Στην ουσιαστικά πρώτη αγωνιστική ημέρα του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις η 70χρόνη φήμη του αγώνα επιβεβαιώθηκε πλήρως, καθώς στις δύο τελευταίες ειδικές της ημέρας (συνολικά έξη) ήρθαν τα πάνω κάτω.

Πιο αναλυτικά, ενώ στις τέσσερις πρώτες ειδικές όλα έδειχναν προβάδισμα των Toyota Yaris και συγκεκριμένα του οκτάκις πρωταθλητή Σεμπαστιάν Οζιέ, δύο ειδικές πριν φτάσουν τα αυτοκίνητα στο service park της Λαμίας το Ακρόπολις γύρισε την πλάτη του στην Toyota και χαμογέλασε στην ομάδα της Hyundai.

Κάπως έτσι στο τέλος της ημέρας βρίσκουμε στις δύο πρώτες θέσεις της γενικής κατάταξης τα Hyundai i20 Rally1 των Τάνακ – Γιαρβεόγια και Φορμό – Κόρια, με διαφορά μόλις 3 δευτερολέπτων μεταξύ τους. Μόλις στην τρίτη θέση είναι οι Οζιέ – Λαντέ με Toyota Yaris Rally1 οι οποίοι μέχρι και την 5η ειδική διαδρομή ήταν στην πρώτη θέση και όλα έδειχναν πως αύριο θα ελέγχουν τον αγώνα, καθώς οι βασικοί τους αντίπαλοι θα ξεκινούν μπροστά τους.

Όλα όσα συνέβησαν στις έξι ειδικές διαδρομές της ημέρας επηρεάστηκαν κυρίως από το σαθρό λόγω ανομβρίας οδόστρωμα, την σκόνη, τις πολλές διάσπαρτες πέτρες και την υψηλή θερμοκρασία. Κάπως έτσι, αλλεπάλληλα κλαταρίσματα ελαστικών κόστισαν χρόνο και πολλές θέσεις στη γενική κατάταξη σε οδηγούς που είχαν βλέψεις για τη νίκη όπως οι Ροβάνπερα (Toyota), Νέβιλ (Hyundai), αλλά και Κατσούτα (Toyota). Τα κλαταρίσματα επηρέασαν επίσης και την κατηγορία WRC2, χωρίς όμως να
επηρεάσουν την πρώτη θέση που δίκαια εξαρχής κατέχουν οι Όλιβερ Σόλμπεργκ – Έντμονσον με Toyota GR Yaris, ακολουθούμενοι από τους πολύπειρους Καγιετάνοβιτς – Στεπάνιακ με ίδιο αυτοκίνητο, ενώ πολύ κοντά βρίσκονται και οι τρίτοι της κατηγορίας Γκρίνσμιθ – Άντερσον με Skoda Fabia RS.

Στο μεταξύ, αθόρυβα και συντηρητικά οι Έβανς – Μάρτιν (Toyota Yaris Rally1) που προηγούνται μέχρι στιγμής στη βαθμολογία των οδηγών, βρίσκονται στην 4 η θέση της γενικής, πολύ μακριά από τους πρώτους και σχετικά κοντά από τους Μουνστέρ – Λούκα με Ford Puma Rally1 που «σέρνονται» αλλά αποφεύγοντας τα προβλήματα βρέθηκαν στην 5 η θέση. Στις υπόλοιπες θέσεις οι Κατσούτα και Ροβάνπερα με Yaris συνθέτουν μαζί με τον Νεβίλ (Hyundai i20) ένα «τρενάκι» (έχουν διαφορές ανάσας με μόλις 4 δεύτερα να χωρίζουν τον Κατσούτα από τον Νεβίλ), που το πρωί του Σαββάτου αναμένεται να βάλει φωτιά στις 6 ειδικές διαδρομές της ημέρας, στην προσπάθεια για την συλλογή περισσότερων βαθμών στο κυνήγι του πρωταθλήματος.

Κλαταρίσματα αλλά και ένα εντυπωσιακό τουμπάρισμα (χωρίς ευτυχώς επιπτώσεις για το πλήρωμα) επηρέασαν και την άτυπη ελληνική κατάταξη.

Συγκεκριμένα και ενώ όλοι περίμεναν μάχη μεταξύ των Καρανικόλα Κακαβά με Φορτ Fiesta MkII, Αμούτζα – Παναγιωτούνη με Skoda Fabia RS και Πλάγου – Κουζιώνη (Skoda Fabia RS), ένα λάστιχο στην πρώτη ειδική της ημέρας έριξε πολύ πίσω τον Αμούντζα, που στην προσπάθειά του να καλύψει τον χρόνο στις επόμενες ειδικές, τουμπάρισε στην ειδική της Θήβας με καταστροφικές επιπτώσεις για το Fabia.

Επίσης κλαταρισμένα λάστιχα κράτησαν και τον Καρανικόλα πίσω στην κατάταξη ενώ ο Γιάννης Πλάγος οδηγώντας έξυπνα και χωρίς απώλειες, είναι μέχρι στιγμής με διαφορά πρώτος ανάμεσα στους Έλληνες (αν και τυπικά πρώτος Έλληνας θεωρείται ο Ζουρντάν Σερδερίδης με Ford Puma Rally1, που συμμετέχει με Βέλγικη αγωνιστική άδεια, αλλά Ελληνικό διαβατήριο), με δεύτερο τον Καρανικόλα και τρίτους τους Χαλκιά – Κόμνο, οι οποίοι οδηγούν αυτοκίνητο υποδεέστερης κατηγορίας, ένα Renault Clio Rally 3. Εξαιρετική είναι και η προσπάθεια των Λευκαδίτη – Ακράτου που οδηγώντας ένα Peugeot 208 Rally4 με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, βρίσκονται 4 οι στην άτυπη ελληνική κατάταξη και 47 οι στην γενική.

Όλα αυτά βέβαια, αύριο σε μία ημέρα με περισσότερα από 120 χλμ ειδικών διαδρομών, μπορούν να αλλάξουν και να έρθουν τα πάνω κάτω, καθώς οι υψηλές θερμοκρασίες θα παραμείνουν ενώ οι χωμάτινες διαδρομές (όλες με δυο περάσματα) όντας ήδη ταλαιπωρημένες από την ανομβρία, στο δεύτερο πέρασμα των αυτοκινήτων θα ταλαιπωρήσουν ιδιαίτερα ανθρώπους και μηχανές, επιβεβαιώνοντας τον μύθο του Ακρόπολις που μισεί τα φαβορί και δεν επιβεβαιώνει τα προγνωστικά.