Το BMW i8, ένα σούπερ καρ με κατανάλωση οικονομικού σούπερ μίνι και επιδόσεις αγωνιστικού, που έρχεται από το μέλλον.
Πρόκειται για ένα plug in υβριδικό σπορ αυτοκίνητο που συνδυάζει ηλεκτροκινητήρα με βενζινοκινητήρα. Με άλλα λόγια, μπαίνει σε πρίζα, αλλά δεν εξαρτάται μόνο από το ρεύμα που αποθηκεύουν οι μπαταρίες του, καθώς διαθέτει και ένα τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα

Φαρδύ, χαμηλό, αιχμηρό και επιβλητικό, σημειώνει απίστευτα ποσοστά κεφαλογυρίσματος στο πέρασμά του, τόσο που -στην Ελλάδα της κρίσης- οδηγώντας το αισθάνεσαι την ανάγκη να γίνεις αόρατος…

Ηigh light της σχεδίασής του οι ανοιγόμενες προς τα πάνω πόρτες και η οροφή που δίνει την εντύπωση ότι δεν ακουμπά στις κολώνες, αλλά αιωρείται.

IMG_7298

Την ταυτότητα της κατασκευής επιβεβαιώνει η τυπική μάσκα της BMW, ενώ –όπως είναι φυσικό- ο συντελεστής αεροδυναμικής είναι μόλις 0,26.

Το κουπέ αμάξωμα είναι από σύνθετο υλικό (πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα) και έχει διάταξη 2+2 θέσεων, κάτι που ουσιαστικά σημαίνει ότι πίσω δεν κάθεται σχεδόν κανείς.

IMG_7215 IMG_7212

Στην πράξη η i8 αποτελείται από δύο τμήματα. Ένα είναι το αμάξωμα και το άλλο είναι το αλουμινένιο δάπεδο/πλαίσιο στο οποίο στηρίζονται η ανάρτηση, οι κινητήρες, οι μπαταρίες και τα κυκλώματα ρεύματος και υγρών.

IMG_7297

Τα τμήματα του αμαξώματος είναι κουμπωτά και εύκολα επισκευάσιμα, ενώ πόρτες και καπό είναι από αλουμίνιο. Η εκτεταμένη χρήση εξωτικών υλικών και αλουμινίου περιορίζει το βάρος σε μόνο 1560 κιλά, που είναι κατανεμημένα ανά άξονα με αναλογία 49 προς 51.

IMG_7236 IMG_7235

Το φουτουριστικό εσωτερικό με τις οθόνες και τα ψηφιακά όργανα στο ταμπλό, είναι σαφώς οδηγοκεντρικό, με ακριβά υλικά και άριστη ποιότητα συναρμογής. Ο ευχάριστος διάκοσμος, ο πλήρης εξοπλισμός και η έντονη πλευρική στήριξη των καθισμάτων, κάνουν το i8 αυτοκίνητο για χρήση εντός και εκτός πόλης, ενώ η θεωρητικά δύσκολη πρόσβαση στο εσωτερικό, στην πράξη αποδεικνύεται παιχνίδι, αν στηρίξεις τον αγκώνα στο ογκώδες μαρσπιέ. Στα μείον εδώ, η έλλειψη χώρων για μικροαντικείμενα, ενώ τα δυο πίσω καθίσματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν σαν πρόσθετοι αποθηκευτικοί χώροι, καθώς το παραδοσιακό πορτ μπαγκάζ χωράει μόλις 154 λίτρα.

IMG_7234

Όσον αφορά τους κινητήρες, αυτοί είναι μόνο για τα μάτια των μηχανικών, αφού είναι κλεισμένοι ο καθένας στον χώρο του και ο οδηγός/χρήστης δεν έχει πρόσβαση σε αυτούς.

