Ο 5άκις πρωταθλητής Φόρμουλα 1, ο Βρετανός Λούις Χάμιλτον κέρδισε μια ακόμα νίκη στο GP της Βουδαπέστης οδηγώντας το μονοθέσιο της Mercedes και μεγάλωσε ακόμα περισσότερο την βαθμολογική διαφορά από τους αντιπάλους του στην κούρσα του παγκόσμιου τίτλου για το 2019.

Ο Βρετανός εκτός από την νίκη όμως, έχει κάθε λόγο να είναι διπλά χαρούμενος, καθώς απάντησε έμπρακτα στις προ ημερών δηλώσεις του Μαξ Φερστάπεν, που υποστήριξε ότι ο πολυπρωταθλητής, είναι ένας οδηγός σαν όλους τους άλλους και τίποτα παραπάνω.

Η δήλωση αυτή, σε συνδυασμό με το ότι, ο Φερστάπεν με την Red Bull – Honda, ήταν ο poll man στην Ουγγαρία, ξεκίνησε στην πρώτη θέση και έμεινε εκεί για πολλούς γύρους, με μόνο τον Χάμιλτον να τον καταδιώκει, ήταν ουσιαστικά το «αλατοπίπερο» στο GP της Βουδαπέστης.

Οι δυο τους έφυγαν μπροστά, σπάζοντας συνεχώς το ρεκόρ γύρου και όλοι οι άλλοι απλά προσπαθούσαν να μην τους κλείσουν τον δρόμο την ώρα που τους ντουμπλάριζαν.

Στην αρχή ο Φερστάπεν έμοιαζε αχτύπητος αλλά κάπου στον 30ο γύρο (από τους συνολικά 70), ο Χάμιλτον πλησίασε, έχωσε την αεροτομή της Mercedes στο κιβώτιο της Red Bull και έκανε την προσπάθειά του που όμως δεν ήταν επιτυχημένη, αφού ο νεαρός Ολλανδός άντεξε.

Αμέσως μετά και με τα φρένα της Mercedes να βράζουν, ο Χάμιλτον υποχώρησε και πάνω που όλοι περίμεναν την επόμενη κίνηση, ήταν ο Τότο Βολφ (το αφεντικό της Mercedes), αυτός που έκανε την κίνηση – ματ, καλώντας τον Βρετανό για αλλαγή ελαστικών, κάτι που έγινε παρά την εμφανή δυσπιστία του Χάμιλτον, όσον αφορά την ορθότητα της απόφασης.

Μιας απόφασης που τελικά του έδωσε την νίκη, καθώς βγαίνοντας (και πάλι 2ος) με φρέσκα και πιο μαλακά λάστιχα, κατάφερε εύκολα να φτάσει τον Φερστάπεν και να τον περάσει σαν… σταματημένο τρεις γύρους πριν την καρώ σημαία.

Ο Ολλανδός, με τελειωμένα λάστιχα, το μόνο που μπόρεσε να κάνει ήταν να μπει στα πιτς, να βάλει φρέσκα λάστιχα και να πετύχει ένα φανταστικό ταχύτερο γύρο (1,5’’ πιο γρήγορο από το ρεκόρ που κατείχε ο Σουμάχερ από το 2004), επίδοση που του έδωσε ένα επιπλέον βαθμό.

Στις δυο επόμενες θέσεις τερμάτισαν οι Ferrari των Φέτελ και Λεκλέρκ, με τον πρώτο να ανεβαίνει για δεύτερη φορά στο βάθρο, ενώ την 6άδα συμπλήρωσαν η McLaren Renault του Σάϊνθ και η άλλη Red Bull – Honda του Πιερ Γκασλί.

Η συνέχεια έχει διακοπές, μέχρι το Βελγικό GP το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Αυγούστου και μέχρι τότε στους οδηγούς θα προηγείται ο Χάμιλτον με 250β, με 2ο τον Μπότας με 188β και 3ο τον Φερστάπεν με 181β.

Τέλος στους κατασκευαστές η Mercedes είναι ουσιαστικά πρωταθλήτρια 2019, καθώς προηγείται με 438β, έναντι 288β της Ferrari και 244β της Red Bull – Honda

Νίκος Τσάδαρης