Οδηγούμε το «μικρό» SUV Volvo, XC40 T3 – Geartronic

Το μοντέλο της σουηδικής εταιρείας αξίζει τα λεφτά του - Τα τεχνικά του χαρακτηριστικά


AUTO
19:54
21/04/2020
Οδηγούμε το «μικρό» SUV Volvo, XC40 T3 – Geartronic
2
loading

Όταν πριν λίγους μήνες, περιγράφαμε σε αυτήν εδώ την ενότητα τις εντυπώσεις μας από το Volvo XC40 με τον 3κύλιδρο 1500άρη κινητήρα και το 6αρι χειροκίνητο κιβώτιο, είχαμε καταλήξει στο συμπέρασμα ότι, «αξίζει τα λεφτά του μέχρι τελευταίας δεκάρας».

Η συνέχεια που ακολουθεί σήμερα, αφορά το ίδιο «μικρό» SUV της Σουηδικής φίρμας, με τον επίσης μικρό 3κύλινδρο κινητήρα, αλλά με κιβώτιο ταχυτήτων αυτόματο 8 σχέσεων.

Αμάξωμα – Εσωτερικό – Εξοπλισμός

Πριν όμως πάμε στις όποιες διαφορές προκύπτουν από το σύστημα μετάδοσης (πάντα στους εμπρός τροχούς), ας θυμηθούμε συνοπτικά τα βασικά χαρακτηριστικά του XC40, που είναι το μικρότερο της «τριλογίας» των SUV της Volvo και στοχεύει πιο πολύ στο νεανικό κοινό, αλλά και σε όσους δεν πιστεύουν στο μέγεθος, αλλά αρκούνται στην ποιότητα και στην οδηγική ευχαρίστηση.

Το επιβλητικό XC40 θυμίζει αμέσως τα μεγάλα «αδέλφια» του (XC60 & XC90), όντας κάτω από τα 4,5 μέτρα (για την ακρίβεια 4.425 χλστ), αλλά ιδιαίτερα φαρδύ (1.863 χλστ.). Το σχήμα του προϊδεάζει για τους χώρους του εσωτερικού, όπου το μεταξόνιο των 2.702 χιλιοστών, δίνει επαρκή χώρο για τα πόδια, ενώ το πλάτος επιτρέπει τρεις ενήλικες στο πίσω κάθισμα και το διαθέσιμο εσωτερικό ύψος είναι επαρκέστατο. Τέλος τα 460 λίτρα του χώρου αποσκευών (με διπλό πάτο, ρεζέρβα ανάγκης & πόρτα που ανοίγει από χαμηλά) χωρούν τις αποσκευές όλων, ενώ αν τα καθίσματα πέσουν τα 1336 λίτρα το μεταμορφώνουν σε…μεταφορικό όχημα. Ικανοποιητικοί είναι οι χώροι για μικροαντικείμενα στις εμπρός θέσεις, με πολλά χωρίσματα, ενώ καλή χωρητικότητα έχουν και οι θήκες στις πόρτες.

Το ταμπλό, είναι λιτό, όμορφο, ευανάγνωστο, με μαλακή ποιοτική επένδυση και όμορφο διάκοσμο. Την παράσταση εδώ κλέβει η μεγάλη κατακόρυφη οθόνη, από την οποία ο οδηγός ελέγχει όλες τις λειτουργίες (κλιματισμό, ηχοσύστημα, τηλέφωνο κ.λπ.). Εδώ είναι και η μεγαλύτερη δυσκολία που θα έχει ο «πρωτόμπαρκος» χρήστης του XC40, καθώς η οθόνη θέλει εξοικείωση για τις επιλογές από λειτουργία σε λειτουργία, κάτι που απαιτεί την αφιέρωση χρόνου για την ανάγνωση του manual και πρακτική εξάσκηση (κάτι που δεν συνιστούμε να το κάνετε εν κινήσει), αλλά τελικά ο οδηγός αποζημιώνεται, αφού η ζωή του στην διάρκεια της οδήγησης θα γίνει πολύ πιο εύκολη.

Ο ιδιαίτερα πλούσιος εξοπλισμός, απαλύνει την τσουχτερή τιμή και ανάμεσα σε άλλα περιλαμβάνει: ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, κεντρική οθόνη αφής 9 ιντσών του Sensus, αλουμινένιους τροχούς 18 ιντσών, επτά αερόσακους, αναβαθμισμένο ηχοσύστημα, προγράμματα λειτουργίας (drive modes), υποβοήθηση στάθμευσης, υπηρεσίες τηλεματικής (Volvo on call), αυτόματο κλιματισμό με σύστημα cleanzone, διπλό δάπεδο στο χώρο αποσκευών, ρεζέρβα ασφαλείας  και ένα σχεδόν πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, με αυτόνομο φρενάρισμα (City Safety), αλλά και σύστημα αποφυγής εκτροπής στο αντίθετο ρεύμα και σύγκρουσης με αντιθέτως διερχόμενο όχημα (oncoming lane mitigation).

Με στιβαρό αμάξωμα και πολλά «αξεσουάρ» ενεργητικής & παθητικής ασφάλειας, το βάρος φθάνει τα 1625 κιλά και όλη αυτή η κατάσταση οδηγεί στην σκέψη του ότι, χρειάζεται ένα μεγάλο σε κυβισμό κινητήρα για να κινηθεί αξιοπρεπώς.

Κινητήρας – Κιβώτιο

Κι όμως. Κάτω από το καπό, βρίσκεται ο πρώτος 3κύλινδρος κινητήρας της Volvo (100%) που ανήκει στην οικογένεια Drive-E. Πρόκειται για ένα υπερτροφοδοτούμενο 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα, με άμεσο ψεκασμό, κυβισμό 1.477 κ.εκ. (με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και 2 ΕΕΚ), που αποδίδει 163 ίππους και 265 Nm ροπής (σταθερή από τις 1.850 έως τις 3.850 σ.α.λ.).

Στην έκδοση που σας παρουσιάζουμε εδώ, το έργο του κινητήρα μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός κλασσικού αυτόματου κιβωτίου Geartronic (χωρίς paddles), με μετατροπέα ροπής, 8 σχέσεων, που κατασκευάζει η Ιαπωνική Aisin.

Ο συνδυασμός κινητήρα – κιβωτίου, καταφέρνει να ισορροπεί σχεδόν ιδανικά ανάμεσα στις επιδόσεις, την οικονομία κατανάλωσης και την οδηγική ευχαρίστηση, με το κιβώτιο να διαθέτει στον οδηγό δυο επιλογές (drive & manual) στον πολύ μικρό λεβιέ – Joystick.

Όσον αφορά τις επιδόσεις, η επιτάχυνση 0-100 από στάση χάνει λίγο (σε σχέση με το χειροκίνητο κιβώτιο – 9.4’’), όντας στα 9.6’’, αλλά η τελική ταχύτητα παραμένει στα 200 χλμ/ώρα.

Στα ίδια –τσουχτερά- επίπεδα κυμαίνεται και η μέση κατανάλωση, που με εκτεταμένη χρήση της επιλογής eco στην χαρτογράφηση του κινητήρα, ήταν στα 8,7 λτ/100 χλμ, ίδια με αυτήν που είχαμε σημειώσει και με το χειροκίνητο κιβώτιο.

Σημειώνουμε επίσης την άριστη λειτουργία του συστήματος start/stop, καθώς και την σχετικά αθόρυβη και με ανεπαίσθητους κραδασμούς λειτουργία του κινητήρα. Ο τελευταίος, διαθέτει ιδιαίτερη ελαστικότητα, ανεβάζει πρόθυμα στροφές από πολύ χαμηλά και ξεσπά μετά τις 3.000 στροφές, δίνοντας την αίσθηση μεγαλύτερου σε κυβισμό συνόλου.

Από την θέση του οδηγού

Στην θέση του οδηγού, εξακολουθεί να εντυπωσιάζει η ποιότητα κύλισης (η ηχομόνωση παίρνει άριστα), η σβελτάδα και η απρόσμενη ευελιξία του με μεγάλο βάρος αμαξώματος. Ο μοναδικός θόρυβος που ίσως περάσει στην καμπίνα, είναι ο αέρας που στροβιλίζεται γύρω από τους μεγάλους εξωτερικούς καθρέπτες μετά τα 140-150 χιλιόμετρα. Στον «θόρυβο της σιωπής» συμμετέχει και η επιπέδου «μαγικού χαλιού» ανάρτηση που παρά τους μεγάλους τροχούς (18 ιντσών), διαθέτει υψηλού προφίλ ελαστικά και καταφέρνει να απορροφά με μεγάλη επιτυχία σχεδόν το σύνολο των ατελειών που έχουν by default  οι ελληνικοί δρόμοι.

Στο ίδιο μήκος κύματος και η οδική συμπεριφορά, με μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης ακόμα και στα γλιστερά τμήματα των δρόμων και παρά την απουσία τετρακίνησης. Παρά τον προσανατολισμό στην άνεση των αναρτήσεων και το μεγάλο ύψος από το έδαφος (211 χλστ), το XC40 δεν γέρνει ιδιαίτερα στις στροφές και δεν χάνει εύκολα την τροχιά του. Με μειονέκτημα την μειωμένη πλευρική στήριξη των καθισμάτων και χωρίς να είναι GTI, επιτρέπει τις γρήγορες μετακινήσεις ακόμα και στους επαρχιακούς γεμάτους στροφές δρόμους, ενώ μόνο  στις απότομες εκκινήσεις καταλαβαίνεις ότι η μετάδοση γίνεται στους εμπρός τροχούς.

Στα συν και το εύχρηστο, ελαφρύ, αλλά και θετικό τιμόνι που συμβάλλει στην σχεδόν σπορτίφ οδική συμπεριφορά του μεσαίου σουηδικού SUV, ενώ υπερθετικές είναι οι εντυπώσεις από τα φρένα (4 δίσκοι), που μοιάζουν με διπλές βαριές άγκυρες σε καρυδότσουφλο, ανεξαρτήτως των χιλιομέτρων που γράφει το ταχύμετρο και με σπάνια την επέμβαση του ABS. Άριστες οι εντυπώσεις και από τα φώτα που κάνουν την νύχτα – ημέρα και διαθέτουν έναν από τους καλύτερους αυτοματισμούς που έχουμε συναντήσει.

Όσον αφορά την εργονομία, η ορατότητα έχει κάποια προβλήματα στην οπισθοπορεία που προέρχονται κυρίως από τα σχετικά μικρά πίσω πλευρικά τζάμια σε συνδυασμό με τα τεράστια πίσω προσκέφαλα. Μια ακόμα πρόσθετη δυσκολία στην βραδινή κίνηση προς τα πίσω, είναι η μικρή ένταση του φωτός της όπισθεν, ενώ οι αισθητήρες προειδοποιούν μόνο όταν φτάσεις πολύ κοντά στο εμπόδιο, οπότε οι απρόσεκτοι ίσως ξαφνιαστούν αν ο μηχανισμός αποφυγής συγκρούσεων ενεργοποιηθεί απότομα.

Με το αυτόματο κιβώτιο να κάνει ακόμα πιο εύκολο το έργο του οδηγού και να ταιριάζει περισσότερο στην φύση της κατασκευής, το XC40 μπορεί να είναι και το μοναδικό μιας οικογένειας, καθώς εκτός των παραπάνω, είναι ευέλικτο - εύχρηστο στην πόλη, μπορεί να βγει σε χωματόδρομους και δεν θα προβληματίσει ιδιαίτερα στο παρκάρισμα.

Διά ταύτα

Η προσθήκη του αυτόματου κιβωτίου στον μικρό αλλά θαυματουργό 3κύλινδρο κινητήρα, έδωσε μια πιο σύγχρονη και ολοκληρωμένη εικόνα στο όμορφο μεσαιομικρό σουηδικό SUV, που ακρίβυνε μεν (στα περίπου 34.500 ευρώ), αλλά αποτελεί μια πλήρη λύση για όσους ασπάζονται το δόγμα «τα ακριβά αρώματα μπαίνουν σε μικρό μπουκάλι».

Η… αυτοματοποιημένη έκδοση –επίσης-  αξίζει τα χρήματά της, ενώ τελικά η ενδεχόμενη επιλογή του ή μη, είναι και θέμα υποκειμενικό όσον αφορά την εμφάνιση, τις ανάγκες και το πορτοφόλι.

Υπέρ

  • Ποιότητα κύλισης
  • Κινητήρας
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Φρένα
  • Φώτα
  • Εξοπλισμός
  • Χώροι
  • Αυτόματο κιβώτιο
  • Ευκολία χρήσης

Κατά

  • Κατανάλωση
  • Μειωμένη πλευρική στήριξη καθισμάτων
  • Περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, επιβατικό, SUV/Crossover
  • Κινητήρας: 3κύλινδρος, βενζίνης, turbo, 12βάλβιδος, 1.477 κ.εκ
  • Ισχύς: 163 ίπποι/5.500 σαλ
  • Ροπή: 265 Nm/ 1.850 – 3850 σαλ
  • Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
  • Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
  • Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω Πολλαπλών Συνδέσμων
  • Διάσταση ελαστικών: 235/55/18
  • Σύστημα διεύθυνσης: Υποβοήθηση στάνταρντ με κύκλο στροφής 11,8 μ.
  • Φρένα:  Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Δίσκοι
  • Επιτάχυνση 0-100 χλμ: Σε 9,6 δεύτερα
  • Τελική ταχύτητα:  200 χλμ/ώρα
  • Κατανάλωση δοκιμής: 8,7 ΛΤ/100 χλμ
  • Εκπομπές CO2:  162 γρ/χλμ (NEDC)
  • Διαστάσεις: 4.425 Χ 1.863 Χ 1.652 χλστ
  • Μεταξόνιο:  2.702 χλστ
  • Βάρος: 1625 κιλά
  • Χώρος αποσκευών: 460 / 1336 λίτρα
  • Ρεζερβουάρ καυσίμων: 54 λίτρα

Νίκος Τσάδαρης

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

2
σχόλια
  1. avatar Γιώργος Ηρακλειο

    Για ποια 156 άλογα μιλάτε?? Εδώ και σχεδόν ένα χρόνο ο κινητήρας αποδίδει 163 άλογα!!! Από αυτό καταλαβαίνεις και την σοβαρότητα της παρουσίασης. Ελληνική δημοσιογραφία στα καλύτερα της!!

  2. avatar Τι θα γινει;

    Με το οργανο θερμοκρασιας του κινητηρα που αποφευγουν οι κατασκευαστες να βαλουν
    στο κατραν; Ενω ειναι βασικο εργαλειο για τον οδηγο-ιδιοκτητη στο να αποφευγει τυχον
    ζημια απο υπερθεμανση. Για το συγκεκριμενο θεμα ουτε λογος στις αξιολογησεις.

    Υ.Γ. Λογοκρισια και στα σχολια για τα αυτοκινητα; Τι φοβαστε; μηπως σας κοψει το χαρτζιλικι
    ο χορηγος σας; ( Volvo)

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει