Η BMW γιορτάζει τα 100 χρόνια της και τιμά την ιστορική R5

Το R5 Hommage είναι ένα μοναδικό πρωτότυπο με υπερτροφοδότη


ΜΟΤΟ
20:50
28/05/2016
Η BMW γιορτάζει τα 100 χρόνια της και τιμά την ιστορική R5
1
loading

H BMW μόλις παρουσίασε ένα απίστευτο επετειακό πρωτότυπο με αερόψυκτο δικύλινδρο κινητήρα μπόξερ τον οποίο τροφοδοτεί ένας υπερσυμπιεστής, τιμώντας ένα ιστορικό μοντέλο της: το R5 του 1936.

Το μοντέλο εποχής ονομάζεται R5 Hommage (φόρος τιμής) και παρουσιάστηκε στην ετήσια συνάθροιση κύρους Concorso d’Eleganza Villa d’Este (Διαγωνισμό Φινέτσας της Βίλας του Εστε), στην Λίμνη Κόμο της βόρειας Ιταλίας.  Στην ίδια διοργάνωση έχει παρουσιάσει στο παρελθόν η γερμανική εταιρεία άλλες τρεις μοτοσυκλέτες, τις Concept 6, Concept 101, Concept Roadster και Concept Ninety.

Η καρδιά της R5 Hommage χτυπάει στον αυθεντικό αερόψυκτο μπόξερ με τα 500 κυβικά, ανακατασκευασμένο εξ αρχής, αφού είχε φθαρεί πολύ από τους αγώνες που είχε συμμετάσχει.

motitisao4

Την ανακατασκευή ανέλαβαν οι αδερφοί Ρόνυ και Μπένυ Νόρεν, σύμφωνα με τα σχέδια που τους έδωσε η BMW από το Μόναχο. Πολλά από τα μέρη του κινητήρα έπρεπε να κατασκευαστούν εξαρχής από ένα ακατέργαστο «κύβο» μετάλλου, χαρίζοντάς του αναγκαστικά ένα σύγχρονο φινίρισμα.

Συνοδεύεται από τα ανάλογα πλαίσιο και ρεζερβουάρ, σχεδιασμένα κι αυτά σαν σύγχρονες «διασκευές» των αυθεντικών του 1936. Τα καπάκια των κυλίνδρων και το εμπρός τμήμα του στροφαλοθάλαμου φτιάχτηκαν επίσης εξαρχής, ακολουθώντας πάντα την σχεδιαστική ορθότητα του αυθεντικού R5.

motitisao1

Για την ώρα πρόκειται μόνον για ένα πρωτότυπο, την απόδοση μιας ιδέας των σχεδιαστών της BMW. Όμως αναλογιστείτε σε πόσον κόπο μπήκαν οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί του project. Ενας μοναδικός υπερτροφοδότης, πιρούνια με σύγχρονα εσωτερικά μέρη, φρένα που δείχνουν αρχαία με τις μανέτες στα άκρα του τιμονιού, όμως είναι απόλυτα σύγχρονα σε λειτουργία όπως διακρίνει κανείς από τους δίσκους και τις ακτινικές δαγκάνες.

Όλα αυτά μάς υποψιάζουν ότι ένα τιμητικό μοντέλο παραγωγής δεν θα πρέπει να απέχει πολύ. Ίσως κάτι με τον αεροελαιόψυκτο κινητήρα των 1170 κ.εκ. που κινεί το R nineT και την παρέα του.

motitisao2

Ο Αρχισχεδιαστής της BMW Motorrad, Edgar Heinrich, δήλωσε: «Η R5 ήταν στην εποχή της ένα αριστούργημα. Η καθαρότητα των γραμμών της και η κομψότητα των αναλογιών της έδιναν στη μοτοσυκλέτα εκείνη ένα ιδιαίτερο προφίλ χάρη στο οποίο ξεχώριζε από οτιδήποτε είχε να προσφέρει ο ανταγωνισμός. Είναι μία από τις ομορφότερες μοτοσυκλέτες στην ιστορία της.»

Τα προηγούμενα χρόνια η BMW παρουσίασε μέσω της ίδιας οδού το Concept 90 που βγήκε στην παραγωγή σαν R nineT, το Concept Roadster που μετουσιώθηκε στο νέο R1200R και πέρυσι το Concept 101 το οποίο θα αποτελέσει τη βάση ενός μοντέλου 2017.

motitisao5 motitisao6

Το μόνο πρόσφατο πρωτότυπο που δεν πέρασε με κάποιο τρόπο στην παραγωγή ήταν το Concept 6, ένα θηριώδες Superbike με τον εξακύλινδρο εν σειρά των 1300 κ.εκ. που φορούν οι μεγάλες τουριστικές «Κ». motitisao9 motitisao10 motitisao12 motitisao13 motitisao14 motitisao15 motitisao16 motitisao17 motitisao18 motitisao11

Θανάσης Χούντρας

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

1
σχόλιο
  1. avatar leo4782

    Κανένα καθρεφτάκι δεν παίζει στο τιμόνι?Η οι οδηγοί της bmw έχουν και στην πλάτη μάτια?

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει