή αλλάζουν πάλι τα δεδομένα. Το νέο καθεστώς φορολόγησης των αυτοκινήτων είναι ευνοϊκότερο για τα μικρά και μεσαία οχήματα. Δεν ισχύει όμως το ίδιο και για τα μεγάλα Ι.Χ.. 

Σύμφωνα με τις νέες ρυθμίσεις που ενεργοποιούνται από το επόμενο έτος:

  • Για όχημα με λιανική τιμή πώλησης (προ φόρων) της τάξεως των 12.000 ευρώ, δεν υπάρχει καμία διαφορά σε σχέση με πέρυσι.
  • Για όχημα με λιανική τιμή πώλησης (προ φόρων) των 14.000 ευρώ, το εισόδημα που θα προστεθεί στον υπάλληλο που χρησιμοποιεί το Ι.Χ. είναι μικρότερο σε σχέση με φέτος. Συγκεκριμένα μειώνεται στα 560 ευρώ από 980 ευρώ που ανέρχεται για τα φετινά εισοδήματα. Έτσι, ο πρόσθετος φόρος θα μπορεί να φτάσει έως και 246 ευρώ ενώ μέχρι τώρα θα μπορούσε να φτάσει και στα 441 ευρώ το χρόνο. Προκύπτει λοιπόν μια ελάφρυνση που πλησιάζει ακόμη και στα 200 ευρώ ετησίως για πολύ μεγάλο αριθμό εργαζομένων που χρησιμοποιούν τη λύση του επαγγελματικού οχήματος.
  • Για όχημα αξίας 20.000 ευρώ το πρόσθετο εισόδημα με την εφαρμογή του νέου πλαισίου θα φτάσει στα 6.600 ευρώ από 2.800 ευρώ που είναι σήμερα.  Η αύξηση 3.800 ευρώ της αξίας ανεβάζει το συνολικό ύψος του εισοδήματος σε είδος και κοστίζει ακριβά για τον φορολογούμενο.  Ο πρόσθετος φόρος που μπορεί να επιβληθεί φτάνει ακόμη και με τη νέα φορολογική κλίμακα στα 2.904 ευρώ (χωρίς την εισφορά αλληλεγγύης) ενώ για το ίδιο αυτοκίνητο με το καθεστώς που ίσχυε μέχρι τώρα, δεν μπορούσε να ξεπεράσει τα 1.260 ευρώ. Προκύπτει λοιπόν πρόσθετη επιβάρυνση περίπου 1.650 ευρώ.

Σύμφωνα με τις νέες διατάξεις:

  • Οποιεσδήποτε παροχές σε είδος λαμβάνει ένας εργαζόμενος ή εταίρος ή μέτοχος ή συγγενικό πρόσωπο αυτού συνυπολογίζονται στο φορολογητέο εισόδημά του στην αγοραία αξία τους, εφόσον η συνολική αξία των παροχών σε είδος υπερβαίνει το ποσό των 300 ευρώ ανά φορολογικό έτος και μόνο για το υπερβάλλον ποσό.
  • Η αξία της παραχώρησης ενός οχήματος σε εργαζόμενο ή εταίρο ή μέτοχο από ένα φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα, για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα εντός του φορολογικού έτους, υπολογίζεται με βάση την ακόλουθη κλίμακα ως ποσοστό της Λιανικής Τιμής Προ Φόρων (ΛΤΠΦ) του οχήματος ως εξής:

α) για ΛΤΠΦ από 0 έως 14.000 ευρώ ως ποσοστό 4% της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα,

β) για ΛΤΠΦ από 14.001 έως 17.000 ευρώ ως ποσοστό 20% της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα,

γ) για ΛΤΠΦ από 17.001 έως 20.000 ευρώ ως ποσοστό 33% της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα,

δ) για ΛΤΠΦ από 20.001 έως 25.000 ευρώ ως ποσοστό 35% της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα,

ε) για ΛΤΠΦ από 25.001έως 30.000 ευρώ ως ποσοστό 37% της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα,

στ) για ΛΤΠΦ πλέον των 30.001 ευρώ, ως ποσοστό 20% της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα, ανεξάρτητα αν το όχημα ανήκει στην επιχείρηση ή είναι μισθωμένο με οποιονδήποτε τρόπο στα ανωτέρω πρόσωπα. Το ανωτέρω ποσοστό καθενός οχήματος δεν επιμερίζεται σε περισσότερα του ενός πρόσωπα.

Η αξία της παραχώρησης του οχήματος μειώνεται βάσει παλαιότητας ως εξής:

ί) 0-2 έτη καμία μείωση

ϋ) 3-5 έτη μείωση 10%

ϋί) 6-9 έτη μείωση 25%

ίν) Από 10 έτη και μετά μείωση 50%.

Εξαιρέσεις

Από τις διατάξεις του παρόντος εξαιρούνται τα οχήματα που παραχωρούνται αποκλειστικά για επαγγελματικούς σκοπούς και έχουν Λιανική Τιμή Πώλησης προ Φόρων έως 17.000 ευρώ.

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

9
σχόλια
  1. avatar dimcos

    Αυτά που γράφετε είναι ανακρίβειες. Θα υπάρξει φορολογία ανά κλιμάκιο και όχι στο σύνολο του ποσού. Δηλαδή στις 20000€ ΛΤΠΦ θα υπάρξει εισόδημα 2150€. Αλλιώς καλύτερα να πάρουμε αυτοκίνητα 30000€ που Χ20% θα έχουν επιβάρυνση 6000€. Δεν είναι δυνατόν να μην γνωρίζετε το θέμα και να το δημοσιεύετε.

  2. avatar Leasing οχήματος, ενώ δεν αφορά την εταιρία

    Αυτό που η κάθε κυρία, ο κάθε παππούς, ο κάθε γιος οδηγούν και μοστράρουν ακριβά αυτοκίνητα χρεωμένα με leasing στις εταιρίες του συζύγου, μπαμπά κλπ πρέπει να σταματήσει. Δηλαδή εμείς οι κοινοί θνητοί, μισθωτοί, όταν καταχρεωνόμαστε (δάνεια, συντήρηση, φόροι κλπ) για να αγοράσουμε έστω ένα αμάξι των 1000 κυβικών, τι είμαστε ;

    1. avatar ManosET

      ...και το leasing δάνειο είναι... Αλλά έτσι είναι, όταν εμείς ζοριζόμαστε, αυτό που κάνουν οι άλλοι πρέπει να σταματήσει. Να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα...

  3. avatar Απλά…..

    Μαύρο και σε σας!!!!!! Πραγματικά έχετε ξεφύγει εσείς οι πολιτικοί!!!!!

  4. avatar αυτοι θα φύγουν νύχτα….

    Να το θυμηθείτε

  5. avatar Νίκος Σ Ανδριοπουλος

    Μάθημα δημοσιογραφίας Νο1: Διαβάζουμε καλά τι λένε οι νόμοι. Αν δεν καταλαβαίνουμε ρωτάμε κάποιον που ξέρει
    Μάθημα δημοσιογραφίας Νο2: Διαβάζουμε και εμείς από το δίκτυο για άλλα άρθρα, όλο και κάτι θα βρούμε. Αν κοιτάξουμε δε σε εξειδικευμένα sites τότε έχουμε μεγάλες πιθανότητες επιτυχίας
    Μάθημα δημοσιογραφίας Νο3: Κατεβάζουμε άμεσα το άρθρο όταν διαπιστώσουμε ότι έχουμε κάνει μεγάλη...πατάτα, ζητούμε συγγνώμη από τους πιθανούς αναγνώστες και αναρτούμε το σωστο
    Μάθημα δημοσιογραφίας Νο4: Αν δεν το έχεις δεν πειράζει...μπορείς να αναπαράγεις τα άρθρα των άλλων, δεν θα σε πούμε και Καμπούρη, ούτως η άλλως δημοσιογράφο δεν θα σε πούμε ποτέ!

    Καλημέρα και καλό μαθημα

    1. avatar DIM COS

      Συμφωνώ και επαυξάνω. Με βάση αυτά που λέει θα πρέπει να πάρουμε αυτοκίνητο 30000€ για να έχουμε μικρότερη φορολογία, γιατί θα είναι Χ20%=6000€, από ότι ένα αυτοκίνητο 20000€. Ότι να είναι γράφουν...

    2. avatar Γιώργος AcL

      Αγαπητέ φίλε ο αρθρογράφος έχει δίκιο. Αυτό που ψηφίστικε από την ολομέλεια αυτό ακριβώς αναφέρει. Είναι ίδιο με ότι ίσχυε με αυξημένα ποσοστά στις μεγαλύτερες κατηγορίες.
      Είναι φοβερό αυτό που έγινε. Αν δεν βγει διευκρινηστική είναι σκάνδαλο. Από το καλοκαίρι μιλούσαν για βαθμιαία ποσόστοση και πηγαίνουν στη βουλή διπλασιασμό του φόρου σε κάποιες περιπτώσεις

      1. avatar Νίκος Σ Ανδριοπουλος

        Φίλε μου η διαφορά είναι σε μια λέξη που έχει προστεθει: \" ότι ο φόρος υπολογίζεται με την παρακάτω κλίμακα\". Η λέξη κλίμακα είναι που κάνει τη διαφορά και είναι αυτό που έλεγαν από το καλοκαίρι: κλιμακωτή χρέωση. Ο ίδιος ορισμός και διατύπωση χρησιμοποιείται και στην φορολογία εισοδήματος. Αλλιώς θα φορολογουνταν με 45% όλο το εισόδημα, αλλά υπάρχει η λέξη κλίμακα. Για αυτό αναφέρω στον αρθρογράφο το μάθημα Νο1: αν δεν καταλαβαίνουμε την ορολογία ρωτάμε κάποιον που ξέρει

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει