Μία από τις αγαπημένες εικόνες της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας και του ιδίου του Πάπα Φραγκίσκου, η Salus Populi Romani, λάμπει ξανά και αυτό θα το δει κάθε επισκέπτης στην εκκλησία Σάντα Μαρία Ματζόρε στη Ρώμη.

Συντηρητές των Μουσείων του Βατικανού εργάστηκαν μήνες για να αποκαταστήσουν τη βυζαντινής τεχνοτροπίας εικόνα της Παναγίας και του Θείου Βρέφους στο αρχικό της μεγαλείο. Έφεραν ξανά στο φως τα αρχικά χρώματα και αφαίρεσαν προσθήκες.

AP_18028317508867

Τον περσινό Ιούλιο οι συντηρητές κατέληξαν ότι χρειαζόταν επείγουσα παρέμβαση «για να επιδιορθωθούν και σταθεροποιηθούν περιοχές που διέτρεχαν κίνδυνο», όπως επεσήμανε προσφάτως σε άρθρο της στην «L’Osservatore Romano», την εφημερίδα του Βατικανού, η διευθύντρια των Μουσείων Μπάρμπαρα Τζάτα.

Η χρονολόγηση της δημιουργίας της εικόνας είναι αντικείμενο συζήτησης εδώ και πολύ καιρό. Ο θρύλος τη θέλει να είναι μία από τις λίγες εικόνες της Παρθένου που αγιογράφησε ο Ευαγγελιστής Λουκάς στην Ιερουσαλήμ σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων. Πολλοί ειδικοί, ωστόσο, επιχειρηματολογούν ότι, υφολογικά, η εικόνα ταιριάζει με έργα που έγιναν τον Μεσαίωνα.

Οι έρευνες με ραδιενεργό άνθρακα που έγιναν στο ξύλο, στο πλαίσιο της αποκατάστασης της εικόνας, επιβεβαίωσαν χρονική ψαλίδα μεταξύ του τέλους του 9ου αιώνα και των αρχών του 11ου. Η ίδια η διευθύντρια των Μουσείων του Βατικανού υποστηρίζει ότι η Salus Populi Romani ταιριάζει με έργα που φιλοτεχνήθηκαν μεταξύ του 11ου και 13ου αιώνα.

AP_18024650227900 AP_18028361625233 AP_18028361681962