Το ανανεωμένο Skoda Kodiaq παρουσιάστηκε την άνοιξη του 2021, τέσσερα χρόνια μετά το παγκόσμιο λανσάρισμά του. Με σύγχρονη σχεδίαση, καλύτερη αεροδυναμική και δυνατότητα παραγγελίας ως 7θέσιο, το μεγάλο SUV της Τσέχικης φίρμας βρίσκεται στην ελληνική αγορά και σε πετρελαιοκίνητη έκδοση με τον κινητήρα 2.0 TDI ισχύος 150 ίππων. Την έκδοση αυτή με τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων, οδηγήσαμε πρόσφατα καλύπτοντας πάνω από 1.000 χιλιόμετρα σε κάθε είδους δρόμους, χωρίς ποτέ να αισθανθούμε ότι μας λείπει κάτι.

Σε αυτοκινητόδρομους, επαρχιακές οδούς, σε πόλεις και βουνά, σε χώματινες διαδρομές (ενίοτε με λάσπη) το μεγαλύτερο SUV της Skoda, έκανε εύκολα και αβίαστα την δουλειά, μεταφέροντας με άνεση επιβάτες και αποσκευές. Αν δυσκολευτήκαμε κάπου, αυτό ήταν μόνο στο παρκάρισμα σε περιοχές με πυκνή δόμηση, καθώς τα σχεδόν 4,7 μέτρα μήκους και 1,9 μέτρα πλάτους δεν βρίσκονται εύκολα διαθέσιμα

Εμφάνιση

Εξωτερικά, ξεχωρίζουν ο νέος αεροδυναμικός σχεδιασμός (συντελεστής οπισθέλκουσας 0,31) με όψη αλουμινίου στην μπροστινή και πίσω ποδιά, επανασχεδιασμένοι εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, νέο γυαλιστερό μαύρο πίσω σπόιλερ.

Υπερυψωμένο καπό, πιο όρθια, επανασχεδιασμένη μάσκα, προβολείς LED στο βασικό εξοπλισμό και, για πρώτη φορά, δυνατότητα εξοπλισμού προβολέων full LED Matrix, με τον οδηγό να έχει ενεργή τη μεγάλη σκάλα ανά πάσα στιγμή χωρίς να ενοχλεί άλλους χρήστες του δρόμου.

Εσωτερικό

Στο εσωτερικό είναι διαθέσιμο το Virtual Cockpit με οθόνη 10,25 ιντσών και τέσσερις διαφορετικές διατάξεις, κατ’ επιλογή του οδηγού. Επίσης, πολυλειτουργικό τιμόνι με paddles ή και δυνατότητα «hands-on detect» σε κάποιες εκδόσεις, νέες διακοσμητικές λεπτομέρειες και ακμές, πρόσθετες ραφές με γαζιά αντίθεσης και βελτιωμένες λειτουργίες ατμοσφαιρικού φωτισμού LED.

Το σύστημα ψυχαγωγίας/ενημέρωσης με οθόνες αφής έως 9,2 ίντσες, με συνεχή σύνδεση στο διαδίκτυο, χειρισμό από τον ψηφιακό βοηθό φωνής Laura και ενημερώσεις χαρτών και λογισμικού «over the air», είναι ευανάγνωστο και εύχρηστο με εξαίρεση την χειροκίνητη επιλογή στο ραδιόφωνο που παρά την σχεδόν 10ήμερη προσπάθεια δεν καταφέραμε να ανακαλύψουμε.

Όμως το δυνατό χαρτί είναι η ευρυχωρία που χαρακτηρίζει το μοντέλο από καταβολής του συνεχίζεται και στη νέα έκδοση, που με συνολικό μήκος 4,70 μέτρα προσφέρει εντυπωσιακούς χώρους για πέντε ή και περισσότερους επιβάτες, καθώς με την προαιρετική πτυσσόμενη τρίτη σειρά καθισμάτων, μπορεί να φιλοξενήσει έως και επτά άτομα. Ο χώρος αποσκευών ξεκινά από 835 λίτρα και φθάνει (με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα) τα 2.065 λίτρα.

Ο οδηγός θα βρει με ευκολία την ιδανική θέση οδήγησης, η οποία τοποθετημένη ψηλά, προσφέρει απρόσκοπτη εικόνα στο δρόμο. Παράλληλα, χάρη και στις δυνατότητες που προσφέρει το μεταξόνιο των 2.790 χιλιοστών του Kodiaq, οι πίσω επιβάτες, να μπορούν να ταξιδέψουν με μεγάλη άνεση χώρου.

Στα συν το και πακέτο «Simply Clever» (όπως η θήκη για ομπρέλες ή για τάμπλετ στα προσκέφαλα των καθισμάτων οδηγού-συνοδηγού) που διευκολύνει πολλαπλώς οδηγό και επιβάτες. Επίσης, το μεγάλο SUV είναι εξοπλισμένο με πλήρη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού η οποία διαθέτει μια βελτιωμένη έκδοση του Crew Protect Assist, με επιπλέον αισθητήρες ραντάρ στο πίσω μέρος για ανίχνευση κινδύνου επερχόμενης οπίσθιας σύγκρουσης.

Κινητήρας – Κιβώτιο

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας κινείται από τον σύγχρονο πετρελαιοκινητήρα 2.0 TDI που αποδίδει για την περίσταση 150 ίππους (εκπομπές CO2 156γρ/χλμ) και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG) 7 σχέσεων. Η κίνηση μεταφέρεται (ανάλογα τις ανάγκες πρόσφυσης) και στους 4 τροχούς, με την ποιότητα κύλισης σε υψηλό επίπεδο, ενώ η ροπή από χαμηλά (360 Nm μεταξύ 1.700-2.750 σ.α.λ.), βοηθά ώστε το βάρους σχεδόν 1.850 κιλών όχημα να κινείται με άνεση σε κάθε περίσταση.

Το παραπάνω επαληθεύεται και από την μέση κατανάλωση της δοκιμής μας, που (με οικονομική οδήγηση) ήταν μόλις 6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, επίδοση που επιτρέπει τα 1.000+ χιλιόμετρα κίνησης με ένα ρεζερβουάρ.

Επιπλέον, ο πετρελαιοκινητήρας λειτουργεί στρωτά όσο και αθόρυβα, χωρίς να ενοχλεί τους επιβάτες στην καμπίνα, ενώ γίνεται αντιληπτός μόνο όταν ανέβουν ψηλά οι στροφές του, κάτι που όμως είναι περιττό καθώς οδηγώντας στις χαμηλές έως και μεσαίες στροφές εξυπηρετείς οικονομικά και άνετα όλες σου τις ανάγκες μετακίνησης.

Από τη θέση του οδηγού

Η ευρυχωρία, η εποπτική και καλοσχεδιασμένη θέση οδήγησης, αλλά και το γρήγορο (2,5 στροφές) τιμόνι κάνουν την οδήγηση του Kodiaq ιδιαίτερα ευχάριστη σε κάθε είδους διαδρομή, με το αυτόματο 7άρι DSG να συνδυάζεται ιδανικά με τον κινητήρα, παρά τις «οικογενειακές ρυθμίσεις» που οδηγούν σε ράθυμους χαλαρωτικούς ρυθμούς.

Ακόμα και μέσα στην πόλη (μέχρι να χρειαστείς χώρο παρκαρίσματος) η οδήγηση του ογκώδους SUV είναι παιχνίδι, γεγονός στο οποίο βοηθά και το τιμόνι μεταβλητής υποβοήθησης.

Ευχάριστη όμως είναι και η μετακίνηση εκτός δρόμου, χάρη στην απόσταση 189 χιλιοστών από το έδαφος και την τετρακίνηση, που επιτρέπουν στο όχημα να κινείται ακόμα και σε κακοτράχαλους δρόμους, με προσοχή μόνο στα ασφάλτινα λάστιχα. Εδώ να σημειώσουμε και την ύπαρξη ρεζέρβας ασφαλείας, απαραίτητου –κατά τη γνώμη μας – αξεσουάρ στους ελληνικούς δρόμους.

Στην άνετη και αποτελεσματική μετακίνηση συμβάλλουν οι ισορροπημένες για άσφαλτο και χώμα αναρτήσεις που εκτός των άλλων δεν επιτρέπουν μεγάλες κλίσεις στο βαρύ αμάξωμα. Ταυτόχρονα, τα φρένα (δισκόφρενα εμπρός και πίσω) είναι άμεσα, δεν παρουσιάζουν κόπωση και συμβάλλουν θετικά στην εικόνα της οδικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου.

Δια ταύτα

Το ανανεωμένο Kodiaq προσφέρει ένα πλήρες πακέτο επιβατικού οχήματος για κάθε χρήση. Με έμφαση στους χώρους, την άνεση, την οικονομία κατανάλωσης, τον εξοπλισμό, τις δυνατότητες κίνησης, αλλά και τον επιτυχημένο συνδυασμό κινητήρα – κιβωτίου, μπορεί να ικανοποιήσει τόσο μεμονωμένους χρήστες με ιδιαίτερες απαιτήσεις μετακινήσεων, όσο και μια οικογένεια αποτελώντας το μοναδικό της μεταφορικό μέσον.

Την ίδια στιγμή παραμένει μια λογική value for money επιλογή καθώς διαθέτει όλα όσα απαιτούνται από ένα σύγχρονο μεγάλο SUV, με τιμή (για την έκδοση της δοκιμής μας) σχεδόν 40.000 ευρώ.

Υπέρ

  • Χώροι
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κινητήρας – Κιβώτιο
  • Κατανάλωση
  • Θέση οδήγησης
  • Ποιότητα κύλισης
  • Εξοπλισμός

Κατά

  • Θόρυβος κινητήρα (στις ψηλές στροφές)
  • Κυβισμός κινητήρα

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Κατηγορία: Επιβατικό, 5θυρο, 5θέσιο D/SUV/Crossover
  • Διαστάσεις: 4.697 Χ 1.882 Χ 1.681 χλστ
  • Μεταξόνιο: 2.790 χλστ
  • Βάρος: 1.785 – 1987 κιλά (με οδηγό 75 κιλών)
  • Χώρος αποσκευών: 835 – 2.065 λίτρα
  • Απόσταση από το έδαφος: 189 χλστ
  • Ρεζερβουάρ καυσίμων: 61 λίτρα
  • Κινητήρας: Diesel, 4κύλινδρος, άμεσου ψεκασμού, 1.968 κ.εκ.
  • Ισχύς: 150 ίπποι/3. 000 – 4.200 σαλ
  • Ροπή (Nm): 360/1.700 – 2.750 σαλ
  • Μετάδοση: Στους 4 τροχούς
  • Κιβώτιο: Αυτόματο DSG, 7 σχέσεων
  • Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson /Πίσω Πολλαπλών συνδέσμων
  • Τροχοί: 235/55/18
  • Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι/Πίσω Δίσκοι
  • Σύστημα διεύθυνσης: Με ηλεκτρονική υποβοήθηση και κύκλο στροφής 11,6 μ (12,2 το 7θέσιο)
  • Επιτάχυνση 0-100: 9,6΄΄
  • Τελική ταχύτητα: 200 χλμ/ώρα
  • Κατανάλωση (δοκιμής): 6,0 λίτρα/100 χλμ
  • Εκπομπές CO2: 131 – 137 γρ/χλμ
  • Τέλη κυκλοφορίας: 107.10 ευρώ
  • Τιμή: 40.200 ευρώ (βασική έκδοση από 30.300)