Στο τέλος της περασμένης χρονιάς (2/12/21) γνωρίσαμε το νέο Ford Fiesta (7η γενιά), ένα μοντέλο με σχεδόν μισό αιώνα ιστορίας και πολλές δεκαετίες αγωνιστικής καριέρας με πλήθος διακρίσεων και παγκόσμιων τίτλων.

Η διαχρονική εμπορική επιτυχία του μοντέλου, δεν επέτρεπε συγκλονιστικές σχεδιαστικές αλλαγές και έτσι οι σχεδιαστές της Ford περιορίστηκαν σε εκμοντερνισμό του αμαξώματος και χρήση σύγχρονων τεχνολογιών για την εξυπηρέτηση-ευχαρίστηση οδηγού και επιβατών, αλλά και για την αύξηση της ασφάλειας.

Με αυτά τα δεδομένα κατά νου καθίσαμε στην άψογη θέση του οδηγού (να είναι καλά οι αγώνες) του νέου Fiesta έκδοσης ST-Line με ήπιο υβριδικό κινητήριο σύστημα.

Εν συντομία

Η έκδοση ST-Line Χ εμπνευσμένη από την Ford Performance δίνει ψυχολογικό πλεονέκτημα με τη νέα μάσκα που χωρίζεται σε δύο κομμάτια, τους μεγάλους πλαϊνούς αεραγωγούς βαμμένους στο χρώμα του αμαξώματος, το επανασχεδιασμένο καπό, τους νέους LED προβολείς και τους ενσωματωμένους με σπόϊλερ προφυλακτήρες.

Στο εσωτερικό η σύγχρονη τεχνολογία κάνει την διαφορά με τις δυο ψηφιακές οθόνες (καντράν & πολυμέσων, το σύστημα πληροφοριών/ ψυχαγωγίας «Sync 3» (θα μπορούσε να είναι και το Sync 4), ενώ η ποιότητα υλικών – συναρμογής είναι σαφώς αναβαθμισμένη.

Η εργονομία είναι πολύ πάνω του μετρίου, οι χώροι για μικροαντικείμενα παραπάνω από αρκετοί, οι περιστροφικοί διακόπτες απόλυτα λειτουργικοί και η ορατότητα πάσχει στις πίσω γωνίες λόγω των μεγάλων C pilar.

Σχεδόν πλήρες είναι και το πακέτο συστημάτων ασφαλείας που περιλαμβάνει υποβοήθηση διατήρησης λωρίδα με προειδοποίηση εκτροπής, αναγνώριση πινακίδων, cruise control, σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου, Park Assist και πολλά. Νεοτερισμός είναι το σύστημα Wrong way alert, το οποίο και προειδοποιεί τον οδηγό όταν βρίσκεται στη λάθος πλευρά του δρόμου (βλέπει από μία κάμερα εμπρός σε συνδυασμό με το σύστημα sat-nav).

Επιπλέον, ο χώρος για τους πίσω επιβάτες θεωρείται επαρκής για δυο εύσωμους ενήλικες, ενώ ο χώρος αποσκευών δεν διεκδικεί πρωτεία στην κατηγορία με μόλις 311 λίτρα χωρητικότητας.

Ήπια υβριδικό και οικονομικό

Το νέο Fiesta είναι υβριδικό προς όφελος της απόδοσης και της μείωσης κατανάλωσης – ρύπων. Στην περίπτωση της δοκιμής μας ο γνωστός 1.000άρης EcoBoost κινητήρας βενζίνης υποστηρίζεται από ένα ήπιο υβριδική σύστημα με μπαταρία 48-volt. Το σύστημα που ενισχύει τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου, έχει μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα. Αυτό επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας που συνήθως χάνεται στο φρενάρισμα και το ρολάρισμα σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 Volt. Το σύστημα BISG λειτουργεί και σαν ηλεκτροκινητήρας (16 ίπποι, 50 Nm ροπή) συνεχούς υποβοήθησης του κινητήρα, χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια για την παροχή επιπλέον ροπής, αλλά και για τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων. Επίσης, συνδράμει το σύστημα stop/start επανεκκινώντας τον κινητήρα σε 350 χιλιοστά του δευτερολέπτου, με αποτέλεσμα το αυτόματο σύστημα να απενεργοποιεί τον κινητήρα όχι μόνο στη στάση, αλλά και στο ρολάρισμα με ταχύτητα κάτω των 25 χλμ./ώρα ακόμα και με σχέση στο κιβώτιο.

Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας η ισχύς του 1.000άρη EcoBoost ήταν 125 ίπποι, με 170 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.400 έως και τις 4.500 στροφές. Επιπλέον, σε διαδικασία overboost (με το γκάζι στο πάτωμα) η ροπή φτάνει στιγμιαία στα 210 Nm στις 1.750 στροφές, ενώ η συνδυασμένη απόδοση με τη βοήθεια του ηλεκτρικού μοτέρ (e-assist) ανεβαίνει στα 220 Nm στις ίδιες στροφές, συνδράμοντας αποφασιστικά στα εύκολα προσπεράσματα. Το έργο του κινητήρα μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων και ο συνδυασμός κινεί αξιοπρεπέστατα το βάρους 1.275 κιλών αμάξωμα. Η επιτάχυνση 0-100 χρειάζεται μόλις 9,4΄΄, η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 200 χλμ/ώρα, ενώ η ρεπρίζ 50-100 χλμ/ώρα με 4η σχέση στο κιβώτιο χρειάζεται μόνο 9.6΄΄.

Η υβριδική τεχνολογία αποδεικνύει την χρησιμότητά της όταν έρχεται η ώρα να κάνουμε ταμείο …κατανάλωσης. Το Fiesta της δοκιμής μας χρειάστηκε μόλις 6,2 λίτρα βενζίνης για κάθε 100 χιλιόμετρα, τιμή που κάνει το χωρητικότητας 42 λίτρων ρεζερβουάρ να μοιάζει μεγάλο καθώς μπορεί να εξασφαλίσει αυτονομία 650+ χιλιομέτρων.

Από την θέση του οδηγού

Όλα τα Ford της τελευταίας 10ετίας είναι οδηγοκεντρικά και πως αλλιώς θα γινόταν από μια εταιρία που βρίσκεται σχεδόν 100 χρόνια στους αγώνες. Αιχμή του δόρατος βέβαια το Fiesta (παλιότερα ήταν το Focus και τώρα τα οφέλη εκμεταλλεύεται το Puma), το οποίο από αδιάφορο στις πρώτες γενιές έγινε τουλάχιστον απολαυστικό, καθώς μόλις καθίσεις στην αψεγάδιαστη θέση οδήγησης νομίζεις ότι γίνεσαι ένα με το όχημα.

Στη συνέχεια η ουδέτερη οδική συμπεριφορά (ακόμα και στην πίεση) σε συνδυασμό με την άνεση και την ευκολία χρήσης, κάνει το Fiesta ένα από τα λίγα οχήματα που δεν βαριέσαι ποτέ να οδηγείς. Με το Fiesta ελίσσεσαι εύκολα στις πόλεις, ταξιδεύεις ευθύβολα και άνετα στους αυτοκινητόδρομους, ενώ παίζεις στις στροφές έχοντας την αίσθηση (και ουσία) πως είσαι ο κυρίαρχος του παιχνιδιού. Η ευκολία και η αίσθηση ασφάλειας σε κάθε περίπτωση είναι τόσο μεγάλη που χρειάζεται προσοχή ώστε να μην παρασυρθείς και νομίσεις πως είσαι ο… Οζιέ σε ένα από τους δυο παγκόσμιους τίτλους που κέρδισε με το μοντέλο.

Επειδή όμως φτηνό, καλό και μπόλικο δεν υπάρχει, η παραπάνω συμπεριφορά και η οδηγική απόλαυση έχουν αντίτιμο την περιορισμένη άνεση λόγω της χαμηλωμένης και σκληρότερης ανάρτησης, ενώ στις ψηλές στροφές ο 3κύλινδρος κινητήρας θορυβεί και παράγει κραδασμούς. Εκτός αυτού μας ενόχλησε κάπως στο μποτιλιάρισμα ο βαρύς (αναλογικά) συμπλέκτης, ενώ η γραμμική απόδοση του κινητήρα έχει ένα κενό απόδοσης λίγο πριν τις 2.000 στροφές που ακόμα το τούρμπο δεν έχει μπει στο παιχνίδι.

Στον αντίποδα, το θαυμάσιο σε αίσθηση, σαφήνεια και κλιμάκωση κιβώτιο βοηθά πολύ στην αξιοποίηση της απόδοσης του κινητήρα αλλά και την οικονομία, ενώ τα φρένα όσες φορές χρειάστηκαν έκαναν με το παραπάνω τη δουλειά τους, χωρίς αυτή την ασάφεια στο πάτημα του πεντάλ που έχουν τα περισσότερα υβριδικά μοντέλα.

Σημαντικό πλεονέκτημα επίσης είναι η ακαμψία του πλαισίου, αλλά και ο τρόπος που περνούν οι αναρτήσεις πάνω από τις κακοτεχνίες των δρόμων, χωρίς να κάνουν τον παραμικρό ήχο.
Κερασάκι στην τούρτα του οδηγού το κορυφαίο σε αίσθηση, ακρίβεια και αμεσότητα τιμόνι, που συναντάς μόνο σε πολύ ακριβότερα εξειδικευμένα μοντέλα της αγοράς, ενώ και η απόδοση των φώτων είναι τουλάχιστον επαρκής για τις δυνατότητες του μοντέλου.

Δια ταύτα

Χωρίς τυμπανοκρουσίες και αισθητικές ακροβασίες η Ford συνέχισε την σταδιακή εξέλιξη από γενιά σε γενιά του Fiesta, επικεντρώνοντας στην οδηγική ευχαρίστηση, την ασφάλεια, την ποιότητα κατασκευής και την οικονομία κατανάλωσης. Το Fiesta 7ης γενιάς εύκολα μπαίνει στο κλαμπ των πρωταγωνιστών της κατηγορίας super mini, όταν βέβαια καταφέρεις να το βρεις για να το αγοράσεις… Η έλλειψη είναι τέτοια που η αντιπροσωπεία για καιρό δεν ανακοίνωνε τιμές, ενώ πρόσφατα είδαμε για το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε τιμή 20.699 € (που δεν είμαστε σίγουροι πως θα ισχύει την ώρα που θα διαβάζετε το άρθρο).

Υπέρ

  • Σχεδίαση – Λειτουργικότητα
  • Εξοπλισμός
  • Κινητήρας – Απόδοση
  • Επιδόσεις – Κατανάλωση
  • 8ετής εγγύηση

Κατά

  • Έλλειψη ρεζέρβας
  • Θόρυβος κινητήρα
  • Βαρύς συμπλέκτης

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, supermini επιβατικό
  • Διαστάσεις: 4091/ 1.735/ 1.469 χλστ.
  • Μεταξόνιο: 2.493 χλστ.
  • Βάρος: 1.275 κιλά
  • Ρεζερβουάρ καυσίμων: 42 λίτρων
  • Χώρος αποσκευών: 311/1.093 λίτρα
  • Κινητήρας: βενζίνης, 3κύλινδρος, 12βαλβιδος, mild hybrid 48V, 999 κ.εκ.
  • Ηλεκτροκινητήρας/Μπαταρία: 12 ίπποι – Λιθίου 48V
  • Ισχύς: 125 ίπποι/6.000 σ.α.λ.
  • Ροπή (Nm @ σ.α.λ.): 180/1.400-4.500 – με overboost & e-assist 210/1.750
  • Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
  • Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
  • Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω Ημιάκαμπτος Άξονας
  • Τροχοί: 205/45/17
  • Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Δίσκοι
  • Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική υποβοήθηση, με κύκλο στροφής 10,2 μ.
  • Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 9,4″
  • Επιτάχυνση: 50-100 χλμ/ώρα (με 4η ταχύτητα): 9.6΄΄
  • Τελική ταχύτητα: 200 χλμ./ώρα
  • Κατανάλωση (δοκιμής): 6,2 λτ./100 χλμ.
  • Εκπομπές CO2: 114 γρ./χλμ.
  • Τιμή: 20.699 ευρώ
TAGS
Μάθετε πρώτοι τι συμβαίνει στην Ελλάδα και τον κόσμο στο Google News του Newsbeast. Ακολουθήστε το Newsbeast σε Instagram, Facebook και Twitter.