Εδώ κάπου αρχίζουν οι επικλήσεις. Και η επαναλαμβανόμενη αγορά Λόττο. Οι δυσκολίες στον ύπνο και τα σφιξίματα στο στομάχι. Οι ανορεξίες και οι ανησυχίες.

Χρόνιος έρωτας ή έρωτας ενός χρόνου μέχρι το επόμενο μοντέλο; Αδιάφορο. Αυτό που ενδιαφέρει μόνο, είναι το FS 450 του 2017, το FS που δεν είναι τίποτα λιγότερο από το πιο προηγμένο σουπερμοτάρ παραγωγής.

Τι ακριβώς σημαίνει αυτό; Τι παραπάνω μπορεί να προσφέρει μια μοτοσυκλέτα που στο κάτω-κάτω ντεμπουτάρισε μόλις πέρυσι και ήδη θεωρείται εξαιρετικά προηγμένη;

Η μοτοσυκλέτα αυτή προσφέρει τα πάντα, ό,τι πιο ακριβό και εξεζητημένο υπάρχει στα ράφια των καλύτερων προμηθευτών. Ένα παράδειγμα είναι το πιρούνι, πάντα της κορυφαίας WP. Αυτή τη φορά όμως είναι το εξαιρετικό WP AER 48 με αέρα, χωρίς ελατήρια, που ζυγίζει 1 κιλό και 656 γραμμάρια λιγότερα από το υπάρχον. Ναι, η FS450 πωλείται μαζί με τη σχετική τρόμπα αέρα.

huasyda2

Επόμενη προσθήκη «αβανγκάρ» αποτελεί το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (traction control). Το οποίο ο αναβάτης ρυθμίζει από έναν διακόπτη στο τιμόνι, ακόμα και εν κινήσει, ενώ το παλιό ενεργοποιείτο και ρυθμιζόταν μόνο εν στάσει.

Ήταν σαφώς πιο πρωτόγονο, αφού όποτε αντιλαμβανόταν απώλεια πρόσφυσης το μόνο που έκανε ήταν να μειώνει τη ροπή του κινητήρα για δύο δευτερόλεπτα. Πρόκειται για μια λύση «εύκολη και γρήγορη» που ωστόσο δεν μπορεί να αντιμετωπίσει πιο πολύπλοκες καταστάσεις προβληματικής πρόσφυσης.

Το νέο σύστημα προσφέρει δύο διαφορετικές «χαρτογραφήσεις» συν μια λειτουργία για δυνατές εκκινήσεις –την επονομαζόμενη και launch control.

huasyda3

Τα λίγα στοιχεία που συνοδεύουν προς το παρόν τη μοτοσυκλέτα, ενημερώνουν ότι οι πλάκες του τιμονιού που από πέρυσι κατασκευάζονται σε CNC είναι σχεδιασμένες ώστε να κάμπτονται περισσότερο υπό φορτίο. Παραμένει το σύστημα απόσβεσης κραδασμών στην πάνω πλάκα.

Ο κινητήρας εδράζεται τώρα σε βάσες από κράμα αλουμινίου, οι οποίες κατά την Husky προσφέρουν αυξημένη ακαμψία και μειώνουν το βάρος. Θα εξακολουθεί να λειτουργεί υπό την εποπτεία του Keihin Engine Management System και να αποδίδει 63 ίππους από 450 κυβικά. Το κιβώτιο θα παραμείνει πεντάρι συνεργαζόμενο πάντα με τον μονόδρομο συμπλέκτη APTC της Adler.

Χωρίς αλλαγές μένουν το πλαίσιο, τα φρένα και οι τροχοί, όπως και τα ηλεκτρικά (μίζα, μπαταρία). Το ρεζερβουάρ χωρά μόλις 7 λίτρα. Λίγα για τον δρόμο, υπεραρκετά όμως για τους αγώνες, για τους οποίους και μόνον προορίζεται το FS 450 Supermoto.

huasyda4

Θανάσης Χούντρας