H διεύθυνση της πίστας Motorland Aragon ζητά τη μείωση των δικαιωμάτων που πληρώνει για τον αγώνα MotoGP κατά 15%.

Σύμφωνα με την περιφερειακή εφημερίδα Το Περιοδικό της Αραγωνίας (El Periodico de Aragon), η κυβέρνηση της αυτόνομης επαρχίας της Αραγωνίας η οποία χρηματοδοτεί τη λειτουργία της πίστας, βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο διαπραγματεύσεων με την Dorna, προκειμένου να μειώσει το ποσό που πληρώνει ως δικαιώματα για τον αγώνα MotoGP.

Η μείωση έχει κριθεί απαραίτητη και είναι αποτέλεσμα της στενάχωρης οικονομικής κατάστασης στην Ισπανία, και της πίεσης που αυτή ασκεί στους ισολογισμούς των τοπικών κυβερνήσεων.

Σύμφωνα προς το συμβόλαιό της με την Dorna, η κυβέρνηση της Αραγωνίας πρέπει να πληρώσει 49,7 εκατ. ευρώ για το δικαίωμα να διοργανώνει τον αγώνα από φέτος μέχρι και το 2016.

Η μείωση αυτού του ποσού κατά 15% θα αφήσει στα ταμεία της κυβέρνησης πάνω από 6 εκατ. ευρώ στα 5 αυτά χρόνια. Όμως, παρότι σύμφωνα με το περιοδικό η Dorna έχει συμφωνήσει σε μια καταρχήν μείωση, σημείο τριβής αποτελεί το ακριβές ποσοστό της μείωσης και το αν αυτή πρέπει να μετρήσει από φέτος ή από του χρόνου.

Η αποδοχή ενός τέτοιου αιτήματος είναι ασυνήθιστη κίνηση για την Dorna –συνήθως η κατάσταση άλλαζε προς την αντίθετη κατεύθυνση. Όμως η οικονομική πραγματικότητα στην Ισπανία και η, λόγω αυτής, δυσκολία που αντιμετωπίζουν πολλές πίστες στην Ιβηρική Χερσόνησο, σημαίνει ότι το βάρος των απαιτήσεων της Dorna είναι απλά δυσβάστακτο.

Παρόλο που το αφεντικό της τελευταίας, Carmelo Ezpeleta έχει δηλώσει επανειλημμένα ότι τέσσερις αγώνες είναι πολλοί για την Ισπανία, η χώρα αποτελεί σημαντική αγορά για τα MotoGP.

Ο αγώνας στην Βαρκελώνη βρίσκεται αντιμέτωπος με τις περικοπές που θέλει να επιβάλλει η καταλωνική κυβέρνηση, η Βαλένθια το ίδιο, ενώ η πίστα της Jerez βρίσκεται ουσιαστικά υπό καθεστώς αναγκαστικής διαχείρισης.

Η περιφερειακή κυβέρνηση της Αραγωνίας θέλει πολύ να κρατήσει τον αγώνα στην πίστα Motorland Aragon που βρίσκεται κοντά στο Alcañiz της επαρχίας Baja Aragon, η οποία υποφέρει ιδιαίτερα από την οικονομική δυσπραγία.

Κι αυτό διότι ο αγώνας φέρνει χρήμα στην περιοχή, τόσο άμεσα μέσω των θεατών που ταξιδεύουν για να τον δουν, όσο και έμμεσα, λειτουργώντας σαν διαφήμιση για τον τουρισμό της.

Όμως η περιφερειακή κυβέρνηση αντιμετωπίζει τώρα σφοδρές επικρίσεις, καθώς οι πολίτες βλέπουν σχολεία και νοσοκομεία να κλείνουν προκειμένου να παραμείνει ζωντανή μια διοργάνωση, τα οφέλη της οποίας δεν είναι άμεσα ορατά.

Τι θα φέρει η επόμενη μέρα, αφότου συμφωνηθεί η μείωση των δικαιωμάτων; Μένει να το δούμε, ωστόσο επιπτώσεις θα υπάρξουν οπωσδήποτε. Γιατί άλλες πίστες που ήδη ζήτησαν το ίδιο χωρίς να το πετύχουν, θα επιδιώξουν και πάλι να παζαρέψουν την αμοιβή της Dorna.

Το Sachsenring, το Assen και το Brno, όλες σε ευρωπαϊκό έδαφος, έχουν ήδη δηλώσει πως με την τρέχουσα τιμή για τη διοργάνωση ενός αγώνα MotoGP, δυσκολεύονται πολύ έστω και να ισοσκελίσουν τον προϋπολογισμό τους, πόσο μάλλον να αποκομίσουν κέρδος.