Στο κέντρο, βρίσκεται ο υπερτροφοδοτούμενος 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.500 κ.εκ., με την πίεση υπερπλήρωσης στo 1,5 bar και απόδοση 231 ίππων και ροπή 32,6 χγρμ/3.700 σαλ, που δίνει κίνηση στους πίσω τροχούς, ενώ οι εμπρός τροχοί φιλοξενούν ανάμεσά τους το δικό τους κινητήριο σύνολο, δηλαδή ένα ηλεκτροκινητήρα. με απόδοση 131 ίππους και ροπή 25,5 χγρμ/0 σαλ!. Ο κινητήρας αυτός επαναφορτίζεται σε μια απλή οικιακή πρίζα και (κατά την BMW) ο κύκλος ζωής των μπαταριών δεν απαιτεί αντικατάσταση. Πρακτικά λοιπόν, το i8 είναι τετρακίνητο, χωρίς όμως κεντρικό άξονα μετάδοσης, ενώ στο φαρφύ τούνελ φιλοξενούνται οι μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 7,1 kWh.

IMG_7233

Συντονιστής των δυο κινητήρων είναι ο ηλεκτρονικός εγκέφαλος, ενώ στην ταυτόχρονη λειτουργία προτεραιότητα στην αντίδραση, έχει ο θερμικός όταν βέβαια έχει επιλεγεί το Sport Mode. Η μετάδοση αποτελείται από αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων με τις αλλαγές να γίνονται είτε από τον επιδαπέδιο μοχλό, είτε από «αυτιά» στο τιμόνι.

Σημαντικό στοιχείο είναι η δυνατότητα κίνησης του i8 αποκλειστικά από τον ηλεκτροκινητήρα με ταχύτητα έως 120 χλμ./ώρα και για απόσταση έως 35 χλμ. και κίνηση βέβαια μόνο στους εμπρός τροχούς.

IMG_7237

Πάντως, το i8 είναι τετρακίνητο και η συνδυαστική απόδοση των 362 ίππων του δίνει υπέρ επιδόσεις, με τα 0-100 σε 4.4 δεύτερα και την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα.

Το απίστευτο βέβαια εδώ, είναι η κατανάλωση, που στην περίπτωση της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε τα 4 λτ/100 χιλιόμετρα, ενώ με σωστή διαχείριση ενέργειας η αυτονομία κίνησης ξεπερνά τα 500 χιλιόμετρα, παρά τα μόλις 30 λίτρα χωρητικότητας του ρεζερβουάρ.

IMG_7289

Ο οδηγός μέσω του επιλογέα σχέσεων μπορεί να επιλέξει τη θέση D για αυτοματοποιημένη αλλαγή σχέσεων ή την Sport mode που προσφέρει σειριακή επιλογή σχέσεων σε συνδυασμό με σπορ ρυθμίσεις οδήγησης και ανάρτησης. Στην επιλογή αυτή, οι χρόνοι αλλαγών ταχυτήτων μειώνονται και επιλέγεται μία ιδιαίτερα σπορ ρύθμιση για το στάνταρ Dynamic Damper Control.

IMG_7241

Ο διακόπτης Driving Experience Control στην κεντρική κονσόλα δίνει δυνατότητα επιλογής μεταξύ δύο ρυθμίσεων: Comfort mode για ισορροπία μεταξύ επιδόσεων και κατανάλωσης και Eco Pro mode, το οποίο υποστηρίζει ένα ιδιαίτερα οικονομικό οδηγικό στιλ, που δίνει και τη μέγιστη αυτονομία στο i8, που με γεμάτο ρεζερβουάρ καυσίμου και μία πλήρως φορτισμένη μπαταρία να ξεπεράσει τα 600 χλμ. Το Eco Pro mode επίσης, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στην πλήρως ηλεκτρική λειτουργία, όπου το i8 λειτουργεί μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα.

IMG_7245

Στον δρόμο, αν ξεπεράσεις αυτούς που σε κοιτούν με απορία, θαυμασμό, ή φθόνο, έχεις να κάνεις με ένα όχημα που από αρνί μπορεί να γίνει λύκος και τούμπαλιν, αρκεί ο οδηγός να επιλέξει στην ηλεκτρονική μονάδα την χαρτογράφηση που επιθυμεί. Απαλό, εύχρηστο, αθόρυβο, έχει ελαφρύ τιμόνι, καλή ορατότητα και ουδέτερη οδική συμπεριφορά στις περισσότερες των περιπτώσεων.

Μάλιστα για να γίνεται αντιληπτό όταν κινείται μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, διαθέτει σύστημα ηχείων που παράγουν ήχο, προκειμένου να ακούν οι παρακείμενοι πεζοί.

IMG_7243

Ήχο και μάλιστα δυνατού εξακύλινδρου, παράγει ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας, που προστίθεται στην ηλεκτρική μονάδα και μεταμορφώνει το αρνί σε λύκο. Οι 362 ίπποι και τα 58,1 κιλά ροπής κολλούν τα σώματα στις πλάτες των καθισμάτων και εκτοξεύουν το i8 σχεδόν άμεσα σε τριψήφια νούμερα ταχύτητας. Στη φάση αυτή, αν απενεργοποιήσεις και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, πλησιάζεις τις εκδόσεις Μ, ενώ σε κάθε περίπτωση η συμπεριφορά δεν τρομάζει οδηγό και επιβάτες, αν και η συμπεριφορά στην πίεση είναι αρχικά υποστροφική, λόγω κυρίως των εμπρός στενών ελαστικών.

IMG_7228 IMG_7230 IMG_7213

Ιδιαίτερα εύκολο στην οδήγηση δεν δείχνει την ταχύτητά του ακόμα και όταν στρίβεις με 200 ή 200+ χιλιόμετρα, ρυθμό στον οποίο η κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 10λτ/100 χλμ! Με ελάχιστο θόρυβο κύλισης και άνεση (παρά τα διαμέτρο 20 ιντσών ελαστικά), είναι απρόσμενα ευέλικτο.

Θα μπορούσαμε να καλύψουμε δεκάδες ηλεκτρονικές σελίδες για το i8, αλλά ας μείνουμε εδώ, συμπληρώνοντας ότι, στα παραπάνω προστίθενται τα δυνατά φρένα και τα πανίσχυρα φώτα, που είναι τουλάχιστον αντάξια του χαρακτήρα της κατασκευής.

IMG_7219

Μιας κατασκευής που σίγουρα προηγείται της εποχής, που κάνει τα υπόλοιπα αυτοκίνητα να μοιάζουν με παρωχημένα και που δύσκολα συναντάμε στους δρόμους, καθώς η τιμή κτήσης του i8, ξεπερνά τις 155.000 ευρώ, μεγάλο μέρος των οποίων αφορά φόρους.

Υπέρ

  • Σχεδίαση
  • Τεχνολογία/Φιλικότητα στο περιβάλλον
  • Ισχύς/Ροπή
  • Τετρακίνηση
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ήχος
  • Εσωτερικό/Εξοπλισμός
  • Άνεση

Κατά

  • Χώροι αποσκευών
  • Τιμή

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Κατηγορία: Σπορ κουπέ 2+2 θέσεων
  • Κινητήρας: Ένας 3κύλ. βενζινοκινητήρας 1,5λτ/231 ίππων & 32,6 χγρμ ροπής
  • Ένας ηλεκτροκινητήρας 131 ίππων & 25,5 χγρμ ροπής
  • Μετάδοση: Σε 4 τροχούς
  • Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
  • Βάρος: 1560 κιλά
  • 0-100: 4.4΄΄
  • Τελική ταχύτητα: 250 χλμ/ώρα
  • Κατανάλωση: 4λτ/100χλμ (μέση δοκιμής)
  • Χώρος αποσκευών: 154 λτ
  • Ρεζερβουάρ: 30 λτ
  • Διαστάσεις: 4.869 Χ 1.942 Χ 1.293 χλστ
  • Μεταξόνιο: 2.800 χλστ
  • Φρένα: Αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός & πίσω
  • Τροχοί: 195/20/20 εμπρός – 215/45/20 πίσω

Νίκος Τσάδαρης