Ο Sebastien Ogier να βρίσκεται στην κορυφή της κατάταξης μετά την ολοκλήρωση του πρώτο σκέλους του Ράλι Ιορδανίας. Τελικά, ο τέταρτος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, ξεκίνησε σήμερα μετά από όσα συνέβησαν τις προηγούμενες ημέρες και την καθυστέρηση της άφιξης του εξοπλισμού των ομάδων και της North One Sport.

Όπως έχει γίνει γνωστό εδώ και δύο ημέρες, ο αγώνας θα έχει μόλις δύο σκέλη, σήμερα και αύριο, με αποτέλεσμα η σημερινή ημέρα του αγώνα να είναι ιδιαίτερα σημαντική. Έτσι, οι περισσότεροι από τους συνδυασμούς ξεκίνησαν με το πόδι στο πάτωμα, με τη σειρά εκκίνησης, όμως, να παίζει και πάλι το ρόλο της. Έτσι, όσοι εκκινούσαν στις πρώτες θέσεις είχαν σημαντικό μειονέκτημα, γεγονός που διαμόρφωσε και πάλι σε μεγάλο βαθμό την κατάταξη του σκέλους. Βέβαια, αξίζει να σημειώσουμε ότι οι περισσότεροι από τους οδηγούς παρουσιάστηκαν σαφώς ικανοποιημένοι από τα νέα ελαστικά της Michelin, τα οποία και διαθέτουν πιο σκληρή γόμα από αυτά που αντικαθιστούν, με αποτέλεσμα να εξαλειφθεί και το φαινόμενο των συνεχών κλαταρισμάτων.

Στο αγωνιστικό μέρος, ο Sebastien Ogier εκμεταλλευόμενος τη σειρά εκκίνησης κατάφερε να δημιουργήσει μία μικρή διαφορά στις πρώτες ειδικές του σκέλους, την οποία και διεύρυνε στην τελευταία ε.δ. της ημέρας. Εκεί, στην Jordan River των 42 περίπου χιλιομέτρων, ο νεαρός Γάλλος δεν έκοψε σε κανένα σημείο της ειδικής με αποτέλεσμα στο τέλος να απολαμβάνει μία διαφορά της τάξεως των 31 δευτερολέπτων. Είναι χαρακτηριστικό, ότι όλοι οι υπόλοιποι αντίπαλοι του, με εξαίρεση τον Mikko Hirvonen που αντιμετώπισε μηχανικό πρόβλημα, έκοψαν ρυθμό για να αποφύγουν την πρώτη θέση αύριο που θα τους ανάγκαζε να ανοίγουν το δρόμο για τους υπολοίπους. Έτσι, σε αυτή τη θέση θα βρεθεί ο Ogier, ο οποίος όμως θεωρεί ότι μπορεί να διατηρηθεί στην κορυφή, παρά το μειονέκτημα του.

Ο Sebastien Loeb, που ακολουθεί δεύτερος, δείχνει να ακολουθεί συγκεκριμένη στρατηγική. Ο Γάλλος ήταν ταχύτατος σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, και ο Ogier δεν είχε καταφέρει να του δημιουργήσει σημαντική διαφορά. Όμως, ο επτάκις Πρωταθλητής, προτίμησε στην τελευταία ειδική να χάσει περισσότερο χρόνο από ότι ίσως υπολόγιζε, έτσι ώστε να εξασφαλίσει ότι αύριο δεν θα βρεθεί να ανοίγει το δρόμο. Βέβαια, ο ομόσταυλος του έχει αποδείξει στο παρελθόν ότι μπορεί να παραμείνει στη μάχη έχοντας αυτού του είδους το μειονέκτημα, αν και ο Loeb έχει και αυτός τον τρόπο του για αυτού του είδους τις μάχες.

