Σύμφωνα με νέα έκθεση της Oxford Economics, το δημιουργικό οικοσύστημα του YouTube συνέβαλε με πάνω από 55 δισεκατομμύρια δολάρια στο ΑΕΠ των ΗΠΑ το 2024 και υποστήριξε πάνω από 490.000 θέσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης.
Από παραγωγούς περιεχομένου και μοντέρ μέχρι εταιρείες που παρέχουν υποστήριξη στους δημιουργούς, η επίδραση της πλατφόρμας εκτείνεται σε κάθε γωνιά της ψηφιακής οικονομίας -και συνεχίζει να αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς, ακόμη και εν μέσω επενδυτικής επιφυλακτικότητας.
Όμως τα νούμερα αυτά συνεχίζουν να αυξάνονται, ακόμη και σε μια εποχή που οι επενδυτές επιχειρηματικών κεφαλαίων δεν ρίχνουν πλέον χρήματα στον κλάδο, όπως έκαναν πριν από περίπου τέσσερα χρόνια.
Το 2022, το YouTube και η Oxford Economics ανέφεραν ότι το δημιουργικό οικοσύστημά του δημιούργησε περίπου 390.000 θέσεις εργασίας και συνέβαλε πάνω από 35 δισεκατομμύρια δολάρια στο ΑΕΠ των ΗΠΑ, πράγμα που σημαίνει ότι αυτά τα στοιχεία του 2024 έκαναν άλμα κατά 100.000 θέσεις εργασίας και 20 δισεκατομμύρια δολάρια.
Αυτοί οι αριθμοί είναι τόσο μεγάλοι επειδή το YouTube παρέχει τις πιο σταθερές και προσοδοφόρες ευκαιρίες για τους δημιουργούς, αναφέρει το techrunch.com. Όσοι πληρούν τις προϋποθέσεις για το Πρόγραμμα Συνεργατών του YouTube μπορούν να κερδίσουν το 55% των εσόδων από τις διαφημίσεις -ακόμη και για τους δημιουργούς μεσαίου επιπέδου (όχι τους MrBeasts του κόσμου), αυτό μπορεί να ανέλθει σε αρκετές χιλιάδες δολάρια το μήνα.
Ενώ το TikTok και το YouTube Shorts έχουν προσπαθήσει να αξιοποιήσουν τις πλατφόρμες τους, η βιομηχανία δεν έχει βρει έναν τρόπο να κατανέμει αξιόπιστα τα έσοδα από τις διαφημίσεις μεταξύ των δημιουργών μικρής διάρκειας.
Ως ένας ταχέως αναπτυσσόμενος και συχνά παρεξηγημένος τομέας, οι δημιουργοί έχουν υποστηρίξει τους αμερικανικούς θεσμούς, από τις τράπεζες μέχρι την κυβέρνηση, να εξυπηρετήσουν καλύτερα τον κλάδο τους. Ορισμένοι δημιουργοί αγωνίζονται να πληρούν τις προϋποθέσεις για επαγγελματικές πιστωτικές κάρτες ή να λάβουν ορισμένα επιχειρηματικά δάνεια, ανεξάρτητα από την αποδεδειγμένη οικονομική τους φερεγγυότητα.
Τα ζητήματα αυτά έχουν γίνει αρκετά συνηθισμένα ώστε να τραβήξουν την προσοχή. Μόλις την περασμένη εβδομάδα, οι αντιπρόσωποι των ΗΠΑ Yvette Clark (D-NY) και Beth Van Duyne (R-TX) ανακοίνωσαν τη διακομματική ομάδα δημιουργών του Κογκρέσου (Congressional Creators Caucus) για να υποστηρίξουν και να αναγνωρίσουν τις δυνατότητες της δημιουργικής οικονομίας.