Είναι η πρώτη φορά που συντρίβεται αεροσκάφος Boeing 787 Dreamliner, όπως γράφει ο βρετανικός Guardian μετά την τραγωδία της Air India στο Αχμενταμπάντ.

Κι ενώ οι αεροπορικές εταιρείες που χρησιμοποιούν το αεροσκάφος της Boeing αντιμετώπισαν εκτεταμένα προβλήματα με τους κινητήρες του 787, με αποτέλεσμα πολλές από αυτές να αναγκαστούν να καθηλώσουν τα αεροπλάνα και να μειώσουν τις πτήσεις, το ιστορικό ασφάλειας του 787 σε λειτουργία ήταν μέχρι στιγμής καλό.

Ωστόσο, η ρυθμιστική αρχή ασφαλείας των ΗΠΑ, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA), χρειάστηκε να διερευνήσει αρκετές ανησυχίες κατά τη διάρκεια των ετών, συμπεριλαμβανομένης μιας βουτιάς στον αέρα σε πτήση της LATAM πέρυσι.

Ένας πληροφοριοδότης πέρυσι προέτρεψε επίσης την Boeing να καθηλώσει όλα τα 787 Dreamliners παγκοσμίως, σε ακροάσεις στην Ουάσινγκτον. Η Boeing απέρριψε τους ισχυρισμούς του πρώην μηχανικού και δήλωσε ότι έχει πλήρη εμπιστοσύνη στο αεροπλάνο.

Υπάρχουν περισσότερα από 1.100 787 σε υπηρεσία παγκοσμίως, τα οποία χρησιμοποιούνται από τις περισσότερες μεγάλες διεθνείς αεροπορικές εταιρείες. Το μοντέλο έχει εκτιμηθεί για την πολύ καλύτερη αποδοτικότητα καυσίμων και τον χαμηλότερο θόρυβο σε σύγκριση με τους τύπους που αντικατέστησε.

Τα δύο μεγάλα δυστυχήματα που οφείλονταν σε βλάβες σε αεροπλάνα της Boeing χρησιμοποιούσαν το νέο τότε μοντέλο 737 Max, στην Ινδονησία και την Αιθιοπία το 2019 και το 2020. Το εν λόγω μοντέλο τέθηκε εκτός λειτουργίας για σχεδόν έναν χρόνο, προτού επιστρέψει σε ευρεία χρήση.

Το ιστορικό της Ινδίας στον τομέα της ασφάλειας των αερομεταφορών ήταν πολυτάραχο, αλλά καθώς η αεροπορική βιομηχανία γνώρισε άνθηση και οι επιβατικές πτήσεις έγιναν όλο και πιο συχνές, η ασφάλεια βελτιώθηκε.

Η Air India διαθέτει σήμερα περίπου 30 Dreamliners και χρησιμοποιεί το αμερικανικής κατασκευής αεροσκάφος μεγάλων αποστάσεων από το 2012.

Στην αεροπορία, τα ατυχήματα είναι στατιστικά πιο πιθανά κατά την προσγείωση ή την απογείωση. Σύμφωνα με τις πληροφορίες παρακολούθησης της πτήσης στο Flightradar24, το αεροπλάνο είχε απογειωθεί και έφτασε σε ύψος των 625 ποδιών.

Η τελευταία συντριβή της Air India, τον Αύγουστο του 2020, αφορούσε ένα μικρότερο Boeing 737-800 Air India Express που προσγειωνόταν στο αεροδρόμιο του Καλικούτ με πολύ κακές καιρικές συνθήκες και γλίστρησε από τον διάδρομο προσγείωσης.

Εκπρόσωπος της Boeing δήλωσε: «Είμαστε ενήμεροι για τις αρχικές αναφορές και προσπαθούμε να συγκεντρώσουμε περισσότερες πληροφορίες».