Κληρικός της Ιεράς Εξέτασης: Είμαι ομοφυλόφιλος και ευτυχής ιερέας

Άμεση η αντίδραση του Βατικανού μετά την παραδοχή του ιερέα για τον σεξουαλικό του προσανατολισμό


ΚΟΣΜΟΣ
17:18
03/10/2015
Κληρικός της Ιεράς Εξέτασης: Είμαι ομοφυλόφιλος και ευτυχής ιερέας
9
loading

Ο 43χρονος πολωνός υψηλόβαθμος κληρικός και θεολόγος Κριστόφ Τσαράμσα, μέλος της Επιτροπής για το Δόγμα της Πίστεως (πρώην Ιεράς Εξέτασης, τους περασμένος αιώνες), δεύτερος γραμματέας της Διεθνούς Θεολογικής Επιτροπής της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας και καθηγητής στο καθολικό πανεπιστήμιο Γκρεγκοριάνα, αποφάσισε να αποκαλύψει ότι είναι «ένας ομοφυλόφιλος και ευτυχής ιερέας», με συνέντευξή του στην εφημερίδα Κορριέρε Ντέλλα Σέρα.

«Ξέρω ότι θα πληρώσω τις συνέπειες της πράξης μου αυτής, αλλά η Εκκλησία πρέπει να σταματήσει να εθελοτυφλεί και να καταλάβει ότι η λύση που προτείνει στους γκέι πιστούς, η πλήρης αποχή από την ζωή της αγάπης, είναι απάνθρωπη», δήλωσε ο πολωνός κληρικός.

Σε σχέση με τους λόγους που τον ώθησαν να προχωρήσει σε αποκάλυψη, o Τσαράμσα εξηγεί ότι «φτάνει η στιγμή κατά την οποία κάτι σπάει μέσα σου, δεν αντέχεις άλλο. Αν ήμουν μόνος θα χανόμουν μέσα στον εφιάλτη της άρνησης της ομοφυλοφιλίας μου, αλλά ο Θεός δεν μας αφήνει ποτέ μόνους. Και πιστεύω ότι με οδήγησε στο να κάνω, τώρα, αυτή την τόσο δυνατή υπαρξιακή επιλογή, δυνατή σε ότι αφορά τις συνέπειές της. Είναι η αναγκαία προϋπόθεση για να ζήσω με συνοχή, διότι έχουμε ήδη αργήσει και δεν μπορούμε να περιμένουμε άλλα 50 χρόνια».Charamsa1

Ο πατέρας Κριστόφ Τσαράμσα δηλώνει, παράλληλα, ότι αποφάσισε να κάνει το βήμα αυτό «για τον εαυτό του, για την Εκκλησία και τις σεξουαλικές μειονότητες» και αναφερόμενος στην στάση της Καθολικής Εκκλησίας απέναντι στην ομοφυλοφιλία, υπογραμμίζει: «Μέσα στην Εκκλησία δεν γνωρίζουμε την ομοφυλοφιλία, διότι δεν γνωρίζουμε τους ομοφυλόφιλους. Είναι σε κάθε γωνιά, αλλά δεν τους κοιτάξαμε ποτέ στα μάτια, διότι σπανίως επιλέγουν να πουν ποιοι είναι».

Ο πατέρας Τσαράμσα αποκάλυψε ότι έχει μόνιμο σύντροφο, με τον οποίο και φωτογραφήθηκε, και αφιέρωσε την αποκάλυψη «σε όλους τους ομοφυλόφιλους ιερείς».Charamsa2

Άμεση η αντίδραση του Βατικανού

Σχολιάζοντας τη συγκεκριμένη συνέντευξη ο εκπρόσωπος Τύπου του Βατικανού, πατέρας Φεντερίκο Λομπάρντι, τόνισε ότι «ο πολωνός αυτός θεολόγος δεν θα μπορεί να συνεχίσει να ασκεί τα καθήκοντά του στην Επιτροπή για το Δόγμα της Πίστεως και στα πανεπιστήμια του Βατικανού».

Σύμφωνα με τον Λομπαρντι, τέλος, « η επιλογή μιας τόσο θεαματικής αποκάλυψης, παραμονή της συνόδου της Καθολικής Εκκλησίας, είναι ιδιαίτερα σοβαρή και στερείται αισθήματος ευθύνης, διότι στοχεύει στο να υποβάλει την συνοδική συνέλευση σε μια αθέμιτη πίεση των μέσων μαζικής ενημέρωσης».

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ


ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

9
σχόλια
  1. avatar Nikath13

    τυχερος ειναι που ζει στην σημερινη εποχη!

  2. avatar panos.gov.

    Η άποψη κάθε ιερέα ή κάθε ανθρώπου δεν ακυρώνει την βουλή του Θεού.
    "Μην πλανάσθε ούτε πόρνοι ούτε ειδωλολάτραι ούτε μοιχοί ούτε μαλακοί ούτε αρσενοκοίται ούτε κλέπται ούτε πλεονέκται ούτε μέθυσοι ούτε λοίδοροι ούτε άρπαγες θέλουσι κληρονομήσει την βασιλείαν του Θεού." Κορινθ. Α΄ 6/9-10.

    1. avatar Γ_Σάτυρος

      Μιλάς για την ίδια "βουλή του θεού" που παρότρυνε σε "οφθαλμό αντι οφθαλμού" -Κατα Μαθαίον 5:38 ?
      Γιατι ο Χριστος κάτι είπε σχετικά με το να γυρνάς και το άλλο μάγουλο..
      Άρα κάποιος έκανε λάθος. ΄Η ο θεός, ή ο Χριστός, ή ο Ματθαίος.

      1. avatar Φθινόπωρο

        Το "οφθαλμός αντί οφθαλμού" εισήχθη στον Μωσαϊκό νόμο κατ' αντιγραφή του αντίστοιχου Βαβυλωνιακού (Κωδ. Χαμουραμπί 196), όπως και πολλοί άλλοι νόμοι. Σε μια εποχή που ο ένας έσφαζε τον άλλο για το παραμικρό, ήταν από τα πλέον δίκαια συστήματα και επιπλέον δεν μιλά για αυτοδικία αλλά και επιβάλλει την ισότητα απέναντι στο νόμο.
        Στο χωρίο του Κατά Ματθαίον που παρέθεσες, πρακτικά αυτό πλέον ακυρώνεται. Οι καιροί έχουν αλλάξει και πλέον οι άνθρωποι μπορούν να δεχθούν κάτι πολύ πιο δύσκολο, την συγχώρηση και την αοργησία. Αλλού πάλι ο Χριστός διευκρινίζει πως σκληροί νόμοι δόθηκαν "τοις αρχαίοις", "ένεκα της σκληροκαρδίας" τους.
        Οπότε κανείς από τους τρεις δεν έκανε λάθος.

  3. avatar Φθινόπωρο

    Ποτέ δεν μπόρεσα να καταλάβω τί πάει να πει "ομοφυλόφιλος καθολικός ιερέας", δεδομένης της αγαμίας του Κλήρου στην Καθολική Εκκλησία, επιλέγεις συνειδητά μεταξύ γάμου και ιεροσύνης και γνωρίζω καθολικούς οι οποίοι έκαναν την τίμια επιλογή του γάμου, άν και ήθελαν να γίνουν ιερείς. Λέω τίμια επιλογή, γιατί οι άνθρωποι παρεδέχθησαν εγκαίρως ότι δεν μπορούν χωρίς έτερον ήμισυ, γιατί λοιπόν να ζουν δυστυχισμένοι με μια επιλογή που δεν θα μπορούσαν να την αντέξουν;
    Έρχεται, λοιπόν, ο εν λόγω ιερέας και κάποιοι όμοιοι του στο παρελθόν και θεωρούν τιμή τους να λένε δημοσίως ότι ναι μεν επέλεξαν την ιεροσύνη, αλλά θεωρούν δικαίωμα τους να έχουν το αγόρι τους. Παντρεύτηκαν; Όχι. Άρα τηρούν την αγαμία, "απλά" έχουν γκόμενο και η Εκκλησία οφείλει να προσαρμοστεί σ' αυτούς. Όχι αυτοί να τηρήσουν τις υποχρεώσεις της ελεύθερης επιλογής τους, οι άλλοι να προσαρμοστούν σ' αυτούς. Ο τίμιος, ο "άντρας", λέει "δεν μπορώ" και παίρνει το καπέλο του. Τώρα ο παραπάνω ιερέας άλλωστε είπε ότι δεν είναι άνδρας...

