Έτοιμη να βγει στο δρόμο η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική BMW X

Συνδυάζει οδηγική απόλαυση μηδενικών ρύπων και τις σπορ ικανότητες της μάρκας


AUTO
17:13
15/07/2020
Έτοιμη να βγει στο δρόμο η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική BMW X
loading

Η πρώτη, αμιγώς ηλεκτρική BMW X είναι έτοιμη να βγει στους δρόμους. Η BMW iX3 συνδυάζει – κατά τον κατασκευαστή- οδηγική απόλαυση μηδενικών ρύπων και τις σπορ ικανότητες της μάρκας, με την άνεση, την λειτουργικότητα και την ευρυχωρία ενός Sports Activity Vehicle (SAV).

Το λανσάρισμα της iX3 στην αγορά θα ξεκινήσει αργότερα μέσα στη χρονιά, με την έναρξη των πωλήσεων στην Κίνα. Θα είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας που θα κατασκευάζεται και για εξαγωγές στο εργοστάσιο της Shenyang στην Κίνα, το οποίο διαχειρίζεται η κοινοπραξία BMW Brilliance Automotive.

Η iX3 οφείλει τον πρωτοποριακό χαρακτήρα της στον συνδυασμό απόδοσης του ηλεκτροκινητήρα της, στην βελτιστοποιημένη ενεργειακή απόδοση των μπαταριών υψηλής τάσης που διαθέτει και στην υψηλή ικανότητα φόρτισης. Είναι προϊόν πολυετούς και συνεχούς ενασχόλησης του Group στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Οι καινοτομίες που έφερε στην αγορά η i3 συνδυάζονται έξυπνα με την 5η γενιά της τεχνολογίας eDrive, επιτυγχάνοντας βελτιώσεις στην λειτουργική αυτονομία μέσω αυξημένης απόδοσης. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να αποφευχθούν οι δυσανάλογα μεγάλες μπαταρίες, που συνήθως έχουν αρνητικές επιπτώσεις στο βάρος του οχήματος, στη δυναμική συμπεριφορά και στην κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας.

5η γενιά eDrive

Η πρεμιέρα της iX3 σηματοδοτεί το ντεμπούτο της 5ης γενιάς της τεχνολογίας eDrive. Οι τελευταίες εκδόσεις του ηλεκτροκινητήρα, των ηλεκτρονικών ισχύος, της τεχνολογίας φόρτισης και της μπαταρίας υψηλής τάσης δημιούργησαν τις προϋποθέσεις για βελτίωση των επιδόσεων, της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας και της αυτονομίας.

Με τέτοια προσόντα, η iX3 προτίθεται να καλύψει τόσο τις τρέχουσες όσο και τις μελλοντικές απαιτήσεις της κατηγορίας ηλεκτρικών οχημάτων. Στην 5η γενιά της, η τεχνολογία eDrive έχει αποκτήσει ένα επίπεδο εξέλιξης που αποτελεί μία εξαιρετική βάση για οικονομικά βιώσιμες εφαρμογές σε μοντέλα μαζικής παραγωγής.

Ενιαία φιλοσοφία συστήματος κίνησης

Η ενιαία φιλοσοφία του συστήματος κίνησης της iX3 διαδραματίζει έναν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στη βελτιστοποίηση της απόδοσης και στην παραγωγή ισχύος. Το ηλεκτρικό μοτέρ, η μετάδοση και τα ηλεκτρονικά ισχύος είναι διατεταγμένα ως μία ολοκληρωμένη μονάδα. Ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί σύμφωνα με τις αρχές ενός σύγχρονου μοτέρ διέγερσης χωρίς την χρήση μαγνητών. Αυτή η σχεδίαση επιτρέπει την πλήρη αποφυγή σπάνιων γαιών στην κατασκευή του κινητήρα.

Η ενεργειακή απόδοση του ηλεκτροκινητήρα, είναι κατά 30% υψηλότερη συγκριτικά με των σύγχρονων ηλεκτρικών μοντέλων του Group. Η απόδοση του κινητήρα φτάνει μέχρι 93%, συγκριτικά με < 40% των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Το νέο σύστημα κίνησης παράγει μέγιστη ισχύ 286 ίππων και μέγιστη ροπή 400 Nm που διατηρείται στις υψηλές στροφές. Η iX3 επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 6,8 δευτερόλεπτα, όπως η συμβατική X3 xDrive30i. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται από τον ηλεκτρονικό κόφτη στα 180 km/h. Η μεταφορά ισχύος γίνεται στους πίσω τροχούς, με υψηλή ελκτική πρόσφυση (χάρη στο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ARB) και εξαιρετική απόδοση.

Η χωρητικότητα της μπαταρίας, σε σχέση με τον απαιτούμενο χώρο τοποθέτησης και το βάρος της έχει αυξηθεί αισθητά. Η βαρυμετρική ενεργειακή πυκνότητα των 188 πρισματικών κυψελών στην iX3 είναι περίπου 20% υψηλότερη από την αντίστοιχη των κυψελών που χρησιμοποιούσε το BMW Group στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα του μέχρι σήμερα. Ένα συνολικό ενεργειακό περιεχόμενο 80 kWh (με ωφέλιμο 74 kWh) και η υψηλή απόδοση του συστήματος κίνησης, επιτρέπουν στην iX3 να προσφέρει αυτονομία έως 459 km στον κύκλο WLTP.

Οι νέες τεχνολογίες στην 5η γενιά eDrive, περιλαμβάνουν μία καινοτόμα μονάδα φόρτισης, που αποστέλλει ισχύ τόσο στη μπαταρία των 400V όσο και στην ενσωματωμένη παροχή 12V. Όταν χρησιμοποιούνται τερματικά εναλλασσόμενου ρεύματος, επιτρέπει μονοφασική φόρτιση έως 7,4 kW και τριφασική έως 11 kW. Συνδέοντας το όχημα σε ένα σταθμό ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος, η ισχύς φόρτισης φτάνει τα 150 kW. Επομένως, η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί από το 0 μέχρι το 80% της πλήρους χωρητικότητάς της σε 34 λεπτά. Οι οδηγοί μπορούν να συμπληρώσουν την απαιτούμενη ενέργεια για να προσθέσουν 100 km στην αυτονομία του οχήματος (στον κύκλο WLTP) με φόρτιση 10 λεπτών.

Αυξημένες δυνατότητες σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων

Η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα και η υψηλή ικανότητα φόρτισης χαρίζουν στην iX3 εξαιρετικές ικανότητες σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Σε μία διαδρομή, από το Μόναχο μέχρι το Βερολίνο για παράδειγμα, μία iX3 θα χρειαστεί λιγότερες στάσεις φόρτισης από ένα αντίστοιχο ηλεκτρικό όχημα, του οποίου η απόδοση μειώνεται από την παρουσία μεγαλύτερων και βαρύτερων μπαταριών υψηλής τάσης. Επίσης, στην περίπτωση που χρειαστεί, οι στάσεις για φόρτιση θα είναι και πιο σύντομες.

Η προσαρμοζόμενη ανάκτηση ενέργειας αυξάνει την απόδοση και την οδηγική άνεση κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Το επίπεδο του Brake Energy Regeneration προσαρμόζεται στις οδηγικές συνθήκες όπως περιγράφονται από το σύστημα πλοήγησης και τους αισθητήρες συστημάτων υποστήριξης οδηγού. Για παράδειγμα, όταν το όχημα πλησιάζει σε μία διασταύρωση, μία ευθεία με όριο ταχύτητας ή ένα προπορευόμενο όχημα, η ανάκτηση ενέργειας αξιοποιείται πλήρως. Από την άλλη, στον ανοιχτό δρόμο, η λειτουργία coasting (ρολάρισμα) ενεργοποιείται όποτε ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι. Εναλλακτικά, αντί τις προσαρμοζόμενης ανάκτησης ενέργειας, στην θέση D, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει high, medium ή low επίπεδο στο Brake Energy Regeneration. Επίσης, χρησιμοποιώντας τον επιλογέα στην κεντρική κονσόλα για την επιλογή της θέσης B δημιουργείται η χαρακτηριστική αίσθηση ‘one-pedal’, προσφέροντας έντονη ανάκτηση ενέργειας.

Τέλος, μία προηγμένη αντλία θερμότητας που περιλαμβάνεται στο στάνταρ εξοπλισμό, συμβάλει στη γενικότερη αποδοτική φιλοσοφία του μοντέλου.

Σπορ οδική συμπεριφορά

Η τελευταία γενιά μπαταριών υψηλής τάσης υιοθετεί ιδιαίτερα λεπτή δομή. Τοποθετημένη χαμηλά στο δάπεδο του αυτοκινήτου, ενσωματώνεται άριστα στην ευέλικτη αρχιτεκτονική του SAV. Αυτό χαμηλώνει το κέντρο βάρους κατά περίπου 7,5 cm συγκριτικά με τα συμβατικά μοντέλα X3, αυξάνοντας αισθητά την πλευρική ‘δυναμική’. Μεταξύ των αποκλειστικών χαρακτηριστικών της δομής του πλαισίου της iX3, είναι ένα υποπλαίσιο πίσω άξονα, που προσφέρει τον απαιτούμενο χώρο για την εγκατάσταση του συστήματος κίνησης. Η στάνταρ προσαρμοζόμενη ανάρτηση περιλαμβάνει ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, των οποίων τα χαρακτηριστικά προσαρμόζονται στην επιφάνεια του δρόμου και στις εκάστοτε συνθήκες. Έτσι επιτυγχάνεται μία ακριβής βελτιστοποίηση της οδηγικής άνεσης και της δυναμικής συμπεριφοράς. Η προαιρετική ανάρτηση Adaptive M είναι ρυθμισμένη ώστε να προσφέρει σπορ απόκριση.

Η άμεση απόκριση του ηλεκτροκινητήρα και η ειδική ρύθμιση του πλαισίου χαρίζουν στην iX3 σπορ και ευέλικτη συμπεριφορά. Το καινοτόμο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ARB, γνωστό από το i3 και ένα υψηλό επίπεδο κατευθυντικής ευστάθειας προσφέρουν εντυπωσιακή ελκτική πρόσφυση σε αντίξοες καιρικές συνθήκες και σε χαλαρά εδάφη για ένα Sports Activity Vehicle με ένα κινητήριο άξονα.

Μεγάλη γκάμα υποστηρικτικών προϊόντων

Το νέο καλώδιο οικιακής φόρτισης Flexible Fast Charger θα διατίθεται για πρώτη φορά για την iX3, και μπορεί να συνδέεται τόσο σε στάνταρ οικιακές όσο και σε βιομηχανικές πρίζες με τη βοήθεια κάποιου αντάπτορα. Στο βασικό εξοπλισμό θα ανήκει και το καλώδιο δημόσιας φόρτισης, ενώ τα BMW Wallbox στις 3 εκδοχές τους, θα συνεχίζουν να αποτελούν τις ενδεδειγμένες λύσεις οικιακής φόρτισης AC.

Το νέο σύστημα πλοήγησης BMW Maps που βασίζεται στο cloud επιτρέπει τον υπολογισμό της διαδρομής και των χρόνων άφιξης με ακόμα μεγαλύτερη ταχύτητα και ακρίβεια. Υπηρεσίες ήδη γνωστές από το i3, όπως πλοήγηση με απεικόνιση αυτονομίας στο χάρτη και λεπτομερείς πληροφορίες για δημόσιους σταθμούς φόρτισης (καλύπτοντας τα πάντα, από διεύθυνση, διαθεσιμότητα και τύπο σύνδεσης μέχρι ταχύτητα φόρτισης και διαδικασία πληρωμής) πλαισιώνονται τώρα από πρόσθετες λειτουργίες, με πρόσβαση από το αυτοκίνητο, ή την νέα εφαρμογή My BMW. Αυτές περιλαμβάνουν προγραμματισμό πλοήγησης με υποδείξεις για στάσεις φόρτισης, πληροφορίες για σημεία ενδιαφέροντος στην περιοχή πέριξ των δημόσιων σταθμών φόρτισης και δυνατότητα φιλτραρίσματος αποτελεσμάτων αναζήτησης για εμφάνιση σημείων ταχείας φόρτισης.

Η iX3 εφοδιάζεται στάνταρ με την τελευταία γενιά του λειτουργικού συστήματος ID7, που επιτρέπει ασύρματες (over the air) ενημερώσεις λογισμικού των συστημάτων οχήματος.

Η iX3 υπερέχει της πετρελαιοκίνητης X3 xDrive 20d πάνω από 30% (με υπολογισμό του μέσου ευρωπαϊκού ενεργειακού μίγματος στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας) και κατά 60% όταν για την παραγωγή της ηλεκτρική ενέργειας χρησιμοποιείται πράσινη ηλεκτρική ενέργεια, από ανανεώσιμες πηγές.

Αναλογίες και ευελιξία SAV

Η εξωτερική σχεδίαση της iX3 απεικονίζει τις κλασικές αναλογίες ενός Sports Activity Vehicle. Επιπλέον, προσθέτει στο μίγμα ένα σύστημα κίνησης μηδενικών ρύπων, χωρίς να υπονομεύει τις βασικές αρετές SAV με οποιονδήποτε τρόπο. Ειδικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά βελτιστοποιούν την αεροδυναμική απόδοση του αυτοκινήτου παραπέμποντας ταυτόχρονα στη φιλοσοφία βιωσιμότητας που υποστηρίζει. Η εμπρός ποδιά και η παραδοσιακή μάσκα υιοθετούν ‘κλειστή’ σχεδίαση σε μεγάλο βαθμό, ενώ το πίσω τμήμα είναι σχεδιασμένο, ώστε να μειώνει την αντίσταση του αέρα.

Καινοτόμες, αεροδυναμικά σχεδιασμένες ζάντες ελαφρού κράματος αλουμινίου βοηθούν επίσης στον έλεγχο της ροής αέρα γύρω από το όχημα. Οι ζάντες αυτές μειώνουν το συντελεστή οπισθέλκουσας κατά 5% συγκριτικά με ένα αντίστοιχο όχημα με συμβατικές ζάντες. Αυτό επιτυγχάνεται με τη συνδρομή προηγμένων ένθετων στη βασική ζάντα με σχέδιο ακτίνων V, των οποίων οι επιφάνειες εξομαλύνουν τη ροή αέρα. Ως αποτέλεσμα, η βελτιωμένη απόδοση προσθέτει περίπου 10 km στην αυτονομία της iX3, σύμφωνα με το νέο πρότυπο WLTP. Σε συνδυασμό με τις αεροδυναμικές βελτιώσεις στον πίσω διαχύτη και την περιοχή ανάρτησης, καθώς και με το σύστημα ελέγχου των πτερυγίων αέρα (air flap), διαμορφώνουν για τη νέα SAV συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) 0,29.

Πολυτελές εσωτερικό με δύο εκδόσεις εξοπλισμού

Οι διακριτικές μπλε πινελιές στο εσωτερικό και το εξωτερικό της iX3 παραπέμπουν στην παρουσία του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης. Σε συνδυασμό με σαφή χειριστήρια, υλικά υψηλής ποιότητας και κομψές επιφάνειες, συνθέτουν κλασικό ‘SAV’ περιβάλλον με διάχυτη αίσθηση πολυτέλειας. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό γνώρισμα ενός τέτοιου είδους οχήματος (η ευελιξία) αντανακλάται στην ευρυχωρία που είναι εφάμιλλη των συμβατικών εκδόσεων X3. Χάρη στη διαιρούμενη 40 : 20 : 40 / αναδιπλούμενη πλάτη πίσω καθισμάτων, η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών μπορεί να αυξηθεί από 510 σε 1.560 λίτρα το μέγιστο, εάν χρειαστεί.

Το ντεμπούτο του IconicSounds Electric στην iX3 παρέχει ακουστικό feedback που εμπλουτίζει με συναισθηματικό βάθος την εμπειρία της ηλεκτρικής οδήγησης. Αλλαγές φορτίου σηματοδοτούνται με ένα διαμορφωμένο ήχο, ενώ η ανάκτηση ενέργειας στη φάση ρολαρίσματος και φρεναρίσματος συνοδεύεται από ένα πιο διακριτικά φιλτραρισμένο ήχο, που σημαίνει ότι κάθε οδηγική κατάσταση αναπαράγεται με ένα αντίστοιχο μοτίβο ήχου. Πιέζοντας το διακόπτη Start/Stop, ακούγεται ένας σύντομος ήχος, προετοιμάζοντας τον οδηγό για την εμπειρία ηλεκτροκίνησης. Αυτό το ξεχωριστό χαρακτηριστικό προσφέρεται στάνταρ με την iX3, ενώ ο ήχος της κίνησης μπορεί να προστεθεί επιλέγοντας την έκδοση «Impressive».

Ο ήχος του συστήματος κίνησης είναι προϊόν των σχεδιαστών ήχου και μηχανικών ακουστικής της μάρκας. Ο προσομοιωμένος ήχος του Start/Stop στην iX3 είναι ο πρώτος ήχος που προέρχεται από τη συνεργασία ανάμεσα στον Hans Zimmer και τον σχεδιαστή ήχου της BMW, Renzo Vitale, και χρησιμοποιείται σε μοντέλο παραγωγής.

Η iX3 διατίθεται με δύο εκδόσεις εξοπλισμού. Η στάνταρ έκδοση «Inspiring» περιλαμβάνει ποικίλες λεπτομέρειες που αναβαθμίζουν τα επίπεδα άνεσης, ασφάλειας και οδηγικής απόλαυσης. Μεταξύ αυτών είναι μεταλλικά χρώματα, αεροδυναμικές ζάντες 19”, προβολείς LED με εκτεταμένες λειτουργίες, πανοραμική ηλιοροφή, αυτόματη λειτουργία πίσω πόρτας, Driving Assistant Professional που περιλαμβάνει Active Cruise Control με λειτουργία Stop&Go, Steering και Lane Control Assistant, Lane Change Warning και Lane Departure Warning, καθώς και προσαρμοζόμενη ανάρτηση, Park Distance Control με εμπρός / πίσω αισθητήρες, δείκτη πίεσης ελαστικών και σύστημα συναγερμού.

Στον βασικό εξοπλισμό διατίθεται επίσης σπορ δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, επενδύσεις καθισμάτων και ταμπλό από συνθετικό δέρμα, το πακέτο Storage, ατμοσφαιρικός εσωτερικός φωτισμός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα με λειτουργία μνήμης στη πλευρά του οδηγού και αυτόματος έλεγχος κλιματισμού τριών ζωνών με αντλία θερμότητας που περιλαμβάνει λειτουργία εκ των προτέρων ρύθμισης θερμοκρασίας στην καμπίνα (pre-heating & pre-conditioning). Όσον αφορά στα πολυμέσα, στη βασική έκδοση διατίθενται το Live Cockpit Professional (πλήρες σύστημα infotainment με δύο ψηφιακές οθόνες - πίνακας οργάνων και κεντρική οθόνη - με βελτιστοποιημένο σύστημα πλοήγησης), Intelligent Personal Assistant, ενσωμάτωση smartphone με προεγκατάσταση Apple CarPlay και Android Auto, Remote Software Upgrade, σύστημα τηλεφώνου με ασύρματη φόρτιση και ηχοσύστημα με δέκτη DAB.

Το προαιρετικό πακέτο «Impressive» περιλαμβάνει επιπλέον της βασικής έκδοσης «Inspiring», ζάντες αλουμινίου 20” με νέα αεροδυναμικά βελτιστοποιημένη σχεδίαση και προβολείς Adaptive LED, καθώς και ειδικά ηχομονωτικά κρύσταλλα για τα παράθυρα των εμπρός θυρών, Comfort Access, δερμάτινη επένδυση Vernasca και σπορ εμπρός καθίσματα με οσφυϊκή υποστήριξη. Συστήματα Head-Up Display, High Beam Assistant και Parking Assistant Plus με κάμερα οπισθοπορείας ανεβάζουν τον πήχη στους τομείς της άνεσης και της ασφάλειας. Για μία έξτρα νότα αποκλειστικότητας και οδηγικής άνεσης, διατίθεται σύστημα ελέγχου μέσω χειρονομιών της BMW, ηχοσύστημα Hi-Fi Harman Kardon surround και WiFi hotspot.

Νίκος Τσάδαρης

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει