Την ώρα που ο κολοσσός των social media Facebook δέχεται πια κύματα κατακραυγής και η τιμή της μετοχής του καταποντίζεται, το μυαλό κάποιων πήγε στον μεγάλο οραματιστή της τεχνολογίας Στιβ Τζομπς και τις προφητικές λες διακηρύξεις του για την παραβίαση των online δεδομένων μας.

Την ώρα που το Facebook λέει πως δεν ξέρει τίποτα για το πώς παραβίασε η Cambridge Analytica τα προφίλ των χρηστών του και τα χρησιμοποίησε για να προωθήσει το Brexit στο δημοψήφισμα του 2016 αλλά και να επηρεάσει τις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ, σε ένα σκάνδαλο ολκής με λίγα λόγια, αναγκάζοντας τον Mark Zuckerberg να απολογηθεί για όλα αυτά, όλοι θυμήθηκαν τον εκλιπόντα ιδρυτή της Apple που μίλησε για το τι θα συμβεί στα δεδομένα των χρηστών ήδη από το 2010.

Σε συνέντευξή του λοιπόν στο συνέδριο D8 της «Wall Street Journal» έναν χρόνο πριν φύγει από τη ζωή, ο Τζομπς είχε εκφράσει τις ανησυχίες του για την προστασία της ηλεκτρονικής δραστηριότητας και στο ακροατήριο ήταν μάλιστα και ο Zuckerberg.

110302122491

«Η Silicon Valley δεν είναι μονολιθική», είπε ο Τζομπς, «έχουμε πάντα μια τελείως διαφορετική προσέγγιση στην ασφάλεια των δεδομένων σε σχέση με μερικούς συναδέλφους μας στη Valley. Παίρνουμε την ιδιωτικότητα εξαιρετικά σοβαρά».

Ο Τζομπς είπε μετά πόσο ανησυχεί για το τι μπορεί να κάνει η σύγχρονη τεχνολογία σε όρους παραβιάσεων, γι’ αυτό και επέμενε σταθερά να ενημερώνει η Apple με κάθε δυνατό και αδύνατο τρόπο τους πελάτες της για το γεγονός ότι η τοποθεσία τους θα είναι συνεχώς γνωστή, ας πούμε. Και επέμενε επίσης να ζητά πάντα από τους χρήστες των υπηρεσιών του να δίνουν τη συγκατάθεσή τους για κάθε μικρό και μεγάλο βήμα.

«Πολλοί στη Valley θεωρούν πως είμαστε πραγματικά παλαιομοδίτες σε αυτό και μάλλον είμαστε … Η ιδιωτικότητα σημαίνει πως οι άνθρωποι γνωρίζουν σε τι ακριβώς υπογράφουν, σε απλά αγγλικά, και συνεχώς. Αυτό ακριβώς σημαίνει. Είμαι αισιόδοξος, πιστεύω πως οι άνθρωποι είναι έξυπνοι … Κάποιοι άνθρωποι θέλουν να μοιράζονται περισσότερα δεδομένα από κάποιους άλλους. Ρώτα τους. Ρώτα τους κάθε φορά. Κάνε τους να σου πουν να σταματήσεις να τους ρωτάς, αν κουραστούν από τις ερωτήσεις σου. Κάνε τους να ξέρουν ακριβώς τι θα κάνεις με τα δεδομένα τους».

Ο Νο 1 λόγος που κατηγορούν τώρα το Facebook δηλαδή, πως δεν έκανε ακριβώς λιανά πώς θα χρησιμοποιηθούν τα δεδομένα μας από τρίτες εταιρίες…