    1. avatar Γιώργος_Κυνηγός στοχασμών

      Είναι δεδομένο ότι οι παραδόσεις και οι παράλογες απαιτήσεις των θρησκειών προκαλούν τέτοιες καταστάσεις. Το περίεργο για μένα είναι ότι, εντάξει είναι ελεύθερος ηθικός παράγων να επιλέξει τον σεξουαλικό του προσανατολισμό. Γιατί επέλεξε να ακολουθήσει καριέρα μια θρησκεία η οποία έχει ως δεδομένα την απαγόρευση της ομοφιλοφιλίας αλλά και επιβάλλει την αγαμία στους ιερωμένους της;; Είναι αντιφατικό. τα ίδια παθαίνουν και οι ορθόδοξοι και άλλοι ιερείς.
      Πηγή του κακού βέβαια είναι η υπερίσχυση των εκκλησιαστικών παραδόσεων αντί των Γραφών και των διδασκαλιών του Χριστού. Πχ. (1 Τιμόθεο 3:1, 2) 3 Αυτή η δήλωση είναι πιστή. Αν κάποιος επιδιώκει θέση επισκόπου, επιθυμεί καλό έργο. 2 Ο επίσκοπος, λοιπόν, πρέπει να είναι ακατάκριτος, σύζυγος μιας γυναίκας, μετριοπαθής στις συνήθειες, σώφρων, εύτακτος, φιλόξενος, με προσόντα να διδάσκει,...
      2) (1Ti 4:1 Το δε Πνεύμα ρητώς λέγει ότι εν υστέροις καιροίς θέλουσιν αποστατήσει τινές από της πίστεως, προσέχοντες εις πνεύματα πλάνης και εις διδασκαλίας δαιμονίων, διά της υποκρίσεως ψευδολόγων, εχόντων την εαυτών συνείδησιν κεκαυτηριασμένην, εμποδιζόντων τον γάμον, προσταζόντων αποχήν βρωμάτων, τα οποία ο Θεός έκτισε διά να μεταλαμβάνωσι μετά ευχαριστίας οι πιστοί και οι γνωρίσαντες την αλήθειαν.
      Ο πραγματικός Χριστιανισμός απελευθερώνει τους ανθρώπους και τους βοηθά να έχουν χαρούμενες ικανοποιητικές ζωές

      1. avatar Φθινόπωρο

        Γιώργο χαίρομαι κάθε φορά που βλέπω κάποιον να παραθέτει ολόκληρα χωρία της Κ.Δ. Συνήθως μεταφέρονται αποσπάσματα, όπως βολεύει τον καθένα, τα οποία αλιεύθηκαν από το Διαδίκτυο, οπότε, φαντάζομαι, εσύ μάλλον κάνεις τον κόπο να μελετάς την Κ.Δ.
        Στα δύο χωρία που παρέθεσες: α. σε μια εποχή με την πολυγαμία κοινό τόπο, ο Απόστολος Παύλος κατ' ουσίαν περιόρισε τις συζύγους που μπορεί να έχει ένας επίσκοπος σε μία. Ο ίδιος πρότεινε την γενική αγαμία (Α΄ Κορ. 7), αλλά το ξεκαθάρισε ότι καλύτερα να παντρευτεί κανείς παρά να έχει πειρασμούς.
        Οι επίσκοποι της εποχής του Αποστόλου Παύλου ήταν υπεύθυνοι για την εκκλησιαστική τάξη και στήριξη του ποιμνίου μικρών πόλεων και των γύρω χωριών, των οποίων μάλιστα ο πληθυσμός ήταν μόνο κατά τμήμα χριστιανικός. Ο επίσκοπος λοιπόν, είχε χρόνο και για οικογένεια και εργασία και ό,τι άλλο. Στους επόμενους αιώνες και με την μαζική στροφή του πληθυσμού στον χριστιανισμό, το ποίμνιο του επισκόπου έγινε πολύ μεγαλύτερο, και το έργο του πολύ πιο πολύπλοκο, καθώς οι τοπικοί επίσκοποι μεριμνούσαν πλέον και για θέματα της τοπικής κοινωνίας και ενίοτε έπρεπε να υποκαθιστούν το έργο της ίδιας της πολιτείας (πχ Κύριλλος Αλεξανδρείας). Ο ίδιος ο Απόστολος Παύλος στο στίχο 32 του Α΄ Κορινθίους 7 εξηγεί πως ο άγαμος μεριμνά μόνο πως να αρέσει στον Θεό, αλλά και πάλι αυτό δεν επιβάλλει υποχρεωτικά την αγαμία.
        Οι λόγοι που τελικά επέβαλλαν την αγαμία (για τους επισκόπους) κατά την ΣΤ Οικ. Σύνοδο ήταν κυρίως πρακτικοί, όπως θέματα εκκλησιαστικής περιουσίας.

        1. avatar losromi

          Πολύ σωστά Γιώργο και Φθινόπωρο. Επίσης στην Κ.Δ. συναντάμε διακόνισες, πρεσβυτέρες και γυναίκες επισκόπους κάτι που σήμερα ούτε κατα διάνοια να αναφερθεί κανείς σε αυτό.

          1. avatar Φθινόπωρο

            Καλησπέρα,
            λόγος για διακόνισσες γίνεται (τουλάχιστον) στο Α΄Τιμ. 3, 11, θεσμός ο οποίος κράτησε για αρκετούς αιώνες, πλήν όμως, με τελείως διαφορετικά καθήκοντα από αυτά που έχει ο διάκονος σήμερα. Για πρεσβυτέρες και γυναίκες επισκόπους δεν έχω βρει κάτι στην Κ.Δ.. Μπορείς να παραθέσεις παραπομπή;

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει