Η όγδοη γενιά του Golf GTI, είναι γεγονός και μέσω αυτού η Volkswagen φιλοδοξεί να ανεβάσει τα στάνταρ στην κατηγορία των σπορ compact 5θυρων χάτσμπακ. Το νέο Golf GTI –κατά τον κατασκευαστή – συνδυάζει σπορ χαρακτήρα με άνεση, έτοιμο να ευχαριστήσει τους οδηγούς που θα το εμπιστευτούν.

Σχεδίαση

Σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, το νέο Golf GTI έχει επιμηκυνθεί ενώ είναι χαμηλότερο, δείχνοντας πιο δυναμικό. Οι σχεδιαστές δημιούργησαν κάθε μέρος του αμαξώματος από το μηδέν και συνεργάστηκαν με αεροδυναμιστές για να τελειοποιήσουν το όχημα στην αεροδυναμική σήραγγα. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd) του βασικού μοντέλου έχει μειωθεί από 0,3 σε μόλις 0,275. Έχουν βελτιστοποιηθεί οι εξωτερικοί καθρέπτες, γωνίες του αμαξώματος, το σπόιλερ της οροφής, η εκτεταμένη επένδυση στο κάτω τμήμα του αυτοκινήτου ενώ χρησιμοποιούνται αεροδυναμικά βελτιστοποιημένα στοιχεία στους θόλους των τροχών.

Το αυτοκίνητο διαθέτει ένα συνδυασμό παραδοσιακών και εντελώς νέων εξωτερικών χαρακτηριστικών GTI. Η κόκκινη λωρίδα στη μάσκα του ψυγείου είναι αναγκαία για ένα GTI, καθώς προέρχεται από την πρώτη γενιά GTI στην οποία πλαισίωνε πλήρως την πλαστική μάσκα ψυγείου. Σήμερα, αυτή η κόκκινη λωρίδα εκτείνεται σε ολόκληρο το μπροστινό μέρος του οχήματος πάνω από τη μάσκα του ψυγείου και συγχωνεύεται με τα φτερά. Για πρώτη φορά συμπληρώνεται από μια παράλληλη φωτεινή λωρίδα LED στο κάτω μέρος, που εκτείνεται από το εξωτερικό των στάνταρ προβολέων LED έως το σήμα VW τοποθετημένο στο κέντρο της μάσκας του ψυγείου.

Το κάτω μέρος της μάσκας διαθέτει επίσης σχεδιασμό ειδικά για GTI με την τυπική, μαύρη, κηρήθρα εισαγωγής αέρα. Τα φώτα ομίχλης LED που έχουν σχεδιαστεί σε έναν ολοκαίνουργιο σχηματισμό X, διατίθενται προαιρετικά. Άλλα εξωτερικά χαρακτηριστικά GTI περιλαμβάνουν το μπροστινό σπόιλερ, τα πλαϊνά μαρσπιέ και το πίσω πλαίσιο διαχύτη, σχηματίζοντας μια σχεδιαστικά ενιαία μονάδα. Οι ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών Richmond που διατίθενται στάνταρ έχουν σχεδιαστεί αποκλειστικά για το νέο Golf GTI. Οι εξαγωγές του συστήματος εξάτμισης, τοποθετημένες αριστερά και δεξιά του πίσω διαχύτη καθώς και  τα σήματα GTI σε συνδυασμό χρώμιο/κόκκινο χρώμα στα μπροστινά φτερά, την πίσω πόρτα και τη γρίλια του ψυγείου, είναι επίσης ειδικά για το Golf GTI.

Εξωτερικά, ο εξοπλισμός συμπληρώνεται από ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, ένα ειδικά σχεδιασμένο μπροστινό τμήμα, έναν πίσω διαχύτη με  σαγρέ φινίρισμα, ένα μοναδικό σπόιλερ οροφής, τα αντίστοιχα λογότυπα μοντέλου, απολήξεις εξάτμισης ειδικά για το GTI, κόκκινες δαγκάνες φρένων και επεκτάσεις μαρσπιέ. To σπορ σασί είναι χαμηλωμένο κατά 15 χιλιοστά, διαθέσιμα μπλοκέ μπροστινό διαφορικό, ενισχυτής ήχου κινητήριου συστήματος και σύστημα κλειδώματος και εκκίνησης κινητήρα χωρίς κλειδί..

Εσωτερικό – Εξοπλισμός

Τα εσωτερικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν εργονομικά νέα σπορ καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα που θυμίζουν το πρώτο GTI, με την χαρακτηριστική κόκκινη ραφή και το ύφασμα με σχέδιο ψιλού καρό στα καθίσματα και στις πλάτες. Το νέο σπορ πολυλειτουργικό τιμόνι είναι ολοκαίνουργιο σχεδιαστικά, με μια κόκκινη λεπτομέρεια και το σήμα GTI. Ένα άλλο χαρακτηριστικό είναι το κυψελοειδές μοτίβο στο ταμπλό και την επένδυση της πόρτας. Το νέο κουμπί Start / Stop κινητήρα έρχεται ως στάνταρ. Μόλις ανοίξουν οι πόρτες, αναβοσβήνει κόκκινο μέχρι να τεθεί σε λειτουργία ο κινητήρας. Οι σχεδιαστές έχουν επίσης αναπτύξει μια νέα, παραμετροποιήσιμη διάταξη γραφικών GTI για το στάνταρ Digital Cockpit, προσβάσιμη από σχετικό κουμπί στο τιμόνι. Αποτελείται από ένα συνδυασμό τριών στρογγυλών οργάνων: το στροφόμετρο με το λογότυπο GTI στο κέντρο, που περιβάλλεται από ένα στρογγυλό όργανο αριστερά και δεξιά. Η απεικόνιση της αντίστοιχης λειτουργίας για το καθένα ρυθμίζεται μεμονωμένα, για παράδειγμα για να ενημερώνει για το turbo boost του κινητήρα ή την τρέχουσα ισχύ.

Στο εσωτερικό, το Digital Cockpit και το στάνταρ σύστημα ψυχαγωγίας 8,25 ιντσών έχουν ψηφιοποιηθεί και ενσωματωθεί σε ένα δίκτυο, παρέχοντας υπηρεσίες και λειτουργίες We Connect και We Connect Plus. Άλλα στάνταρ χαρακτηριστικά (στην πληρέστατη βασική έκδοση εξοπλισμού) περιλαμβάνουν το πολυλειτουργικό τιμόνι, αυτόματο έλεγχο κλιματισμού μίας ζώνης, το σύστημα εκκίνησης Press&Drive, Bluetooth για κινητό τηλέφωνο, προβολείς LED, πίσω φώτα LED, φώτα ημέρας LED, στο εσωτερικό φώτα ανάγνωσης LED και δύο USB -C θύρες. Επίσης, όλα τα πεντάλ είναι κατασκευασμένα από ανοξείδωτο ατσάλι.

Οι ψηφιακές οθόνες των στάνταρ Digital Cockpit και συστήματος ψυχαγωγίας, ξεκινούν να λειτουργούν με το που θα ανοίξουν οι πόρτες. Το Discover Media (διαθέτει λειτουργία streaming και σύνδεση στο διαδίκτυο) ανήκει επίσης στο βασικό εξοπλισμό, ενώ η γκάμα περιλαμβάνει και το κορυφαίο Discover Pro 10 ιντσών. Ένα νέο χαρακτηριστικό είναι η δυνατότητα ενεργοποίησης ενός εξατομικευμένου σχεδιασμού GTI, με το στροφόμετρο να εμφανίζεται στη μέση του Digital Cockpit. Ο νέος, επίσης στάνταρ ατμοσφαιρικός φωτισμός, λούζει τις οθόνες και πολλούς άλλους φωτιζόμενους εσωτερικούς χώρους με ένα φάσμα 30 διαφορετικών χρωμάτων, ρυθμιζόμενων κατά βούληση.

Κάθε νέο Golf (kai to GTI) είναι εξοπλισμένο με προηγμένα συστήματα υποβοήθησης όπως το σύστημα διατήρησης λωρίδας Lane Assist, το Autonomous Emergency Braking Front Assist με έλεγχο για πεζούς και ποδηλάτες, το XDS διαφορικό που κλειδώνει ηλεκτρονικά καθώς επίσης σύστημα Car-2-X (τοπική επικοινωνία με άλλα οχήματα και τις υποδομές κυκλοφορίας).

Ηλιοροφή

Για το Golf όγδοης γενιάς, η VW έχει αναπτύξει μια νέα πανοραμική ανακλινόμενη ηλιοροφή, διαθέσιμη και για το Golf GTI. Η οροφή ανοίγει και κλείνει χρησιμοποιώντας ένα διαισθητικά χειριζόμενο ρυθμιστικό αφής στο μπροστινό μέρος της οροφής. Η νέα πανοραμική ηλιοροφή έχει εμφάνιση ενός ενιαίου κομματιού από γυαλί, με πολύ λιγότερους αρμούς και 5% μεγαλύτερη επιφάνεια. Προκειμένου να αποφευχθεί η περιδίνηση του αέρα και ο θόρυβος σε υψηλές ταχύτητες, η ανοιχτή οροφή μπορεί να ρυθμιστεί να κλείνει ελαφρά καθώς το αυτοκίνητο επιταχύνει.

Κινητήρας – Κιβώτιο

Το νέο Golf GTI εξοπλίζεται με κινητήρα από το τελευταίο εξελικτικό στάδιο της σειράς EA888 υπετροφοδοτούμενων κινητήρων της μάρκας, evo4. Ο κινητήρας άμεσου ψεκασμού 2.0 TSI αποδίδει 245 ίππων και μέγιστη ροπή 370 Nm, διαθέσιμη στην περιοχή 1.600 – 4.300 σ.α.λ. Κατά το λανσάρισμα, ο TSI συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, 7 σχέσεων (DSG). Η τελική ταχύτητα του οχήματος περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.

Οδική συμπεριφορά

Η ευελιξία και ο σπορ χαρακτήρας τελειοποιήθηκαν, με τη δικτύωση του Vehicle Dynamics Manager με όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου. Αυτό το υψηλότερου επιπέδου σύστημα ελέγχου, πλέον συντονίζει κεντρικά όλες τις ηλεκτρομηχανικές λειτουργίες του κινητήριου συστήματος. Το σύστημα Vehicle Dynamics Manager, ελέγχει το ηλεκτρονικό κλείδωμα διαφορικού XDS καθώς και την εγκάρσια δυναμική του προαιρετικά ελεγχόμενου Dynamic Chassis Control (DCC) του GTI. Ο οδηγός μπορεί να κάνει τις δικές του ρυθμίσεις ενώ οι ηλεκτρομηχανικά ρυθμιζόμενες λειτουργίες του συστήματος μετάδοσης κίνησης εξασφαλίζουν ιδανική ισορροπία ανάμεσα στη δυναμική συμπεριφορά και την άνεση.

Το Golf GTI 8ης γενιάς θέλει να προσφέρει στον οδηγό του, σπορ συμπεριφορά, ευκολία στον χειρισμό, ακρίβεια και ευελιξία. Οι μηχανικοί ισχυρίζονται ότι, έχουν ουσιαστικά εξαλείψει το φαινόμενο της υποστροφής, ένα  τυπικό χαρακτηριστικό των προσθιοκίνητων αυτοκινήτων και το νέο GTI συμπεριφέρεται στις στροφές εξαιρετικά ουδέτερα, ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες σε πίστα αγώνων και επιταχύνει στην έξοδο από την στροφή χωρίς την παραμικρή απώλεια πρόσφυσης. Στην συμπεριφορά αυτή, ουσιαστικό ρόλο παίζει και το Dynamic Chassis Control (DCC) με μεταβλητά αμορτισέρ, έτσι ώστε ο οδηγός του GTI να μπορεί να επιλέξει τη δική του ατομική ρύθμιση χρησιμοποιώντας την τυπική επιλογή από το προφίλ οδήγησης.

Το Golf GTI 8ης γενιάς θα είναι διαθέσιμο για παραγγελία στην Ελλάδα προς το τέλος Οκτωβρίου, με τις προτεινόμενες τιμές λιανικής να ανακοινώνονται λίγο πριν το λανσάρισμα.

Νίκος Τσάδαρης