Το νέο Honda e έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει την ιδανική οδηγική εμπειρία σε αστικά περιβάλλοντα. Με ένα μίγμα άμεσης απόκρισης, απόδοσης και επιδόσεων, η επόμενη γενιά ηλεκτρικού αυτοκινήτου της Honda υπόσχεται οδηγική απόλαυση και πρακτικότητα στην κατηγορία μικρών ηλεκτρικών οχημάτων.

Το Honda e εφοδιάζεται με έναν δυνατό ηλεκτροκινητήρα, που αποδίδει περίπου 150 ίππους (110 kW) και ροπή πάνω από 300Nm. Η μπαταρία 35,5kWh είναι η πιο συμπαγής στην κατηγορία και συνεισφέρει στο συνδυασμό χαμηλού βάρους, ικανότητας ταχείας φόρτισης στο 80% σε 30 λεπτά και αυτονομίας πάνω από 200χλμ, γεγονός ιδανικό για τις καθημερινές μετακινήσεις στη πόλη.

Οι μηχανικοί της μάρκας έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή στην αναβάθμιση της δυναμικής συμπεριφοράς υπέρ της οδηγικής εμπειρίας. Καθώς η μπαταρία τοποθετείται χαμηλά, κάτω από το δάπεδο, το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου απέχει περίπου 50εκ. από το έδαφος. Με κατανομή βάρους 50:50, ένα φαρδύ αλλά συμπαγές αμάξωμα και κοντούς προβόλους μπροστά και πίσω, το Honda e προσφέρει ισορροπία ευστάθειας και οδικής συμπεριφοράς στη μικρή κατηγορία ηλεκτρικών οχημάτων.

Ενισχύοντας τον σπορ χαρακτήρα του, η ροπή μεταφέρεται στους πίσω τροχούς, που βελτιώνει την ακρίβεια διεύθυνσης για τους εμπρός τροχούς. Η ακτίνα στροφής είναι περίπου 4,3, κάτι που εξασφαλίζει στο μικρό ηλεκτρικό όχημα εξαιρετική ευελιξία στους μικρούς δρόμους των πόλεων.

Επιπλέον, το χαμηλό κέντρο βάρους και η οδηγική σταθερότητα επιτρέπει τη διαχείριση των κλίσεων του αμαξώματος χωρίς σκληρές αναρτήσεις, που μεταφράζεται σε πολύ καλή συμπεριφορά στις γρήγορες αλλαγές λωρίδων. Εδώ οι μηχανικοί ακολούθησαν πρότυπα ποιότητας κύλισης μεγαλύτερων κατηγοριών, χρησιμοποιώντας ανεξάρτητη σχεδίαση γονάτων McPherson και στους τέσσερις τροχούς, ώστε όλοι οι επιβάτες να απολαμβάνουν υψηλά επίπεδα άνεσης στο ταξίδι.

Το Honda e θα προφέρει επίσης Single Pedal Control, που επιτρέπει στον οδηγό να επιταχύνει και να επιβραδύνει το όχημα χρησιμοποιώντας μόνο το πεντάλ του γκαζιού. Με το πεντάλ του γκαζιού πατημένο, το όχημα επιταχύνει κανονικά. Αφήνοντας ο οδηγός το πεντάλ, ενεργοποιείται αυτόματα η αναγεννητική πέδηση και το αυτοκίνητο επιβραδύνει. Το  Single Pedal Control βελτιώνει την απόδοση σε συνθήκες πόλης και περιορίζει την ανάγκη χρήσης πολλαπλών πεντάλ, με αποτέλεσμα η οδήγηση να γίνεται πιο συναρπαστική, με συνεχή ροή και μέγιστο έλεγχο από τον οδηγό.

Τα υψηλής αντοχής υλικά που χρησιμοποιούνται στη δομή του αυτοκινήτου συμβάλλουν στη δομική ακαμψία και παράλληλα μειώνουν το βάρος.

Το ελαφρύ πλαίσιο αποτελεί ιδανική πλατφόρμα για ρυθμίσεις της ανάρτησης και του συστήματος διεύθυνσης με στόχο την δυναμική οδηγική εμπειρία. Ο δυναμικός χαρακτήρας του Honda e, αναδεικνύεται και με το “Sport Mode”, το οποίο αυξάνει τις επιδόσεις με ταχύτερη απόκριση στο γκάζι.

Η έκδοση παραγωγής του Honda e θα αποκαλυφθεί αργότερα μέσα στη χρονιά, και οι πελάτες μπορούν να κάνουν κράτηση για παραγγελία κατά προτεραιότητα online.

Νίκος Τσάδαρης