Η δεύτερη γενιά της BMW Σειρά 1 εκσυγχρονίζεται πλήρως και δείχνει αμέσως εκ πρώτης όψεως ότι πρόκειται για μια φυσική συνέχεια της παλαιότερης που έκανε την εμφάνιση της το 2004.

Το πιο σημαντικό νέο στην καινούργια μικρομεσαία χάτσμπακ BMW αφορά στην προσθήκη των υπερτροφοδοτούμενων TwinPower Turbo κινητήρων 1,6 λτ. με απόδοση 136 και 170 ίππων (116i και 118i αντίστοιχα), που την κάνουν ακόμα πιο ανταγωνιστική σε έναν τομέα όπου πλέον υστερούσε. Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες μας, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να εφοδιαστεί και με μικρότερης χωρητικότητας 3κύλινδρα turbo μοτέρ, στοχεύοντας απευθείας στον κύριο ανταγωνιστή της που δεν είναι άλλος από το Audi A3 με τους TFSI των 1,2 και 1,4 λτ.

Μεγαλύτερη και «γνώριμη»

Σε σχέση με την προκάτοχό της, η νέα Σειρά 1 έχει 85 χιλιοστά μεγαλύτερο μήκος, μακρύτερο μεταξόνιο κατά 30 χλστ. πλατύτερα μετατρόχια και ίδιο ύψος αλλά κατά 5 χλστ. μικρότερη απόσταση από το έδαφος (βλ. σχετικό πίνακα). Εξωτερικά, η σιλουέτα της είναι σχετικά γνώριμη, αφού κάποια κύρια στοιχεία όπως το μακρύ και «φουσκωμένο» καπό, οι κυρτές επιφάνειες και τα έντονα νεύρα στα πλαϊνά, υπήρχαν και στην παλαιότερη αλλά ήταν λιγότερο τονισμένα. Συνολικά, δείχνει ιδιαίτερα συμπαγής, αλλά δε μπορεί να χαρακτηριστεί κομψή, λόγω κυρίως του αμφιλεγόμενης αισθητικής εμπρόσθιου μέρους της.

Κινητήρας – Τεχνολογία

Στην παλαιότερη 116i το ατμοσφαιρικό μηχανικό σύνολο των 115 ίππων αλλά και το πιο «ενισχυμένο» αργότερα των 122 ίππων προσέφεραν ικανοποιητικές επιταχύνσεις, αλλά τους έλειπε η «ζωηράδα». Πλέον όμως, αυτά ανήκουν στο παρελθόν, λόγω της προσθήκης του TwinPower Turbo κινητήρα των 1,6 λτ. με 136 ίππους που διαθέτει υπερσυμπιεστή διπλής ροής twin-scroll, υψηλής ακρίβειας ψεκασμό, μεταβλητό έλεγχο βαλβίδων (VALVETRONIC) και μεταβλητό έλεγχο εκκεντροφόρων (Double-VANOS). Στην πράξη, η κινητήρια αυτή μονάδα έχει ιδιαίτερα γραμμική απόδοση θυμίζοντας μεγαλύτερου κυβισμού ατμοσφαιρικό μοτέρ, διαθέτει θετικό τράβηγμα, απόκριση και ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές (ειδικά με την επιλογή Sport) και ο θόρυβος που παράγει δεν ενοχλεί τους επιβάτες χάρη και στην αποτελεσματική ηχομόνωση.

Καλύτερη αίσθηση θα θέλαμε από τον επιλογέα των 6 μακριών ταχυτήτων, ο οποίος παρουσιάζει ένα «σκάλωμα» ειδικά στις πιο γρήγορες αλλαγές. Προαιρετικά διατίθεται και το αυτόματο 8άρι. Εξαιρετικά χαμηλή είναι και η κατανάλωση βενζίνης (μόλις 5,7 λτ./100 χλμ. ανακοινώνει η BMW) χάρη και στην συνδρομή της τεχνολογίας EfficientDynamics που περιλαμβάνει –μεταξύ άλλων – Start/Stop στον κινητήρα (με όχι ιδιαίτερα ομαλή λειτουργία και αμεσότητα), ανάκτηση ενέργειας μέσω πέδησης, ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης, δείκτη αλλαγής ταχύτητας, συμπιεστή κλιματισμού με αυτόματο σύστημα αποσύνδεσης, ελαστικά με μειωμένη αντίσταση κύλισης κ.α.

Με «πλούσια» τεχνολογία
Ως γνήσια BMW, δεν θα μπορούσε να μη φέρει υψηλής τεχνολογίας συστήματα που προέρχονται από τις μεγαλύτερες κατηγορίες. Μερικά από αυτά που ξεχωρίζουν είναι η επιλογή για οικονομική οδήγηση (σύστημα ECO PRO) που αποτελεί σύμβουλο για τον οδηγό προκειμένου να επιτύχει χαμηλότερη κατανάλωση, οι λειτουργίες της εφαρμογής ConnectedDrive (ηλεκτρονικό εγχειρίδιο αυτοκινήτου, ψυχαγωγία, πλοήγηση, κινητή τηλεφωνία, ακόμα και internet), το σύστημα προειδοποίησης για ακούσια αλλαγή λωρίδας ή επικείμενης σύγκρουσης, η ρυθμιζόμενη ανάρτηση, το σύστημα απεικόνισης στον πίνακα οργάνων των ορίων ταχύτητας και απαγορευτικών προσπέρασης κ.α.

Εσωτερικό
Αναβαθμισμένο ποιοτικά παρουσιάζεται το εσωτερικό της νέας BMW Σειρά 1 που αποπνέει «γρανιτένια» αίσθηση. Ολόκληρο το ταμπλό καλύπτεται από υψηλής ποιότητας παχύ αφρώδες υλικό, έναντι του πιο λεπτού που υπήρχε στην προγενέστερη. Αντιστοίχως άρτιο είναι το φινίρισμα και η συναρμογή των επιμέρους επιφανειών του ταμπλό που μοιάζουν… πακτωμένα. Εκεί που δεν ενθουσιάζει ο θάλαμος των επιβατών, είναι στον τομέα της σχεδίασης, αφού του λείπει η κομψότητα και το πιο ανάλαφρο και σπορτίφ στιλ του παλαιότερου μοντέλου.

Κανένα σχεδόν παράπονο δεν υπάρχει και στην εργονομία καθώς τα επιμέρους χειριστήρια βρίσκονται σε σωστές θέσεις και αποστάσεις από τον οδηγό. Χρόνο προσαρμογής χρειάζεται το προαιρετικό πολυσύστημα iDrive, οι λειτουργίες του οποίου απεικονίζονται στη σταθερή οθόνη στο κέντρο του ταμπλό (θα την προτιμούσαμε αναδιπλούμενη ή ενσωματωμένη στο ταμπλό), ενώ η ορατότητα κάποιων ενδείξεων στο κάτω τμήμα του πίνακα οργάνων εξαρτάται από το πώς κάθεται ο οδηγός. Ο τελευταίος πάντως προσαρμόζεται πολύ σωστά στη θέση του και νιώθει ότι γίνεται ένα με το αυτοκίνητο. Επιπλέον, προστέθηκαν μεγαλύτερες, περισσότερες και πιο πρακτικές θήκες στις πόρτες και στην κεντρική κονσόλα.

Χώροι
Οι προσφερόμενοι χώροι αποτελούσαν ένα από τα αρνητικά γνωρίσματα της παλαιότερης BMW Σειρά 1, τομέας στον οποίο η καινούργια παρουσιάζεται συνολικά βελτιωμένη, όπως αποδεικνύεται και από τις σχετικές μετρήσεις. Έτσι, οι φιλοξενούμενοι έχουν στη διάθεσή τους περισσότερο αέρα για τα κεφάλια και σε συνδυασμό με τα μεγαλύτερα παράθυρα δε νιώθουν «κλειστοφοβικά», ενώ το πλάτος πίσω είναι αυξημένο όπως και ο χώρος για τα πόδια.

Όμως τη φιλοξενία ενός τρίτου ατόμου περιορίζουν το ψηλό τούνελ της μετάδοσης και τα ογκώδη πλευρικά εξωτερικά τοιχώματα του καθίσματος που μειώνουν το ωφέλιμο πλάτος στο ύψος των πλευρών. Μεγαλύτερος κατά 30 λτ. είναι και ο τετραγωνισμένος χώρος αποσκευών των 360 λίτρων, ο οποίος φτάνει μέχρι τα 1.200 λτ. με την αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος.

Πηγή:autotriti.gr