Με τέσσερις ειδικές διαδρομές ολοκληρώθηκε την Κυριακή 29 Ιουνίου το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025, με τον Εσθονό οδηγό της Hyundai Όϊτ Τάνακ, να πετυχαίνει την πρώτη του νίκη στο Ακρόπολις και να δίνει στην κορεάτικη ομάδα την πρώτη φετινή της νίκη.
Μια νίκη που παραλίγο να πέσει θύμα της παράδοσης του «Ράλι των Θεών», καθώς στην τελευταία ειδική διαδρομή το κιβώτιο ταχυτήτων του i20 Rally1 άρχισε να κάνει κόλπα, καθυστερώντας τον Εσθονό πρωταθλητή του 2019 και καρδιοκτυπώντας όλη την ομάδα, αφού κανείς δεν ήταν σίγουρος αν ο συνδυασμός θα καταφέρει να φτάσει από το τέλος της 17ης και τελευταίας ειδικής διαδρομής Ταρζάν, στον επίσημο τερματισμό της Λαμίας.
Η αλήθεια είναι πως όλοι είχαμε ανησυχήσει βλέποντας την ομαλή διεξαγωγή της τελευταίας ημέρας χωρίς εγκαταλείψεις και εκπλήξεις, νομίζοντας πως ο αγώνας έχασε το ταλέντο του να «σκοτώνει» τα φαβορί και να διασύρει τα προγνωστικά, αλλά ήταν απλά μια εύνοια της τύχης για έναν ταλαντούχο οδηγό όπως ο Τάνακ (κέρδισε 7 από τις 17 ειδικές) που δεν είχε κερδίσει ποτέ στην Ελλάδα, αλλά και για την Hyundai που αν έχανε και στην 7η φετινή αναμέτρηση, θα ερχόταν ακόμα πιο κοντά στην πόρτα της εξόδου από το WRC. Ευτυχώς για τον θεσμό, οι Κορεάτες κατάφεραν να πάρουν με τον Φουρμό και την 3η θέση, πλησιάζοντας κάπως την Toyota στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Σημαιοφόρος για τους Ιάπωνες ο Σεμπαστιάν Οζιέ που κράτησε ψηλά τη σημαία για την Toyota Gazoo Racing, καταφέρνοντας με το GR Yaris Rally1 να ανέβει στο δεύτερο σκαλί του βάθρου. Ο οκτώ φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής διατήρησε σήμερα τη θέση του αποφεύγοντας να πάρει ρίσκα που θα μπορούσαν να καταστρέψουν τον αγώνα του, με εξαίρεση την Power Stage, όπου σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο. Βέβαια, η απόφασή του να παραμείνει δεύτερος χωρίς να ρισκάρει μια πιθανή νίκη μοιάζει ανεξήγητη, αφού ο Γάλλος δεν ενδιαφέρεται για τη συλλογή βαθμών αφού βρίσκεται σε ελεύθερο πρόγραμμα συμμετοχής και θα λείψει σίγουρα από το Ράλι Εσθονίας που ακολουθεί και – κατά πάσα πιθανότητα – από το Ράλι Φιλανδίας. Ίσως, να ακολούθησε τη στάση αυτή λόγω της επαγγελματικής του νοοτροπίας, αλλά ούτε η Toyota καιγόταν τόσο πολύ για τους βαθμούς, ούτε ο ίδιος είναι τύπος που θυσιάζει εύκολα το εγώ του για την ομάδα.

Στην 4η θέση της κατάταξης τερμάτισε ένα ακόμα Yaris με οδηγό τον Έλφυν Έβανς, τον οδηγό που προηγείται από την αρχή της χρονιάς στην βαθμολογία των οδηγών, αλλά αισθάνεται τους διώκτες του σιγά σιγά να πλησιάζουν.
Έτσι τώρα η διαφορά του από τον δεύτερο Οζιέ είναι μόνο 9 βαθμοί αλλά δεν τον ανησυχεί αφού ο Γάλλος πάει διακοπές, αλλά οι 12 βαθμοί διαφοράς από τον τρίτο Τάνακ που στους τελευταίους αγώνες βρίσκεται σε δαιμονιώδη φόρμα, δεν είναι ό,τι καλύτερο για τον αγχώδη Ουαλλό.
Πάντως, το βραβείο ατυχίας του αγώνα αξίζει να δοθεί στον περσινό πρωταθλητή Τιερί Νεβίλ (Hyundai), καθώς μετά τα τρία κλαταρίσματα που του στέρησαν κάθε ελπίδα για νίκη, ο Βέλγος ξεκίνησε το σκέλος με στόχο να αποκομίσει ό,τι περισσότερο ήταν δυνατόν αναφορικά με την ανεξάρτητη βαθμολογία της Super Sunday. Όμως, ένα πρόβλημα στον κινητήρα του Hyundai i20 Ν έβαλε φρένο στην πορεία του και τελικά απλά περιορίστηκε στην 5η θέση.
Την εξάδα της γενικής συμπλήρωσε ο Όλιβερ Σόλμπεργκ με το Toyota GR Yaris Rally2, σημειώνοντας επιπλέον μία σημαντική νίκη σε επίπεδο WRC2, που τον φέρνει στην κορυφή της σχετικής βαθμολογίας, με 2 βαθμούς διαφορά από τον Γάλλο Γιοχάν Ροσέλ (Citroen C3) που τερμάτισε τρίτος. Δεύτερος στην κατηγορία Rally2 ολοκλήρωσε ο Βρετανός Γκας Γκρίνσμιθ με Skoda Fabia RS Rally2, ο οποίος κατάφερε να αντισταθεί στην επίθεση που εξαπέλυσε ο Ροσέλ στις τελευταίες ειδικές.

Στην κατηγορία JWRC (όλοι οδηγούν Ford Fiesta Rally3), το «φυτώριο» δηλαδή των παγκόσμιων ράλιμεν, ο Τούρκος οδηγός Αλί Τουρκάν κυριάρχησε από την αρχή μέχρι το τέλος και ανέβηκε τρίτος στη σχετική βαθμολογία, ελπίζοντας πως θα είναι αυτός ο οποίος το 2026 θα οδηγήσει δωρεάν ένα Fiesta Rally2 της M-Sport που είναι το έπαθλο για τον πρωταθλητή.
Όσον αφορά τις μόλις 10 ελληνικές συμμετοχές (συν αυτή του Ζουρντάν Σερδερίδη που εγκατέλειψε λόγω θερμοπληξίας), πρώτευσαν – μετά από έξυπνο αγώνα – οι Γιάννης Πλάγος-Χρήστος Κουζιώνης με ένα Skoda Fabia RS Rally2. Στο άτυπο ελληνικό βάθρο τούς ακολούθησαν οι Καρανικόλας-Κακαβάς και Χαλκιάς-Κομνός, με Ford Fiesta Rally2 και Renault Clio Rally3, αντίστοιχα.
Στα ενδιαφέροντα στοιχεία του αγώνα, αναφέρουμε την αδυναμία του δις πρωταθλητή Κάλε Ροβάνπερα (Toyota Yaris) να ακολουθήσει τον συναγωνισμό και την «φτώχεια» της M-Sport Ford σε οδηγούς πρώτης γραμμής, κάτι που είναι σε βάρος τόσο του πανέμορφου Puma Rally1 (βασικού μοντέλου της μάρκας στην αγορά), όσο και της εικόνας του WRC, που ουσιαστικά εξελίσσεται με δύο ομάδες πρώτης γραμμής.
Χαρακτηριστικό της κατάστασης που επικρατεί στην M-Sport είναι το ότι εξαιτίας ενός προβλήματος με τη νέα βενζίνη που προμηθεύει πλέον στο WRC η Total, τα ρεζερβουάρ των Puma είχαν πρόβλημα (όπως και αυτό στο Yaris του Παγιάρι). Οι τεχνικοί άλλαξαν ρεζερβουάρ στα αυτοκίνητα των Σέσκς και Μακέρλι, αλλά όταν ήρθε με πρόβλημα ο Γκρεγκουάρ Μινστέρ δεν μπόρεσαν να τον εξυπηρετήσουν αφού δεν είχαν τρίτο ρεζερβουάρ, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει όντας έξαλλος για την αντιμετώπιση.
Έξαλλος όμως ήταν και ο Νεβίλ με τα λάστιχα της Hankook που κλατάριζαν και ήταν ο μόνος οδηγός που δημοσίευσε το παράπονό του, αφού εκεί που πήγαινε να ανέβει στην κατάταξη, τα λάστιχα τον κρατούσαν πίσω.

Κάπως έτσι ολοκληρώθηκε η 69η διοργάνωση του Ράλλυ Ακρόπολις, η επιστροφή του οποίου σε θερινή ημερομηνία επανέφερε συνθήκες που δοκίμασαν σε βάθος την αντοχή ανθρώπων και μηχανών, επιβεβαιώνοντας τον ξεχωριστό του χαρακτήρα. Σε κάθε επίπεδο, από τον ανταγωνισμό στις ειδικές διαδρομές έως το τελικό αποτέλεσμα, το φετινό Ακρόπολις υπηρέτησε την ουσία του: ήταν ακραία απαιτητικό, δίκαιο και απόλυτα συνδεδεμένο με το περιβάλλον που το φιλοξενεί, αλλά και τις χιλιάδες θεατών που το ακολουθούν, τιμώντας έναν αγώνα που εξακολουθεί να ξεχωρίζει όχι για το παρελθόν του, αλλά για τη θέση που συνεχίζει να κερδίζει στο παρόν.
Ο επίλογος γράφτηκε με την τελετή λήξης εμπρός από την Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας, που φιλοξένησε για πέμπτη (και τελευταία) χρονιά το κέντρο του αγώνα.
Το WRC συνεχίζεται στην Εσθονία (17-20 Ιουλίου), την πατρίδα του Τάνακ, ο οποίος ελπίζει με μια ακόμα νίκη να θέσει σοβαρή υποψηφιότητα για ένα δεύτερο τίτλο στην καριέρα του.






