Μετά από μερικούς μήνες η στήλη επανέρχεται στη θέση οδηγού του νέου Opel Mokka, οδηγώντας αυτή τη φορά την πλέον συμφέρουσα σε επίπεδο κόστους κίνησης πρόταση του μοντέλου. Ο λόγος για το Mokka 1.5 Diesel Ultimate, που έμεινε μαζί μας για περίπου 10 ημέρες στις οποίες διανύσαμε σχεδόν 1.000 χιλιόμετρα εντός ή εκτός πόλης.

Μετά από τόσες αναφορές στο μοντέλο που εκπροσωπεί την Opel στην καρδιά της κατηγορίας B-SUV δεν χρειάζεται να επαναλάβουμε τις όποιες λεπτομέρειες για ένα μοντέλο που ανήκει στην κατηγορία αυτών που εμείς χαρακτηρίζουμε ότι, «μας φτιάχνουν τη μέρα». Άλλωστε, στην εκτενή δοκιμή της βενζινοκίνητης έκδοσης (29/4/22) υπάρχουν όλα όσα διαφοροποιούν το δημοφιλέστερο SUV της Opel, που κυριολεκτικά μεταλλάχθηκε όταν η μάρκα πέρασε στο Γαλλικό όμιλο PSA (Peugeot-Citroen) που αργότερα εξελίχθηκε στον κολοσσό Stellantis.

Ας μείνουμε λοιπόν μόνο στην όποια διαφοροποίηση προκύπτει από το κινητήριο σύστημα, που στην έκδοση της δοκιμής μας είναι ένας πετρελαιοκινητήρας, από αυτούς που – υποτίθεται – είναι υπό διωγμό τώρα που οι πολιτικοί της Δύσης ανακάλυψαν την προστασία του περιβάλλοντος και την έβαλαν μπροστά σα «λαγό» για την άντληση κεφαλαίων υπέρ των κρατικών ταμείων.

Diesel 110 ίππων, Euro 6e

Το Mokka της δοκιμής μας λοιπόν κινείται από πετρελαιοκινητήρα 1.500 κ.εκ με απόδοση 110 ίππων στις μόλις 3.500 στροφές. Στις μισές στροφές (1.750) αποδίδεται και η μέγιστη ροπή που είναι 250 Nm (20 περισσότερα από την βενζινοκίνητη έκδοση).

Το έργο του κινητήρα μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς στη συγκεκριμένη περίπτωση με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και ο συνδυασμός κινητήρα – κιβωτίου έχει να τα βγάλει πέρα με βάρος αμαξώματος που φθάνει τα 1.295 κιλά (ίδιο με αυτό του κινητήρα βενζίνης αλλά με αυτόματο κιβώτιο).

Οι επιδόσεις υπολείπονται σε σχέση με την έκδοση βενζίνης 130 ίππων που είχαμε δοκιμάσει πριν σχεδόν ένα χρόνο, με τα 0-100 να έρχονται από στάση μέσα σε 10.8΄΄ (αντί 9.2΄΄) και την τελική μόνο στα 180 χλμ/ώρα (αντί 200), αλλά η μεγαλύτερη τιμή ροπής βελτιώνει την ελαστικότητα του κινητήρα, ωφελεί τις ενδιάμεσες επιταχύνσεις και τελικά κάνει το όχημα τουλάχιστον το ίδιο ασφαλές στις προσπεράσεις και μάλιστα χωρίς κατ’ ανάγκη να καταφύγεις σε αλλαγές ταχυτήτων.

Τα πλεονεκτήματα του πετρελαίου γίνονται ακόμα πιο χειροπιαστά στην κατανάλωση, η μέση τιμή της οποίας δεν ξεπέρασε τα 5,4 λίτρα/100χλμ. παρά το ότι δεν το λυπηθήκαμε ιδιαίτερα σε όλη τη διάρκεια της δοκιμής μας, που είχε πολλά χιλιόμετρα κίνησης και μέσα στην πόλη. Εκτός από αυτό, η εκπομπή ρύπων CO2 μόλις στα 118 γρ/χλμ, μηδενίζει τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ ως γνωστόν οι πετρελαιοκινητήρες έχουν μεγαλύτερο προσδοκώμενο όριο ζωής από αυτούς της βενζίνης.

Από τη θέση του οδηγού

Εδώ αξίζει να επαναλάβουμε το ότι: «Αυτό που κερδίζει τον οδηγό με ”το καλημέρα” στο νέο Mokka είναι η πολυρυθμιζόμενη και εργονομική θέση οδήγησης μαζί με την ομοιογένεια και την στιβαρότητα του πλαισίου, ενώ το σύγχρονο εσωτερικό με τον ευχάριστο διάκοσμο ανεβάζει από στάση την οδηγική ευχαρίστηση».

Επίσης, αναφορικά με την οδική συμπεριφορά, τίποτε δεν αλλάζει στην πετρελαιοκίνητη έκδοση και συνεπώς: «Η εμφανής στροφή σε πιο μικρές ηλικίες, προκύπτει και στην οδηγική αίσθηση, κυρίως από την σφιχτή ανάρτηση που δεν αφήνει μεγάλες κλίσεις στο υπερυψωμένο αμάξωμα, διατηρεί προβλέψιμη την οδική συμπεριφορά, αλλά δεν είναι όσο άνετη, ειδικά στους παραδοσιακά με πλήθος ατελειών δρόμους της χώρας μας. Ευχάριστη έκπληξη το γρήγορο και σαφές σύστημα διεύθυνσης, στο οποίο μάλλον έχει μπει γαλλικός… δάχτυλος, όπως επίσης στην πολύ καλή ποιότητα κύλισης και την ικανοποιητική απόσβεση της ανάρτησης (που βοηθείται και από τα υψηλού προφίλ ελαστικά. Εύχρηστο και ευέλικτο, σε σβέλτους ρυθμούς συμπεριφέρεται ουδέτερα, με ελαφρά τάση υποστροφής στην πολύ πίεση και βασικά πλεονεκτήματα την ομοιογενή συμπεριφορά και την φιλικότητα στον οδηγό. Στο ίδιο μήκος κύματος τα αποτελεσματικά φρένα και τα δυνατά φώτα, συνθέτουν μαζί με όλα τα πάρα πάνω, ένα όχημα που θέλεις με κάθε ευκαιρία να οδηγείς».

Η όποια διαφορά στην έκδοση της δοκιμής μας έρχεται από την καλύτερη απόκριση του κινητήρα στις χαμηλές στροφές, την ευκολότερη ενδιάμεση επιτάχυνση χωρίς να αλλάξεις ταχύτητα (η πλέον αποδοτική οδήγηση του Mokka της δοκιμής μας γίνεται από τις 1.800 έως τις 4.000 στροφές) και την μεγαλύτερη αυτονομία που με λίγη προσοχή μπορεί να ξεπεράσει και τα 800 χιλιόμετρα με ένα ρεζερβουάρ. Ευχάριστη έκπληξη και η ραφιναρισμένη λειτουργία του κινητήρα, που δεν παράγει κραδασμούς, ενώ πρέπει να στήσεις …αυτί για να καταλάβεις πως είναι diesel.

Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να κάνουμε στο υποδειγματικό χειροκίνητο κιβώτιο που εκτός από την ιδανική κλιμάκωση για την αξιοποίηση του κινητήρα, έχει ένα από τους καλύτερους σε αίσθηση και λειτουργία μοχλούς επιλογής ταχυτήτων που έχουμε συναντήσει σε όλη τη διάρκεια της οδηγικής μας ζωής.

Δια ταύτα

Μετά την δοκιμή της πετρελαιοκίνητης έκδοσης του Mokka, δεν τίθεται καν θέμα δεύτερης σκέψης αν η επιλογή μας στα B-SUV είναι το όμορφο όχημα της συνεργασίας Opel-PSA. Mokka diesel «δαγκωτό»! Όμορφο, γεροδεμένο, οικονομικό, με μεγάλη αυτονομία και μικρές απαιτήσεις (όπως π.χ. πρίζες & ταχυφορτιστές).

Εκτός αυτών κοστίζει 1.000 ευρώ φθηνότερα από την έκδοση βενζίνης (με αυτόματο κιβώτιο) που είχαμε οδηγήσει και είναι 13.800 ευρώ φθηνότερο από την ηλεκτρική εκδοχή του μοντέλου. Όλα αυτά στην έκδοση Ultimate της δοκιμής μας που είναι η πιο πλούσια στα 31.300 ευρώ, ενώ για όσους δεν νοιάζονται για λούσα υπάρχει η εισαγωγική έκδοση edition στα 27.300 ευρώ.

Υπέρ

  • Σχεδίαση – Εσωτερικός διάκοσμος
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Τεχνολογίες – Εξοπλισμός
  • Κιβώτιο ταχυτήτων
  • Οδική συμπεριφορά
  • Χώροι για μικροπράγματα
  • Κατανάλωση

Κατά

  • Πρόσβαση και χώρος για γόνατα πίσω επιβατών
  • Περιορισμένη ορατότητα πίσω
  • Έλλειψη ρεζέρβας

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, επιβατικό, Β-SUV/Crossover
  • Διαστάσεις: 4.151 Χ 1.791 Χ 1.534 χλστ
  • Μεταξόνιο: 2.561 χλστ
  • Βάρος: 1.295 κιλά (συμπεριλαμβανομένου του οδηγού)
  • Ρεζερβουάρ καυσίμων: 44 λτ
  • Χώρος αποσκευών: 350 / 1105 λτ
  • Κινητήρας: βενζίνης, 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, Euro6e, 1.499 κ.εκ.
  • Ισχύς: 110 ίπποι / 3.500 σαλ
  • Ροπή (Nm @ σαλ): 250 / 1.750
  • Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
  • Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο, 6 σχέσεων
  • Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω Ημιάκαμπτος Άξονας
  • Τροχοί: 215/60/17
  • Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Δίσκοι
  • Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική Υποβοήθηση με κύκλο στροφής 11,08 μ.
  • Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 10.8΄΄
  • Τελική ταχύτητα: 180 χλμ/ώρα
  • Κατανάλωση καυσίμου (δοκιμής): 5,4λτ/100χλμ
  • Μέσος όρος εκπομπών CO2 (WLTP): 118,0γρ/χλμ
  • Τιμή: Από 27.300 ευρώ (αυτ/το δοκιμής 31.300 ευρώ)