BMW 530e Sedan, με την τελευταία τεχνολογία κυψελών καυσίμου

Διαθέτει και «έξυπνη» τετρακίνηση


AUTO
22:44
04/08/2019
BMW 530e Sedan, με την τελευταία τεχνολογία κυψελών καυσίμου
5
loading

Η BMW αυξάνει την απόδοση, απήχηση και ποικιλία των ηλεκτροκίνητων μοντέλων της στην ανώτερη μεσαία κατηγορία. Η τελευταία τεχνολογία κυψελών καυσίμου συμβάλλει στην αύξηση της ηλεκτρικής αυτονομίας της plug-in υβριδικής έκδοσης 530e Sedan μεταξύ 61 και 66 χλμ.

Επιπλέον, η τελευταία γενιά της τεχνολογίας eDrive έχει μειώσει την κατανάλωση καυσίμου και εκπομπών CO2 στο μικτό κύκλο πάνω από 20%, από 1.8 – 1.6 λτ/100 χλμ καθώς και κατά 41 - 36 γρ/χλμ. Η συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας της 530e Sedan, είναι τώρα 14,5 – 13,6 kWh/100 χλμ.

Παράλληλα με το λανσάρισμα της 530e Sedan, διατίθεται επίσης άμεσα η 530e xDrive Sedan (μικτή κατανάλωση καυσίμου 2.2 – 2.0 λτ/100 χλμ, κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας: 15,4 – 15,0 kWh/100 χλμ, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 49 – 46 γρ/χλμ), που συνδυάζει το προηγμένο, plug-in υβριδικό σύστημα με «έξυπνη» τετρακίνηση.

Και οι δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις της Σειράς 5 Sedan επωφελούνται από τις τελευταίες εξελίξεις στον τομέα της μπαταρίας κυψελών καυσίμου για ηλεκτροκίνητα μοντέλα του BMW Group. Η νέα μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης των 530e Sedan και 530e xDrive Sedan, έχει συνολικό ενεργειακό περιεχόμενο αυξημένο από 9,2 σε 12,0 kWh χωρίς καμία αύξηση των διαστάσεων. Χάρη στην αυξημένη χωρητικότητα, το μεγαλύτερο μέρος της καθημερινής οδήγησης μπορεί να διεξάγεται με ηλεκτροκίνηση, μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων στο μηδέν. Η μπαταρία είναι τοποθετημένη χωρίς να καταλαμβάνει πολύ χώρο κάτω από το πίσω κάθισμα, επηρεάζοντας ελάχιστα τη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών, σε σύγκριση με τις συμβατικές εκδόσεις της Σειράς 5 Sedan και η αποθηκευτική ικανότητα των δυο μοντέλων είναι 410 λίτρα.

Η νέα μπαταρία υψηλής τάσης φορτίζεται σε συμβατικές οικιακές πρίζες με χρήση του καλωδίου φόρτισης που περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό. Η μπαταρία θα μπορεί να φορτίζεται σε λιγότερο από έξι ώρες με αυτό τον τρόπο. Σε έναν επιτοίχιο πίνακα i Wallbox η αντίστοιχη διαδικασία φόρτισης διαρκεί 3:35 ώρες. Η πρίζα φόρτισης βρίσκεται κάτω από ένα ανεξάρτητο κάλυμμα στο αριστερό τοίχωμα του αυτοκινήτου.

Η έξυπνα ελεγχόμενη αλληλεπίδραση μεταξύ κινητήρα καύσης και ηλεκτροκινητήρα στις 530e Sedan και 530e xDrive Sedan, πετυχαίνει υψηλό επίπεδο απόδοσης και προσφέρει ξεχωριστή οδηγική ευχαρίστηση. Το plug-in υβριδικό σύστημα και των δύο μοντέλων αποτελείται από έναν 2λιτρο, 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα με τεχνολογία TwinPower Turbo που αποδίδει 184 ίππους και έναν ηλεκτροκινητήρα 113 ίππων, που είναι ενσωματωμένος στο 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic.

Η συνδυασμένη απόδοση είναι 252 ίπποι, με μέγιστη ροπή 420 Nm. Η 530e Sedan επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ/ώρα σε 6,1 δεύτερα, ενώ η 530e xDrive Sedan χρειάζεται για το ίδιο σπριντ 6,2 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα και των δύο μοντέλων είναι 235 χλμ/ώρα.

Η «έξυπνη» διαχείριση ενέργειας επιτρέπει την αποδοτική λειτουργία του υβριδικού συστήματος. Για περαιτέρω βελτίωση της απόδοσης και της οδηγικής ευχαρίστησης, χρησιμοποιούνται και δεδομένα πλοήγησης που συμβάλλουν στον ‘προληπτικό’ προσδιορισμό του προγράμματος λειτουργίας.

Ο οδηγός μπορεί επίσης να παρεμβαίνει στο drive mode με το μπουτόν eDrive. Στη στάνταρ ρύθμιση Auto eDrive, η αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση είναι εφικτή με ταχύτητα έως 110 χλμ/ώρα. Με την αλλαγή σε Max eDrive mode, η 530e Sedan και η 530e xDrive Sedan μπορούν να ταξιδεύουν με ταχύτητα ακόμα και 140 χλμ/ώρα με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Επίσης, μια ακουστική λειτουργία προστασίας πεζού, αποτελεί τμήμα του βασικού εξοπλισμού της υβριδικής έκδοσης. Όταν το όχημα κινείται ηλεκτρικά με ταχύτητες έως 30 χλμ/ώρα, παράγεται ένας χαρακτηριστικός ήχος, ειδικά σχεδιασμένος για ηλεκτροκίνητα μοντέλα BMW, ώστε να προειδοποιεί τους υπόλοιπους χρήστες των δρόμων χωρίς να ενοχλεί τους επιβάτες του οχήματος.

Η τεχνολογία κυψελών μπαταριών τελευταίας γενιάς βελτιστοποιεί τόσο την ηλεκτρική αυτονομία, όσο και τη συνολική απόδοση του plug-in υβριδικού συστήματος. Στην 530e Sedan, η οδήγηση μηδενικών ρύπων είναι τώρα εφικτή για 61 - 66 χλμ., ενώ η ηλεκτρική αυτονομία της 530e xDrive Sedan είναι 55 - 58 χλμ.

Στο μικτό κύκλο, η κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται από 1.8 - 1.6 λτ/100 χλμ (η 530e xDrive Sedan: 2.2 – 2.0 λτ/100 χλμ), οι εκπομπές CO2 από 41 - 36 γρ/χλμ (49 – 46 γρ/χλμ) και η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας από 14,5 – 13,6 kWh / 100 χλμ (15,4 – 15,0 kWh/100 χλμ) συμβάλλοντας στην υψηλή απόδοση της ηλεκτροκίνησης. Και οι δύο υβριδικές εκδόσεις της Σειράς 5 Sedan πληρούν τις προϋποθέσεις για μειωμένη φορολογία εταιρικού αυτοκινήτου στη Γερμανία (ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού) λόγω των χαμηλών εκπομπών CO2 και της μεγάλης ηλεκτρικής αυτονομίας. Μόνον το ήμισυ της τιμής τιμοκαταλόγου χρησιμοποιείται για τον υπολογισμό του χρηματικού οφέλους από την ιδιωτική χρήση του εταιρικού αυτοκινήτου.

Οι δυο υβριδικές εκδόσεις διαθέτουν βοηθητικό σύστημα κλιματισμού (A/C). Οι κλιματικές συνθήκες της καμπίνας μπορούν να ρυθμίζονται από απόσταση μέσω BMW Connected με τη βοήθεια ενός smartphone. Επιπλέον, σχεδόν όλη η γκάμα προαιρετικού εξοπλισμού της Σειράς 5 Sedan διατίθεται και για τα δύο plug-in υβριδικά μοντέλα. Η γκάμα περιλαμβάνει τα πάντα, από Adaptive Suspension και ζάντες αλουμινίου σε διαστάσεις 17 – 20” μέχρι κομψό και υψηλής ποιότητας προαιρετικό εξοπλισμό της BMW Individual και συστήματα υποστήριξης οδηγού Driving Assistant Plus και Parking Assistant Plus.

Το BMW Live Cockpit ConnectedDrive με πλήρως ψηφιακή απεικόνιση διατίθεται επίσης ως ειδικός εξοπλισμός. Περιλαμβάνει πίνακα οργάνων υψηλής ανάλυσης με οθόνη 12,3” πίσω από το τιμόνι και οθόνη ελέγχου 10,25”.

Τέλος, οι εξατομικεύσιμες οθόνες  και των δυο μοντέλων, περιλαμβάνουν ενδείξεις ειδικές για υβριδικές εκδόσεις, που απεικονίζουν την ηλεκτρική αυτονομία, την κατάσταση φόρτισης, τη θέση των δημόσιων σταθμών φόρτισης και λοιπές πληροφορίες.

Νίκος Τσάδαρης 

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

5
σχόλια
  1. avatar Εε

    τελικα και αυτο κλεμμενο απο τους γαλλους το εχουν οι φονιαδες των λαων ουστ αιματοκυλισατε τον κοσμο ουστ δεν θελουμε τα προιοντα σας .

  2. avatar Giorgis

    Τελικά δεν κατάλαβα. Αυτή η τεχνολογία κυψελών καυσίμου τι καύσιμο χρησιμοποιεί? Και γιατί είναι plug in αφού οι κυψέλες καυσίμου παράγουν ηλεκτρική ενέργεια? Κάτι δεν πάει καλά εδώ πέρα μου φαίνεται.

    1. avatar κυψέλες υδρογόνου

      Πρόκειται για τεχνολογία που ανέπτυξε η γαλλική ALSTOM και την έβαλε σε τραινα που πούλησε στην Γερμανια. Μποτίλιες με συμπιεσμένο υδρογόνο, απελευθερώνουν υδρογόνο σε κυψέλες καύσιμου, οπου το υδρογόνο μαζι με το οξυγόνο του ατμοσφαιρικού αέρα παράγει ηλεκτρικό ρευμα, πού με την σειρά του χρησιμοποιείται για τις ανάγκες του κινητήρα και ότι περισσευει αποθηκεύεται σε μπαταριες λιθιου.

      1. avatar Giorgis

        Και μετά από λίγο googlαρισμα ανακαλύπτω ότι δεν υπάρχει BMW 530e Sedan με fuel cells αλλά μόνο PHEV επιβεβαιώνοντας την αρχική μου υποψία ότι κάτι δεν πάει καλά. Άλλωστε δεν έχει βγάλει μέχρι τώρα τέτοιο όχημα η BMW από όσο ξέρω και θα ήταν πρώτο θέμα παντού σε μια τέτοια περίπτωση. Ειδικά από τη στιγμή που αυτή η τεχνολογία δείχνει να εγκαταλείπεται οριστικά σε αυτοκίνητα τουλάχιστον.

      2. avatar Giorgis

        OK, αλλά δεν αναφέρεται τίποτα στο άρθρο. Και φυσικά υπάρχουν κι άλλες τεχνολογίες εκτός από υδρογόνο. Επίσης, δεν δίνει απάντηση στο γιατί χρειάζεται να είναι plug in. Κανένα όχημα κυψελών υδρογόνου δεν είναι plug in μέχρι τώρα.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει