Σε ελεύθερη πτώση βρέθηκε -όπως ήταν φυσικό- η αγορά του αυτοκινήτου τον περασμένο Μάρτη, με τις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων να σημειώνουν πτώση έως και 60,7%, ποσοστό που συμπαρασύρει σε πτώση και τα ποσοστά του Α΄ τριμήνου 2020.

Εννοείται ότι, με την παράταση των περιοριστικών μέτρων –τουλάχιστον- έως το τέλος Απριλίου, το χτύπημα στην αγορά θα είναι τόσο βαρύ, που ενδεχομένως να επιστρέψουμε σε εποχές οικονομικής κρίσης της περασμένης δεκαετίας, γεγονός που ανησυχεί ιδιαίτερα όσους εμπλεκόμενους με τον κλάδο και ειδικά τους εργαζόμενους, πολλοί εκ των οποίων είναι ήδη χωρίς συμβάσεις εργασίας.

Συνοπτικά και με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον Μάρτιο 2020 έχουν ως εξής:

Πτώση πάντως σημειώνεται και σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), καθώς η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και το Φεβρουάριο ως εξής:

(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση. (2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004. (3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.

Νίκος Τσάδαρης