Πολλά συνέβησαν στη διάρκεια του πυρετώδους 15λεπτου της QP2 που αποφασίζει την σειρά εκκίνησης των 12 πρώτων στον αγώνα του Assen.

Με τη σειρά όμως. Πρώτα να αναφερθούμε στον Cal Crutchlow και την πρώτη Pole στα 2,5 χρόνια που τρέχει MotoGP. Ο Βρετανός γύρισε 357 χιλιοστά ταχύτερα από τον ασταμάτητο Marquez που επίσης είχε ένα εντυπωσιακό highside το πρωί στα Ελεύθερα, με αποτέλεσμα να οδηγεί τώρα με δύο κατάγματα στα μικρά δάχτυλα ποδιού και χεριού.

Δεν ήταν εύκολη η επικράτηση του Αγγλου. Η pole πέρασε προσωρινά από τα χέρια επτά εκ των 11αναβατών που συμμετείχαν! Με την εκπνοή του χρόνου, μετά από έναν δαιμονικό τελευταίο γύρο ο Cal σάλταρε από την 4η θέση στην πρώτη και έμεινε εκεί, σπρώχνοντας τον Marquez στη 2η θέση.

Σύμφωνα με τη στατιστική υπηρεσία του motogp.com ο Crutch είναι ο πρώτος Βρετανός στην pole της μεγάλης κατηγορίας μετά τον Jeremy McWilliams το 2002 στο Phillip Island. Έχει ξεκινήσει 9 φορές από την πρώτη σειρά αλλά ποτέ πρώτος –και έχει τερματίσει 2 φορές στο βάθρο φέτος, ενώ βρίσκεται στην 4η θέση της βαθμολογίας.

«Όμορφα. Είμαι φυσικά χαρούμενος, αλλά για μένα δεν είναι μια πραγματική pole, αφού λείπει ο Jorge», δήλωσε κατόπιν.

«Θα προτιμούσα να κέρδιζα μετά από μονομαχία μαζί του, και ελπίζω ότι μόλις επιστρέψει θα έχω την ευκαιρία να διεκδικήσω στα ίσια μια pole και μια νίκη. Αλλά κάναμε καλή δουλειά».

«Δεν ήμουν ικανοποιημένος μετά την 4η περίοδο Ελεύθερων Δοκιμαστικών, όμως αν καταφέρουμε να κάνουμε λίγο πιο ήμερη τη μοτοσυκλέτα θα μπορέσουμε να πάμε πάλι γρήγορα. Περιμένω πως και πως τον αγώνα. Να δούμε πόσα απίδια βάνει εκεί ο σάκος».

«Δεν μπορούσα να ζεστάνω τα λάστιχα, οπότε αναγκάστηκα να κάνω δύο γύρους προθέρμανσης. Πέρασε τη γραμμή τερματισμού ενώ απέμεναν 3 δευτερόλεπτα, ο κριτής με τη σημαία ήταν εκεί αλλά δεν την είχε καν σηκώσει, αλλά δεν ανησυχούσα γιατί στον πίνακα μπορούσα να δω τον χρόνο σε κάθε σπλιτ».

Ο Stefan Bradl της LCR Honda που για πρώτη φορά χρησιμοποιεί σε αγώνα τα φρένα της Brembo, είχε την pole όταν έπεσε η σημαία τέλους της QP2. Μετά τον φοβερό γύρο του Crutchlow και του Marquez βρέθηκε τρίτος, μπροστά όμως από βαριά ονόματα όπως Rossi και Pedrosa οι οποίοι ακολούθησαν στην 4η και 5η θέση.

Ο Bradl που άλλαξε στο Le Mans από τις εξαπίστονες στις τετραπίστονες της Nissin ξαναβρήκε την εμπιστοσύνη στο μπροστινό της Honda.

Ο Pedrosa είχε μια πτώση στην στροφή De Bult ενώ απέμεναν 6,5 λεπτά, ενώ έδειχνε έτοιμος για την 3η συνεχόμενη pole του. Δεν επέστρεψε στην πίστα, προτιμώντας να μη ρισκάρει. Ο τραυματισμός του Lorenzo τον υποχρεώνει να σκεφτεί συντηρητικά.

O rookie της Tech 3 Yamaha, ο Bradley Smith συμπληρώνει τη 2η σειρά της εκκίνησης.

Ο Aleix Espargaro αναδείχθηκε πάλι κορυφαίος των CRT με την Aprilia ART της Ομάδας Aspar, περνώντας 7ος μπροστά από τον Alvaro Bautista της Gresini Honda και τον de Puniet στην 9η θέση.

Οι αναβάτες της Ducati Nicky Hayden και Michele Pirro κάλυψαν την 10η και την 11η θέση, ενώ η 12η που ανήκει στον Jorge Lorenzo έμεινε κενή.
Ο Andrea Dovizioso δεν κατάφερε να περάσει στην QP2 και θα ξεκινήσει 13ος.

Αποτελέσματα Χρονομετρημένων στο Assen:
1. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1′ 34.398
2. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1′ 34.755
3. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1′ 34.878
4. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1′ 34.974
5. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1′ 35.006
6. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1′ 35.454
7. Aleix Espargaro ESP Power Electronics Aspar (ART CRT) 1′ 35.500
8. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1′ 35.508
9. Randy De Puniet FRA Power Electronics Aspar (ART CRT) 1′ 35.622
10. Nicky Hayden USA Ducati Team (GP13) 1′ 35.908
11. Michele Pirro ITA Ignite Pramac Racing (GP13) 1′ 36.866
12. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing (YZR-M1) –

Q1:
13. Andrea Iannone ITA Energy T.I. Pramac Racing (GP13) 1′ 36.432
14. Hector Barbera ESP Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT)* 1′ 36.490
15. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP13) 1′ 36.524
16. Danilo Petrucci ITA Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT)* 1′ 36.695
17. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (ART CRT) 1′ 36.791
18. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT) 1′ 37.143
19. Bryan Staring AUS Go&Fun Honda Gresini (FTR-Honda CRT) 1’37.315
20. Claudio Corti ITA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)* 1’37.625
21. Yonny Hernandez COL Paul Bird Motorsport (ART CRT) 1′ 37.781
22. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART CRT)* 1′ 38.378
23. Lukas Pesek CZE Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT)* 1′ 38.704
24. Ivan Silva ESP Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT)* 1′ 39.077