Η απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Προστασίας του Πολίτη (;) να προτείνει τη μείωση στο 50% για τις παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (με εξαίρεση την παραβίαση ερυθρού σηματοδότη & της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ), έχει ξεσηκώσει τις -δυστυχώς ετερόκλητες και ασυντόνιστες- δράσεις ιδιωτών στον τομέα της οδικής ασφάλειας.

Σε μια χώρα που κατέχει δεκαετίες τώρα τα πρωτεία της Ευρώπης στα τροχαία δυστυχήματα, στη χώρα όπου με σχεδόν 40% μείωσης του κυκλοφοριακού φόρτου (λόγω κρίσης) τα τροχαία δεν λένε να υποχωρήσουν, κοστίζοντας περίπου 1.200 νεκρούς και 2.000 παραπληγικούς τον χρόνο, μαζί με σχεδόν 15 δισ. ευρώ, ο επιφορτισμένος με την Προστασία του Πολίτη πολιτικός παράγων (ο κ. Ν. Τόσκας), προτείνει τη μείωση των προστίμων για παραβάσεις του ΚΟΚ, μεταξύ των οποίων και εγκληματικές, όπως η υπερβολική ταχύτητα, η χρήση (ομιλία ή μηνύματα) κινητών τηλεφώνων, τα υπέρβαρα φορτία, κ.λπ.

Σε μια εποχή όπου η συνεχής φόρτιση των ανθρώπων από την οικονομική και γενικότερη κατάσταση της χώρας οδηγεί σε πλήρη παραμέληση του τομέα της οδικής ασφάλειας, στην εποχή όπου κανείς αρμόδιος φορέας δεν κάνει έστω θεωρητική νύξη για τη μείωση των τροχαίων (σε 5-6 εκλογικές αναμετρήσεις που έχουν γίνει από το 2009 μέχρι σήμερα, κανένα απολύτως κόμμα δεν είχε στις προγραμματικές του δηλώσεις την οδική ασφάλεια…), έρχεται το επίσημο -ανύπαρκτο σε δράσεις για την οδική ασφάλεια- κράτος και προτείνει χαλάρωση και αυτών των ελάχιστων κατασταλτικών μέτρων (όπως είναι τα πρόστιμα).

Δεν ξέρει κανείς τι να πει και τι να ομολογήσει με την άγνοια, ανευθυνότητα και προχειρότητα που αντιμετωπίζουν οι πολιτικοί προϊστάμενοι αυτής της χώρας, ένα από τα πλέον σοβαρά ζητήματα που την ταλανίζει από τη δεκαετία του ’60 μέχρι σήμερα, αφανίζοντας το ενεργό δυναμικό της, ενώ ταυτόχρονα απειλεί (σε συνδυασμό και με το δημογραφικό πρόβλημα) να εξαφανίσει τους Έλληνες κατοίκους της.

Η έκπληξη για την πρόταση αυτή του κ. Τόσκα είναι τόση, που ακόμα και ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδηγών αντέδρασε, εκδίδοντας το παρακάτω δελτίο Τύπου:

«ΘΕΜΑ: Περί προστίμων Κ.Ο.Κ.

Είναι η πλειοδοσία για τα πρόστιμα που ορίζει ο ΚΟΚ, υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας;

Ζούμε μερικές ακόμη στιγμές καθημερινής τρέλας που βλέπεις μόνο στην χώρα μας! Έχουν επιδοθεί όλοι σε μια αντιπαράθεση “άνευ ουσίας και άνευ σημασίας” σε σχέση με το ύψος των προστίμων του ΚΟΚ. Η οποία δεν έχει καμία σημασία, ούτε επιτελεί την οιανδήποτε υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας. Για μας τον Πανελλήνιο Σύλλογο Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής, το κάθε πρόστιμο που επιβάλλεται, για την παράβαση κανόνων κάποιου χρήστη στην ΚτΚ, πρέπει να συνοδεύεται ΚΑΙ με επανένταξη ΚΑΙ με κοινωνική εργασία! Ήτοι:

  • Υποχρέωση του παραβάτη να παρακολουθήσει μαθήματα επικαιροποίησης και επανένταξης σε πιστοποιημένα Κέντρα Εκπαίδευσης
  • Κοινωνική εργασία (ανάλογα με την παράβαση)
  • Και χρηματικό πρόστιμο (που θα ορίσει η ίδια η ΚτΚ)

Αν μας ενδιαφέρει όντως μια ασφαλής κοινωνία, ο κάθε νομοθέτης που αφουγκράζεται την ΚτΚ, πρέπει προς τα εκεί να κινηθεί.

Με τιμή για το Δ.Σ».

Νίκος Τσάδαρης