Η έρευνα σχετικά με τα αίτια του δυστυχήματος με αεροσκάφος της Air India τον Ιούνιο στην Αχμενταμπάντ της Ινδίας απέχει πολύ από το να ολοκληρωθεί και δεν είναι σκόπιμο να βγάζει κάποιος πρώιμα συμπεράσματα, όπως αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Κάμπελ Γουίλσον σε εσωτερικό του υπόμνημα που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα έπειτα από τη δημοσιοποίηση της προκαταρκτικής έκθεσης από τους ερευνητές.
Το υπόμνημα, που εξέτασε το Reuters, έπεται της προκαταρκτικής έκθεσης, σύμφωνα με την οποία υπήρχε σύγχυση μέσα στο πιλοτήριο λίγο πριν από την πτώση και συντριβή του Boeing Dreamliner, που προκάλεσε τον θάνατο 260 ανθρώπων (241 από τους 242 επιβαίνοντες και 19 στο έδαφος).
Σύμφωνα με την προκαταρκτική έκθεση της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB), η παροχή καυσίμων στους κινητήρες του αεροσκάφους φαίνεται να διακόπηκε λίγα λεπτά μετά την απογείωση, οδηγώντας το σε τραγική πτώση.
Η δημοσιοποίηση της προκαταρκτικής έκθεσης σηματοδοτεί το σημείο από το οποίο εμείς, μαζί με τον υπόλοιπο κόσμο, ξεκινήσαμε να λαμβάνουμε επιπλέον πληροφορίες σχετικά με το τι συνέβη. Όπως ήταν αναμενόμενο, ξεκαθάρισε κάποια πράγματα, αλλά προκάλεσε και επιπλέον ερωτήματα, αναφέρει το υπόμνημα.
Ο Γουίλσον πρόσθεσε: «Η προκαταρκτική έκθεση δεν εντόπισε αίτια ούτε έκανε συστάσεις, επομένως καλώ όλους να αποφύγουν να βγάλουν πρόωρα συμπεράσματα καθώς η έρευνα απέχει πολύ από το να ολοκληρωθεί».
Λίγο μετά την απογείωση, το Boeing 787 Dreamliner που απογειώθηκε από την πόλη Αχμενταμπάντ της Ινδίας με προορισμό το Λονδίνο, έχασε ώθηση και άρχισε να χάνει ύψος μέχρι που συνετρίβη, σύμφωνα με την έκθεση που δόθηκε στη δημοσιότητα από την AAIB.
Το υπόμνημα αναφέρει ότι η προκαταρκτική έκθεση δεν διαπίστωσε μηχανική βλάβη ή πρόβλημα από πλημμελή συντήρηση και ότι η απαιτούμενη συντήρηση είχε πραγματοποιηθεί.
Της έρευνας ηγείται η AAIB, μια υπηρεσία που υπάγεται στο ινδικό υπουργείο Πολιτικής Αεροπορίας.
Μετά το δυστύχημα η Air India υποβλήθηκε σε πολλαπλούς ελέγχους σε διάφορους τομείς.