Μετά την τελευταία συνεδρίασης τής Επιτροπής Γκραν Πρι, στις 13 Δεκεμβρίου στη Μαδρίτη, ανακοινώθηκε ένα νέο σετ κανονισμών το οποίο θα τεθεί σταδιακά σε εφαρμογή από το 2013 ως το 2015.

Οι κανονισμοί επιφέρουν αλλαγές στο πώς θα αντιμετωπίζονται εφεξής οι παραβάσεις των τεχνικών κανονισμών ή της αθλητικής συμπεριφοράς.

Επίσης προβλέπουν: α) τη χρήση ειδικού ενιαίου ελαστικού για τις μοτοσυκλέτες CRT, β) απαγορεύουν τη χρήση τροχών από ανθρακονήματα στα MotoGP, γ) επιτρέπουν τη δυνατότητα χρήσης κινητήρων διαφορετικών προδιαγραφών ανάμεσα στις εργοστασιακές και τις δορυφορικές μοτοσυκλέτες (από το 2014). Τέλος επιβάλλει την προσθήκη προειδοποιητικών λυχνιών στον πίνακα οργάνων και ένα νέο, «πιο τυχαίο» σύστημα διαμοιρασμού των κινητήρων της κατηγορίας Moto3 (επίσης από το 2014). Τέλος επιβάλλει όρια στο κόστος των μοτοσυκλετών της Moto3.

Από τη σεζόν 2015, θα τεθεί σε εφαρμογή ένα ανώτατο όριο για το κόστος των φρένων και των αναρτήσεων στα πρωτότυπα των MotoGP.

Με την ίδια ανακοίνωση, η FIM γνωστοποιεί ότι δίνει την άδεια στο νέο αναβάτη δοκιμών της Ducati, τον Michele Pirro, να αγωνιστεί το 2014 ως wild-card στα GP της Jerez, του Mugello και του Misano. Επιτρέπεται επίσης στον Martin Bauer, πρωταθλητή του γερμανικού πρωταθλήματος Superbike IDM, να αγωνιστεί σαν wild-card στο GP του Brno με την ομάδα Schwarz & Bronnen.

Ειδικές ρυθμίσεις των νέων κανονισμών.

Η διεύθυνση του αγώνα έχει το δικαίωμα να τιμωρήσει με 1 ως 10 βαθμούς ποινής τούς αναβάτες για αντιαθλητική συμπεριφορά, επιπλέον ή/και έναντι κάθε άλλης τιμωρίας.

Οι βαθμοί ποινής θα ισχύουν αθροιστικά για κάθε σαιζόν και θα διαγράφονται μετά το τέλος της. Όταν ξεπερνούν κάποια όρια, προβλέπονται οι περαιτέρω ποινές:

– Στους 4 βαθμούς ποινής ο αναβάτης ξεκινά τον επόμενο αγώνα τελευταίος.

– Στους 7 βαθμούς ξεκινά τον επόμενο αγώνα από την ευθεία των πιτ.

– Στους 10 βαθμούς ποινής αποβάλλεται από τον επόμενο αγώνα.

Εάν επιβληθεί η ποινή των 10 βαθμών, το «μητρώο» του αναβάτη καθαρίζει και ξεκινά πάλι από το μηδέν. Οι βαθμοί δεν μεταφέρονται στην επόμενη σαιζόν.

Η ευθεία των πιτ θα σημαδεύεται ως ελεύθερη από μία πράσινη σημαία στην έξοδό της, επιπλέον του πράσινου σηματοδότη που ήδη υπάρχει.

Δεν θα επιδεικνύεται κόκκινη σημαία στη σχάρα εκκίνησης, μετά την ολοκλήρωση του γύρου προθέρμανσης.

Οι κουβέρτες των ελαστικών θα πρέπει να αφαιρούνται αμέσως μετά την αναγραφή της ένδειξης «1 λεπτό» στον πίνακα της εκκίνησης.

Για να προκριθεί ένας αναβάτης στον αγώνα, θα πρέπει να επιτύχει στα δοκιμαστικά χρόνο καλύτερο από το 107% του ταχύτερου αναβάτη κατά το διήμερο των δοκιμαστικών. Δεν είναι πλέον δυνατόν να προκριθεί κάποιος κάνοντας χρόνο μέσα στο 107% κατά τον γύρο προθέρμανσης.

Έκτακτοι αναβάτες που αντικαθιστούν τραυματίες οδηγούς, θα μπορούν, εφόσον στα ελεύθερα δεν έχουν επιτύχει χρόνο μέσα στο 107% να λαμβάνουν μέρος στα Χρονομετρημένα Δοκιμαστικά Νο1, όπου όμως θα πρέπει να πετύχουν χρόνο πρόκρισης προκειμένου να συνεχίσουν.

Η για οποιονδήποτε λόγο απουσία νέου αναβάτη να συμμετάσχει κατά τον πρώτο αγώνα μιας σαιζόν στο briefing (ενημερωτική συνάντηση) της FIM, δεν συνεπάγεται τον αυτόματο αποκλεισμό του, επιφέρει όμως ποινή βαθμών.

Η ευθύνη για την ενεργοποίηση των πίσω ερυθρών φώτων σε περίπτωση βροχής, βαρύνει πλέον τις ομάδες. Δεν θα επιδεικνύεται στο εξής η σχετική προτροπή.

Δεν απαιτείται πλέον η ενημέρωση (και πιστοποίηση αυτής) των ομάδων, όταν οι αναβάτες τους τιμωρούνται με ποινή διέλευσης από τα πιτ (ride-through). Η σχετική ενημέρωση θα γίνεται από τον πίνακα στη γραμμή εκκίνησης-τερματισμού, ενώ θα εμφανίζεται και στους πίνακες της χρονομέτρησης.

Δεν υπάρχει πλέον κατώτατο όριο χρηματικής ποινής, ενώ το όριο ανώτατης χρηματικής ποινής καθορίστηκε στα 50.000 ευρώ.

Καταργείται η φετινή εξαίρεση που επέτρεπε στις μοτοσυκλέτες CRT να φορούν το 2013 δίσκους διαφορετικής διαμέτρου των 320χιλ. όπως προβλέπει ο κανονισμός.

Οι αναβάτες θα έχουν τη δυνατότητα χρήσης ενός επιπλέον πίσω ελαστικού, αλλά το μαλακό που προσφερόταν σαν εξτρά το 2012, θα πάψει να υπάρχει. Το πόσα ακριβώς λάστιχα θα επιτρέπονται στις ομάδες, θα αποφασιστεί μετά τις δοκιμές IRTA στην Sepang, από 5-7 Φεβρουαρίου.

Η Bridgestone (ο «επίσημος προμηθευτής ελαστικών») θα προσφέρει στις ομάδες CRT ένα πίσω ελαστικό με πιο μαλακή γόμα.

Moto3 και Moto2

Όλα τα συστήματα quick-shifter θα πρέπει να εγκριθούν από τον τεχνικό διευθυντή των GP.

Μεταβάλλεται αριθμητικά η παροχή ελαστικών στην Moto2. Στο μέλλον οι αναβάτες θα μπορούν να λαμβάνουν ανά γύρο, 8 εμπρός ελαστικά στάνταρ ενιαίων προδιαγραφών.

Οι εμπρός πινακίδες με τον αριθμό της μοτοσυκλέτας Moto3 και Moto2 θα πρέπει να έχουν τα διψήφια νούμερα έτσι τυπωμένα, ώστε να απέχουν τουλάχιστον 10 χιλ. μεταξύ τους.

Οι κινητήρες δεν θα επιστρέφονται για ανακατασκευή, αλλά όταν πια έχουν ξεπεράσει το προσδόκιμο ζωής τους, θα παραμένουν στις ομάδες για μεταπώληση, ή άλλες εφαρμογές.

Δεν έχει καθοριστεί ακόμα ο μέγιστος αριθμός κινητήρων για τις μικρές κατηγορίες, ούτε το είδος των επιτρεπόμενων εργασιών συντήρησής τους. Αυτό θα καθοριστεί μετά τον πρώτο αγώνα της σαιζόν 2013 στο Qatar GP.

Επίσης μετά το GP του Qatar θα ανακοινωθούν τα ανώτατα όρια κόστους για το πλαίσιο και άλλα σημαντικά μηχανικά μέρη των μοτοσυκλετών Moto3 και Moto2.

Από το 2013 η Dorna θα διαθέσει στις ομάδες έναν νέο transponder που θα έχει τη δυνατότητα να στέλνει πρόσθετες και πιθανόν χρήσιμες πληροφορίες στον πίνακα οργάνων. Προβλέπεται η δυνατότητα αναγραφής μηνυμάτων για τη χρήση προειδοποιητικών σημαιών.

Οι μοτοσυκλέτες της Moto3 θα πρέπει να φέρουν έναν νέο αισθητήρα «Λ».