Το παγκόσμιο φαινόμενο, η σειρά με τους αμέτρητους fans ανά τον κόσμο επέστρεψε την Παρασκευή 3/4 και όσοι την περίμεναν πως και πως πάτησαν το play και είδαν τα επεισόδια το ένα μετά το άλλο. Ξέροντας πλέον πως η σειρά θα έχει σίγουρα και 5ο κύκλο αναρωτιόμαστε μήπως η παραγωγή το παραέκανε. Αυτό ήταν ένα ερώτημα το οποίο βέβαια μας είχε δημιουργηθεί ακόμη πιο έντονο στον 3ο κύκλο.

της Σταυρούλας Πεταλιού

Μπορεί να πρώτα επεισόδια του νέου κύκλου του «La Casa de Papel» που προβάλλεται από το Netflix να μας απογοήτευσαν, καθώς ήταν πολύ αργά αλλά σίγουρα τα δύο τελευταία μας θύμισαν τους λόγους για τους οποίους θαυμάζουμε το μυαλό του professor.

Μήπως όμως η Τέλεια Ληστεία θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί στη δεύτερη σεζόν;

Αυτό σίγουρα θα την είχε αφήσει να περάσει στην ιστορία ως η σειρά, παγκόσμιο φαινόμενο των τελευταίων ετών. Εάν είχε ολοκληρωθεί τότε, σίγουρα θα ζητούσαμε κι άλλο… όπως και έγινε. Η δημοφιλία αλλά και οι χρηματικές απολαβές της εταιρείας παραγωγής επιστράτευσαν τους σεναριογράφους να βρουν τρόπο να τη συνεχίσουν. Έτσι ο 3ος κύκλος μαζί με τα πρώτα επεισόδια του 4ου είχαν πολλές αναφορές στο παρελθόν των ηρώων και αρκετές επαναλήψεις.

Το σενάριο λοιπόν ακολούθησε τη γνωστή παροιμία, μια του κλέφτη, δυο του κλέφτη, τρεις και η κακή του μέρα. 

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το βασικό στόρι ήθελε τον «καθηγητή» να φτιάχνει τη δική του ομάδα ληστών και να στήνει μια επική ληστεία στο Νομισματοκοπείο της Ισπανίας. Αφού ολοκληρώθηκε αυτή και οι πρωταγωνιστές της έζησαν λίγο καιρό ανέμελοι, επέστρεψαν για να ληστέψουν αυτή τη φορά την Κεντρική Τράπεζα της Ισπανίας με στόχο να αναγκάσουν την Europol να παραδώσει τον Ρίο και ακολουθώντας το σχέδιο που είχε εμπνευστεί ο Βερολίνο.

Ο Ρίο επιστρέφει ήδη από τον 30 κύκλο αλλά βασανίζεται από μετατραυματικό στρες, η σχέση του Ντένβερ με τη Στοκχόλμη περνάει κρίση, ο Παλέρμο γίνεται έρμαιο της ματαιοδοξίας του και η Τόκιο προσπαθεί να κρατήσει το μεγάλο φορτίο της ληστείας στην πλάτη της. Η Ναϊρόμπι μας αποχαιρετά και η Λισαβόνα δείχνει την αγάπη της για τον καθηγητή αλλά και την πίστη της στο σχέδιο.

Οι «κακοί» ληστές με τη μάσκα του Νταλί και ύμνο το αντιφασιστικό «Bella Ciao» μετατρέπονται σε εθνικοί ήρωες της Ισπανίας.

Η συμμορία ορκίζεται εκδίκηση για κάθε έναν από τους νεκρούς της ενώ νέα άτομα εμφανίζονται και παίζουν σημαντικό ρόλο στην ιστορία. Τα τελευταία δευτερόλεπτα μας δημιουργούν την απορία για το μέλλον του professor και φυσικά αυτή που θα παίξει ρόλο «κλειδί» είναι η επιθεωρήτρια Alicia Sierra.

Να μην μπερδευόμαστε όμως. Το «La Casa de Papel» όχι αδίκως παραμένει η σειρά των ανατροπών και των φρέσκων ιδεών που οι «κακοί» μπερδεύονται με τους «καλούς», αφού εγκαταλείπει το αμερικανικό μοτίβο που σχεδόν πάντα θέλει να ταυτίσει το θεατή με τον καλό αστυνομικό και τις διωκτικές αρχές. Στο La Casa de Papel έχουμε μια ευθεία αμφισβήτηση συστημάτων και δομών μέσα από απλούς ανθρώπους φαινομενικά ασύνδετους μεταξύ τους.