Με την κυκλοφορία του Enyaq Coupe RS iV, η Skoda γράφει το επόμενο κεφάλαιο ιστορίας της γκάμας RS. Μετά την plug-in υβριδική Octavia RS iV, το SUV coupé, αποκλειστικά στο εντυπωσιακό χρώμα Mamba Green, είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της σπορ σειράς RS της μάρκας.

Το κουπέ σχήμα έχει σχεδιαστικές συνάφειες με αυτό των πρωτοτύπων ράλι 180 RS και 200 RS, για τα οποία η μάρκα εισήγαγε τη συντομογραφία RS (Rally Sport), το 1974. Ένα χρόνο μετά παρουσίασε το 130 RS, ένα κουπέ με βάρος μόλις 720 κιλά, που εξασφάλισε πολλές νίκες σε διεθνείς αγώνες ράλλυ καθώς και σε πίστες, μέχρι το 1983. Το 1977, το Skoda 130 RS τερμάτισε πρώτο και δεύτερο στην κατηγορία του στο «Monte» ενώ αντίστοιχα κέρδισε και στο Ράλι Ακρόπολις. Στην πίστα, πήρε τη συνολική νίκη στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού το 1981. Από το 2000, το έμβλημα RS χαρακτηρίζει τα πιο σπορ μοντέλα παραγωγής της Τσέχικης φίρμας που εδώ και πολλά χρόνια ανήκει στην VW.

Skoda RS DNA από το 2000

Το πρώτο μοντέλο παραγωγής RS (που κυκλοφόρησε το 2000 μαζί με την Octavia WRC, το μοντέλο που σηματοδότησε την είσοδο της Skoda στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι) ήταν η Octavia RS, εξοπλισμένη με έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,8 λίτρων απόδοσης 180 ίππων. Η πρώτη Octavia Combi RS ακολούθησε μόλις ένα χρόνο αργότερα. Οι Octavia 2ης, 3ης και 4ης γενιάς περιλάμβαναν επίσης εκδόσεις RS και στα δύο στυλ αμαξώματος, πλέον και με ισχυρούς κινητήρες ντίζελ, ενώ το 2020 παρουσιάστηκε η πρώτη ηλεκτροκίνητη Octavia RS, ένα plug-in υβριδικό μοντέλο 245 ίππων.

Skoda

Kodiaq το πρώτο SUV της οικογένειας RS

Το 2003, η Skoda πρόσθεσε το Fabia στη γκάμα RS, με ευθείες παραπομπές στο αγωνιστικό Fabia WRC, που παρουσιάστηκε την ίδια περίοδο. Στο πνεύμα της εποχής, το μοντέλο ήταν εφοδιασμένο με κινητήρα 1,9 TDI ισχύος 130 ίππων. Το 2010, αποκαλύφθηκε η έκδοση RS της 2ης γενιάς Fabia, εξοπλισμένη με κινητήρα βενζίνης 1,4 λίτρων απόδοσης 180 ίππων με συνδυασμό υπερσυμπιεστή και στροβιλοσυμπιεστή.

Το συγκεκριμένο μοντέλο διατέθηκε και σε wagon αμάξωμα. Το πρώτο SUV που εισήλθε στις τάξεις των μοντέλων RS ήταν το Kodiaq RS, που κυκλοφόρησε το 2018. Ο 2.0 TDI με ισχύ 240 ίππων σημείωσε ρεκόρ γύρου για 7θέσια SUV στο θρυλικό Nordschleife του Nürburgring, καλύπτοντας την απόσταση των 20,832 χιλιομέτρων σε μόλις 9:29,84 λεπτά. Ο biturbo diesel του μοντέλου αντικαταστάθηκε με έναν βενζινοκινητήρα 2.0 TSI απόδοσης 245 ίππων το καλοκαίρι του 2021. Ο νέος κινητήρας είναι 60 κιλά ελαφρύτερος και παρέχει στο μεγάλο SUV πιο σπορ οδηγικά χαρακτηριστικά.

Skoda

Enyaq Coupe RS iV

Η πιο δυνατή έκδοση της σειράς Enyaq iV διαθέτει τη μεγαλύτερη μπαταρία των 82 kWh, καθώς και δύο ηλεκτροκινητήρες (τετρακίνητο). Το Enyaq Coupe RS iV έχει ισχύ 299 PS με μέγιστη ροπή 460 Nm, επιταχύνοντας 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,5 δευτερόλεπτα. Είναι η μόνη έκδοση στη γκάμα coupé που έχει τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα.

Εξωτερικά, το ηλεκτρικό SUV ξεχωρίζει από το εντυπωσιακό πράσινο χρώμα και τα μαύρα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, την τυπική για μοντέλο RS κόκκινη λωρίδα ανακλαστήρα στο πίσω μέρος. Στον βασικό εξοπλισμό του ανήκει και το Crystal Face, δηλαδή τα 131 LED που φωτίζουν την χαρακτηριστική μάσκα.

Στο εσωτερικό, η φιλοσοφία Design Selections στο εκφράζεται με δύο ειδικά σχεδιασμένες επιλογές, τη βασική «RS Lounge» και την προαιρετική «RS Suite». Χαρακτηρίζονται από διακοσμητικές λωρίδες με εφέ από ανθρακονήματα στο ταμπλό και την επένδυση των θυρών, καλύμματα πεντάλ σε σχέδιο αλουμινίου και σπορ καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα και έμβλημα RS, ενώ και το θερμαινόμενο πολυλειτουργικό δερμάτινο σπορ τιμόνι με τρεις ακτίνες διαθέτει σήμα RS. Ανάλογα με την επιλογή τα καθίσματα είναι επενδεδυμένα με μαύρες μικροΐνες Suedia ή μαύρο διάτρητο δέρμα.