Όμως, ο επτά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, δεν έχει στο μυαλό του μόνο τον Ogier και πως θα τον ξεπεράσει, αλλά και πως θα καταφέρει να διατηρήσει πίσω του, τους Jari Matti Latvala και Petter Solberg! Ο νεαρός Φινλανδός, ο οποίος για ακόμα μία φορά είναι ο ταχύτερος οδηγός της Ford, ακολουθεί τον Γάλλο όντας μόλις 1,5 δευτερόλεπτο πίσω του, και έχοντας το πλεονέκτημα της καλύτερης σειράς εκκίνησης. Ο Latvala, δυσκολεύτηκε αρχικά να βρει το ρυθμό του στο τιμόνι του Fiesta, προσπαθώντας να συνειδητοποιήσει που χάνει χρόνο. Τελικά, στο δεύτερο πέρασμα από τις ειδικές βελτίωσε τις επιδόσεις του, και ουσιαστικά την αίσθηση πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα να είναι στη μάχη της κορυφής. Βέβαια, δεν έλειψαν και τα λάθη, αφού είχε μία μικρή έξοδο, ευτυχώς χωρίς σοβαρές συνέπειες.

Στη μάχη για το βάθρο, όμως, είναι και ο Petter Solberg. Ο πρώην Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2003, είχε μία έξοδο που ευτυχώς του κόστισε μόνο σε χρόνο και όχι σε υλικές ζημιές, ενώ έχασε ακόμα δέκα δευτερόλεπτα όταν του έσβησε ο κινητήρας του DS3 στην αφετηρία της 11η ειδικής. Σε κάθε περίπτωση, όμως, ο Νορβηγός ήταν και πάλι ανταγωνιστικός, δείχνοντας ότι όσο δεν αντιμετωπίζει προβλήματα είναι ικανός να διεκδικήσει το κάτι παραπάνω. Αν αύριο μείνει μακριά από προβλήματα και εκμεταλλευθεί τη σειρά εκκίνησης, όντας και μόλις 2 δευτερόλεπτα πίσω από τον Latvala, είναι ένα από τα φαβορί για μία θέση στο βάθρο.

Δυστυχώς για τη Ford, όμως, μόνο ο Latvala κατάφερε να διατηρηθεί στη μάχη της κορυφής. Ο ομόσταυλος του και πρώτος οδηγός της ομάδας, Mikko Hirvonen, ταλαιπωρήθηκε όλη μέρα από τη σειρά εκκίνησης, όντας και ο πρώτος στο δρόμο, αλλά σαν να μην έφτανε αυτό ένα πρόβλημα στο σύστημα διεύθυνσης στην τελευταία ειδική τον έριξε 2,5 λεπτά πίσω από την κορυφή στην 4η θέση της γενικής. Όπως είναι λογικό, ο Φινλανδός στο τέλος της ημέρας ήταν φανερά απογοητευμένος, αφού για ακόμα έναν αγώνα μένει εκτός μάχης, χάνοντας παράλληλα και σημαντικούς βαθμούς στο κυνήγι του τίτλου, αν διατηρήσει την 5η θέση στην κατοχή του.

Κοντά του, ακολουθεί ο Kimi Raikkonen, σε μία από τις καλύτερες του εμφανίσεις με το DS3 και στο WRC, γενικότερα. Ο πρώην Πρωταθλητής της F1 μπορεί να βρίσκεται 15 δευτερόλεπτα πίσω από τον Hirvonen, αλλά δύσκολα θα καταφέρει να τον ακολουθήσει. Η ανησυχία του Raikkonen έχει να κάνει με τον Matthew Wilson που ακολουθεί 15 δευτερόλεπτα πίσω του, και είναι ικανός να του «κλέψει» την 6η θέση της γενικής. Μάλιστα, αξίζει να σημειώσουμε ότι ο Βρετανός είναι ο μοναδικός οδηγός της Stobart που συνεχίζει τον αγώνα, αφού ο Henning Solberg εγκατέλειψε από τροχό και ο Mads Ostberg από κιβώτιο ταχυτήτων. Πίσω τους, ακολουθούν οι Khalid Al Qassimi και Federico Villagra, την ώρα που την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει ο Nasser Al Attiyah, ο οποίος είναι με διαφορά επικεφαλής στην κατηγορία του SWRC.

Η αυριανή ημέρα περιλαμβάνει συνολικά οκτώ ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 116 χιλιομέτρων. Με δεδομένο ότι αύριο ολοκληρώνεται ο αγώνας, απομένει να δούμε αν είναι αρκετές για να αλλάξει η πρώτη θέση χέρα. Το μόνο σίγουρο είναι ότι έστω για το βάθρο, η μάχη είναι εξασφαλισμένη.

Πηγή: 4troxoi.gr