Λίγες μέρες μετά την πλήρη αποκάλυψη του νέου A3 Sportback, η Audi αποκαλύπτει και το A3 Sedan, μια 4θυρη έκδοση που ξεχωρίζει για την κομψότητα της. Στην 2η πλέον γενιά του, το compact σεντάν μοντέλο έχει μπει στην εποχή της ψηφιοποίησης και είναι πλήρως συνδεδεμένο – από την ψυχαγωγία και την ενημέρωση έως τα συστήματα υποβοήθησης.

Το αρμονικό και κομψό αμάξωμα συνοδεύεται από νέα κινητήρια συστήματα που σε συνδυασμό με μια νέα, ισορροπημένα ρυθμισμένη ανάρτηση εξασφαλίζουν οδηγική εμπειρία που χαρακτηρίζεται για τον υψηλό βαθμό απόδοσης και τον δυναμισμό της. Όπως και το Sportback, το νέο A3 Sedan έχει πολλές καινοτομίες από μεγαλύτερες κατηγορίες, προσφέροντας στον οδηγό αίσθηση ελέγχου, άνεσης και ασφάλειας.Το νέο A3 Sedan αναμένεται να κάνει την εμφάνισή του στους ευρωπαϊκούς δρόμους το καλοκαίρι του 2020.

Σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, το νέο μοντέλο είναι 4 εκ. μεγαλύτερο, στα 4,50 μ. (15 ολόκληρα εκ. μεγαλύτερο από το A3 Sportback), ενώ το μεταξόνιο παραμένει αμετάβλητο, στα 2,64 μέτρα. Το πλάτος του έχει αυξηθεί κατά 2 εκ. στα 1,82 μ. και τώρα είναι ένα εκ. ψηλότερο, στα 1,43 μέτρα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τόσο την αύξηση του χώρου για το κεφάλι (σχεδόν 2 εκ.) στο μπροστινό μέρος, χάρη στην χαμηλότερη θέση του καθίσματος οδηγού, όσο και λίγο περισσότερο  χώρο για τους αγκώνες. Η χωρητικότητα για τις αποσκευές με 425 λίτρα, είναι ακριβώς η ίδια με αυτή του προηγούμενου μοντέλου.

Εξωτερικό

Στο μπροστινό μέρος επιβλητική είναι η παρουσία του μεγάλου Single frame με την κυψελωτή μάσκα, που πλαισιώνεται από εντυπωσιακούς προβολείς, με τραπεζοειδείς γωνίες που εκτείνονται προς τα κάτω (εκεί όπου στην έκδοση με την τεχνολογία Matrix LED φιλοξενούν τα φώτα ημέρας). Τα τελευταία, αποτελούνται από μία συστοιχία pixel με 15 τμήματα LED, με το κάθε τμήμα να ενεργοποιείται αυτόνομα, με αποτέλεσμα στις διάφορες εκδόσεις του A3 Sedan να υπάρχει ξεχωριστή φωτιστική υπογραφή.

Η πλευρική γραμμή αμαξώματος που εκτείνεται μέχρι τον πίσω προφυλακτήρα, τονίζει το μήκος του μοντέλου και δίνει κομψότητα όταν το αντικρύζεις από το πλάι. Οι κοίλες και κυρτές καμπύλες στις πλευρικές επιφάνειες δημιουργούν έντονο παιχνίδι φωτός και σκιάς. Η γραμμή οροφής πέφτει δυναμικά από την κολόνα Β (όπως στα κουπέ) και τελειώνει σε μια εντυπωσιακή αεροτομή (προαιρετικά διαθέσιμη σε carbon).

Η αεροδυναμική ωφελείται από το υψηλό πίσω μέρος με αποτέλεσμα, το νέο μοντέλο να έχει Cd 0,25 (0,04 καλύτερο από την πρώτη γενιά). Η ελεγχόμενη είσοδος ψύξης-αέρα με δύο ηλεκτρικά ενεργοποιούμενες μονάδες περσίδων πίσω από το Single frame, που ρυθμίζουν τη ροή του αέρα έξυπνα και ανάλογα με την ταχύτητα, συμβάλλει επίσης σε αυτό. Το επενδυμένο κάτω μέρος του αμαξώματος, οι εξωτερικοί καθρέφτες με βελτιωμένη αεροδυναμική και η ενεργή ψύξη φρένων, επίσης μειώνουν την αντίσταση του αέρα.

Εσωτερικό

Το πιλοτήριο του A3 Sedan εστιάζει αποκλειστικά στον οδηγό, με το ταμπλό και την κεντρική οθόνη αφής MMI να έχουν κλίση ελαφρώς προς αυτόν. Η οθόνη ΜΜΙ έχει διαγώνιο 10,1 ιντσών και είναι διαισθητική στη λειτουργία. Σαν στάνταρ, περιλαμβάνει κατανόηση χειρόγραφου τρόπου αναζήτησης, καθώς και έλεγχο φυσικής γλώσσας που προαιρετικά αξιοποιεί τις δυνατότητες του cloud. Το Audi virtual cockpit, σε διάσταση 10,25 ιντσών είναι στάνταρ και στη βασική έκδοση, παρέχοντας κορυφαία διευκόλυνση στον οδηγό. Στο μεγαλύτερο Audi virtual cockpit plus, με διάσταση 12,3 ίντσες, προσφέρεται επιλογή από τρεις διαφορετικές προβολές, συμπεριλαμβανομένων σπορ γραφικών με ιδιαίτερα δυναμική διάταξη. Εδώ, οι στροφές RPM και η ταχύτητα εμφανίζονται ως διαγράμματα ράβδων με κόκκινα γραφικά στοιχεία. Προαιρετικά είναι διαθέσιμο και head-updisplay για πιο άμεση πληροφόρηση στο παρμπρίζ.

Συνδεσιμότητα

Το σύστημα infotainment διαθέτει την τελευταία γενιά της πλατφόρμας ψυχαγωγίας MIB 3. Η υπολογιστική της ισχύς είναι δέκα φορές υψηλότερη από αυτή του προγενέστερου συστήματος MIB 2. Το νέο MIB 3 λειτουργεί με On line Μονάδα Συνδεσιμότητας (OCU), η οποία είναι εξοπλισμένη με ενσωματωμένο e SIM και μονάδα Wi-Fi για τις κινητές συσκευές των επιβατών. Το MMI Navigation plus προσφέρει ένα πλήθος υπηρεσιών σύνδεσης Audi ως στάνταρ, που συνήθως απαντώνται σε μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών. Συμπεριλαμβάνει διαδικτυακές πληροφορίες κυκλοφορίας, ειδήσεις και πρόσθετες υπηρεσίες, όπως φωτογραφίες, ώρες λειτουργίας και κριτικές χρηστών σχετικά με σημεία ενδιαφέροντος ενώ παρέχει έξυπνες προτάσεις διαδρομών με βάση το ιστορικό ταξιδιού.

Το χαρτοφυλάκιο συνδέσεων περιλαμβάνει επίσης πολλαπλές υπηρεσίες Car2X που χρησιμοποιούν τη συλλογή πληροφοριών από τον στόλο της μάρκας. Αν η τοπική υποδομή είναι διαθέσιμη, βοηθούν στην εύρεση δωρεάν σημείων στάθμευσης, ή επιτρέπουν στον οδηγό να κυκλοφορήσει εκμεταλλευόμενος το πράσινο κύμα στα φανάρια κυκλοφορίας, επικοινωνώντας με τον κεντρικό υπολογιστή της πόλης.

Το A3 Sedan συνδέεται επίσης με το smartphone οδηγού/επιβατών μέσω της εφαρμογής my Audi, που συνδέει κινητά τηλέφωνα iOS και Android με το Apple Car Play και το Android Auto στο MMI, ενώ είναι διαθέσιμο και Audi phone box. Το τελευταίο συνδέει το κινητό με την κεραία του αυτοκινήτου και μπορεί να το φορτίσει επαγωγικά. Επιπλέον, το όχημα μπορεί να κλειδωθεί και να ξεκλειδωθεί, καθώς και να ξεκινήσει μέσω ενός smartphone Android. Η εξατομίκευση επιτρέπει σε έως και έξι χρήστες να αποθηκεύουν τις προτιμώμενες ρυθμίσεις τους σε μεμονωμένα προφίλ, συμπεριλαμβανομένων εκείνων για το κάθισμα, τον έλεγχο του κλίματος και το infotainment, ενώ το ψηφιακό ραδιόφωνο DAB + διατίθεται στάνταρ. Οι επιλογές περιλαμβάνουν το διαδικτυακό ραδιόφωνο και το υβριδικό ραδιόφωνο, το οποίο αλλάζει αυτόματα μεταξύ FM, DAB και της διαδικτυακής ροής ανάλογα με την ισχύ του σήματος ενός σταθμού, εξασφαλίζοντας έτσι τη βέλτιστη λήψη. Λίγο μετά το λανσάρισμα θα είναι διαθέσιμο και το Amazon Alexa.

Συστήματα υποβοήθησης οδηγού

Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού είναι επίσης ιδιαίτερα αποτελεσματικά χάρη στη στενή δικτύωση. Στο μπροστινό σύστημα Audi presense, η κάμερα πίσω από τον εσωτερικό καθρέφτη λειτουργεί μαζί με το μπροστινό ραντάρ με το σύστημα να εξασφαλίζει την πρόληψη ατυχημάτων ή τουλάχιστον τη μείωση της σοβαρότητάς τους. Το στάνταρ σύστημα αποφυγής σύγκρουσης (collision avoidance assist) χρησιμοποιεί επίσης τα δεδομένα από αυτό το σύστημα αισθητήρων. Επίσης, τo προσαρμοζόμενο σύστημα υποβοήθησης ταχύτητας (adaptive cruise assist), υποστηρίζει τον οδηγό με διαμήκη και πλευρική καθοδήγηση, προσφέροντας ουσιαστικά χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης στο νέο μοντέλο.

Το σύστημα βοήθειας απόδοσης (efficiencyassist) αξιολογεί πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένων των δεδομένων πλοήγησηςκαι ειδοποιεί τον οδηγό πότε να σηκώσει το πόδι από το γκάζι για να εξοικονομήσει καύσιμο. Η προειδοποίηση εξόδου, η βοήθεια πολλαπλής κυκλοφορίας και οι κάμερες surroundview που θα ακολουθήσουν λίγο μετά τολανσάρισμα, είναι επίσης χρήσιμα συστήματα στην αστική κυκλοφορία.

Κινητήρες – Κιβώτια

Το νέο A3 Sedan στο λανσάρισμα θα διατίθεται με επιλογή δύο κινητήρων TFSI και ενός κινητήρα TDI, με κοινό στοιχείο την υψηλή απόδοση. Ο 35 TFSI, ένας βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού 1,5 λίτρων, παράγει 150 ίππους και διατίθεται σε δύο συνδυασμούς με ένα νέο 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, ή με το αυτόματο Stronic 7 σχέσεων.

Εκτός από την τεχνολογία cylinder on demand, το κινητήριο σύστημα σε συνδυασμό με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Stronic χρησιμοποιεί ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt. Ανακτά ενέργεια κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης, υποστηρίζει τον κινητήρα με ροπή έως και 50 Nm κατά την εκκίνηση από στάση και την επιτάχυνση από χαμηλές στροφές και επιτρέπει στο όχημα να ρολάρει με τον κινητήρα σβηστό, σε πολλές περιπτώσεις. Στην καθημερινή οδήγηση, μειώνει την κατανάλωση έως και 0,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

O πετρελαιοκινητήρας 2.0 TDI με 150 ίππους, συνδυάζεται επίσης με κιβώτιο 7 σχέσεων Stronic, όπου οι αλλαγές ταχυτήτων πραγματοποιούνται μέσω ενός νέου μοχλού compact διαστάσεων, χρησιμοποιώντας τεχνολογία shift-by-wire.

Ανάρτηση

Η ανάρτηση του νέου A3 Sedan έχει ρυθμιστεί να είναι σπορ, ισορροπημένη και ακριβέστερη από την αντίστοιχη στο προηγούμενο μοντέλο. Σε μεγάλο ποσοστό, αυτή η συμπεριφορά οφείλεται στο μεταβλητό έλεγχο δυναμικής οδήγησης, που εξασφαλίζει ότι η αλληλεπίδραση μεταξύ των επιμέρους τμημάτων του κινητήριου συστήματος και της ανάρτησης είναι ακριβής και γρήγορη.

Ως εναλλακτική λύση για στάνταρ ανάρτηση, διατίθενται σπορ ανάρτηση και ανάρτηση με ελεγχόμενους αποσβεστήρες. Η τελευταία προσφέρει μεγάλη διαφορά μεταξύ άνετης ποιότητας κύλισης και ευέλικτου χειρισμού. Το σύστημα επιλογής δυναμικής συμπεριφοράς Audi drive select, επιτρέπει επίσης στον οδηγό να χρησιμοποιεί διαφορετικά επίπεδα ρύθμισης ανάρτησης στο A3 Sedan (σε ένα μεγάλο εύρος ρυθμίσεων από την απόλυτα δυναμική συμπεριφορά έως την ιδιαίτερα άνετη ή οικονομική οδήγηση). Οι ρυθμίσεις αυτές επιφέρουν επίσης αλλαγές στα χαρακτηριστικά της απόκρισης του γκαζιού και του προοδευτικού συστήματος διεύθυνσης, για παράδειγμα, με το τελευταίο να έχει μεταβλητό λόγο ανάλογα με τη γωνία στρέψης του τιμονιού

Οι παραγγελίες του νέου A3 Sedan ξεκινούν στη Γερμανία άμεσα, με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές να ακολουθούν. Ακριβής πρόβλεψη για το λανσάρισμα του στην Ελλάδα δεν είναι δυνατή αυτή τη στιγμή, υπολογίζεται όμως να ακολουθήσει με διαφορά ενός-δύο μηνών το αντίστοιχο λανσάρισμα του νέου A3 Sportback, το οποίο αναμένεται αρχές φθινοπώρου, με τις τιμές να ανακοινώνονται λίγο πριν.

Νίκος Τσάδαρης