Ο 4ος γύρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC), διεξήχθη στην Πορτογαλία, πάνω στις καλύτερες χωμάτινες ειδικές διαδρομές (σύνολο 20) των τελευταίων ετών. Οι Πορτογάλοι σχεδίασαν και οργάνωσαν ένα από τους καλύτερους αγώνες WRC, γεγονός που επισημάνθηκε από όλους τους εμπλεκόμενους. Οι 20 ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους σχεδόν 340 χλμ. έγιναν σε χωμάτινο σχεδόν φλατ τερέν, κάτι που ευνόησε το θέαμα που απόλαυσαν δεκάδες χιλιάδες θεατές που απέδειξαν για μια ακόμα φορά ότι, οι Πορτογάλοι είναι από τους πλέον «φανατικούς οπαδούς» των ράλι και το δείχνουν σε κάθε ευκαιρία.

Στο αγωνιστικό σκέλος, όλα ξεκίνησαν καλά για την ομάδα της Hyundai, που με τον Ισπανό Σόρντο κέρδισε τις πρώτες ειδικές, μαζί και την πρώτη θέση της προσωρινής κατάταξης την ώρα που τα άλλα δυο αυτοκίνητα της ομάδας (Νεβίλ και Τάνακ) ακολουθούσαν κατά πόδας τον Ισπανό part timer οδηγό. Πιο πίσω τα τέσσερα Toyota Yaris WRC, με τον επτάκις πρωταθλητή Οζιέ τελευταίο της ομάδας, καθώς ξεκινώντας πρώτος τις ειδικές ήταν υποχρεωμένος να «σκουπίζει» τον δρόμο χάνοντας χρόνο.

Όμως στην 7η διαδρομή, ένα από τα πλέον συνηθισμένα λάθη του Νεβίλ, άφησαν το i20 χωρίς την πίσω δεξιά ανάρτηση και το πλήρωμα να απομακρύνεται για μια ακόμα χρονιά από την διεκδίκηση του τίτλου των οδηγών. Από την εγκατάλειψη του Νεβίλ και μια καθυστέρηση του Σόρντο, επωφελήθηκε ο Τάνακ, ο οποίος τέθηκε επικεφαλής και οδηγούσε σε ένα δικό του ρυθμό για τις επόμενες ειδικές διαδρομές, αυξάνοντας την διαφορά του από τον δεύτερο Έβανς (Yaris WRC), ενώ ο Σόρντο συνέχιζε ανενόχλητος στην 3η θέση, εκπληρώνοντας στο έπακρο την αποστολή του που είναι η συλλογή βαθμών προκειμένου η Hyundai να κερδίσει ένα ακόμα τίτλο κατασκευαστών.

Την ίδια ώρα ο Οζιέ ταλαιπωρείται κυρίως από τον ραγδαία ανερχόμενο Ιάπωνα Κατσούτα (Yaris WRC), αλλά και από τον 20χρονο Ροβάνπερα με ίδιο αυτοκίνητο, ενώ τα δυο αυτοκίνητα της Ford (Fiesta WRC) που οδηγούσαν ο πάμπλουτος Γκρίνσμιθ και ο νεαρός ανερχόμενος Γάλλος Φουρμό, είχαν την δική τους μάχη για τις θέσεις που συμπλήρωναν την δεκάδα της γενικής.

Λίγο πριν τελειώσει η 2η ημέρα του αγώνα, η θεά τύχη γύρισε την πλάτη της στον Τάνακ που «ταξίδευε» ανενόχλητος για την νίκη, όταν έσπασε η πίσω δεξιά ανάρτηση του i20, αφήνοντας τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή του 2019 μακριά από την πρώτη θέση της βαθμολογίας των οδηγών. Της εγκατάλειψης αυτής επωφελήθηκε ο Ουαλός Έβανς που μπήκε επικεφαλής, με δεύτερο τον Σόρντο που όπως ομολόγησε δεν μπορούσε να τον φτάσει, παρά το ότι η διαφορά τους ήταν μόλις 10.5΄΄. Στο μεταξύ, στό το στρατόπεδο της Toyota είχε εγκαταλείψει από μηχανικά προβλήματα ο Ροβάνπερα, ενώ ο Οζιέ ήταν 4ος μόλις 1.5΄΄ εμπρός από τον Κατσούτα (!). Πιο πίσω Φουρμό και Γκρίνσμιθ έδιναν μάχη δευτερολέπτων για την 5η θέση, ενώ η δεκάδα συμπληρωνόταν από αυτοκίνητα της κατηγορίας WRC2, με τον Φιλανδό Λάπι (VW Polo GTi), να μην αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης σε κανένα από τους αντιπάλους του.

Η 3η και τελευταία ημέρα του αγώνα, κύλησε ήρεμα με το ενδιαφέρον όλων να εντοπίζεται στην τελευταία διαδρομή του αγώνα την διάσημη Φάφε (με το εντυπωσιακό άλμα δίπλα στις ανεμογεννήτριες) που έδινε και τους έξτρα βαθμούς στους πέντε πρώτους της κατάταξης. Εκεί τα Hyundai των Τάνακ και Νεβίλ ήταν άπιαστα (και λόγω του ότι οι οδηγοί τους εκτός δεκάδας δεν είχαν να χάσουν κάτι), κατέλαβαν τις δυο πρώτες θέσεις και πήραν 5 και 4 βαθμούς (της παρηγοριάς) αντίστοιχα. Ο τρίτος στην ειδική και την γενική κατάταξη Σεμπαστιάν Οζιέ πήρε επιπλέον 3 βαθμούς που τον σταθεροποιούν την πρώτη θέση στην βαθμολογία των οδηγών, κερδίζοντας τους Ροβάνπερα και τον νικητή του αγώνα Έβανς που δεν ρίσκαρε για τους παραπάνω βαθμούς. Η τακτική αυτή του οδηγού από την Ουαλία, τον φέρνει στα βασικά φαβορί για τον φετινό τίτλο, καθώς απέχει μόλις 2 βαθμούς από την πρώτη θέση.

Έτσι, η γενική κατάταξη παρέμεινε ίδια όπως στο τέλος της 2ης ημέρας, με μόνη διαφοροποίηση την εναλλαγή των Γκρίνσμιθ (5ος) και Φουρμό (6ος), Τα ίδια και στις υπόλοιπες θέσεις της δεκάδας, με τον νικητή WRC2 Λάσε Λάπι να προηγείται των Σούνινεν (Ford Fiesta Mk II), Όστμπεργκ (Citroen C3) και Κριάζιν (VW Polo GTi). Την κατηγορία WRC3 κέρδισε ο Πολωνός Καγιετάνοβιτς (Skoda Fabia Evo2), μετά από 3ήμερη μάχη με τον Γάλλο Ροσέλ (Citroen C3).

Επόμενη αναμέτρηση το Ράλι της Σαρδηνίας (3-6 Ιουνίου) όπου οι διεκδικητές του τίτλου θα προσπαθήσουν να βελτιώσουν την θέση τους στο μαραθώνιο των 12 αγώνων, ανάμεσα στους οποίους και το δικό μας Ράλι Ακρόπολις (9-12 Σεπτεμβρίου). Μέχρι τότε στις τρεις πρώτες θέσεις των οδηγών φιγουράρουν οι Οζιέ (79β), Έβανς (77β) και Νεβίλ (57β), ενώ στους κατασκευαστές προηγείται η Toyota (183β), με 2η την Hyundai (146β) και 3η την M-Sport Ford (64β.).