Μια από τις πιο φιλόδοξες τηλεοπτικές παραγωγές των τελευταίων ετών η οποία θα προβληθεί απο το ERTFLIX ολοκλήρωσε τα γυρίσματά της, φιλοδοξώντας να επαναπροσδιορίσει τα όρια της ελληνικής τηλεοπτικής μυθοπλασίας. Η «Μεγάλη Χίμαιρα», μεταφορά του εμβληματικού μυθιστορήματος του Μ. Καραγάτση, έριξε αυλαία στα μαγευτικά νησιά της Δήλου και της Ρήνειας, με το Newsbeast.gr να βρίσκεται παρόν στα τελευταία «cut» και να εξασφαλίζει αποκλειστικό φωτογραφικό υλικό από την κινηματογράφηση της τελευταίας σκηνής.
Η Φωτεινή Πελούζο, η Ελληνοϊταλίδα ηθοποιός που ενσαρκώνει τη Μαρίνα – τον κεντρικό ρόλο της σειράς – μίλησε αμέσως μετά την ολοκλήρωση των γυρισμάτων, για τις απαιτήσεις του ρόλου, στις συναισθηματικές διακυμάνσεις που βίωσε κατά την προετοιμασία και την ερμηνεία, καθώς και στη βαθιά σύνδεση που ανέπτυξε με τα υπαρξιακά και κοινωνικά μηνύματα του έργου.
Ποια σκηνή σας δυσκόλεψε περισσότερο και γιατί;
Το μεγαλύτερο πρόβλημα για μένα ήταν ότι δυσκολεύτηκα πάρα πολύ με το κρύο. Φάγαμε πάρα πολύ κρύο, σε πολύ δύσκολες καταστάσεις – τόσο στην Ιταλία, όσο και στη Σύρο, στην Αθήνα, αλλά και τώρα στη Δήλο. Και αυτό ήταν μεγάλο θέμα για μένα, γιατί ένιωθα κάπως μια δυσφορία και μια επιπλέον δυσκολία. Δεν μπορείς να αρθρώσεις τις λέξεις, δεν μπορείς να συγκεντρωθείς. Αλλά νομίζω ότι και οι σκηνές που είχαμε στο Δημαρχείο, που ήταν πάρα πολλά άτομα, δυσκολευτήκαμε εκεί.
Πώς είναι να δουλεύετε για μία τεραστία παραγωγή – που θα βγει εκτός συνόρων – και τι είναι αυτό που έδωσαν βοηθητικά που δεν περιμένατε πιθανόν ότι θα το συναντήσετε; Δεν υπήρχαν διευκολύνσεις, ήταν ένα δύσκολο πρότζεκτ. Το μόνο που νομίζω ότι μας βοήθησε φουλ ήταν η άπιαστη ομάδα, επαγγελματίες που είναι πολύ αισιόδοξοι και θέλουν να δουλέψουν σ’ αυτό το πρότζεκτ, είχαν μεγάλη πίστη και κάθε μέρα ερχόντουσαν στη δουλειά με μεγάλο χαμόγελο. Αυτό ήταν το κίνητρο τελικά που μας έσπρωξε για να έχουμε ένα άψογο αποτέλεσμα.

Τα γυρίσματα που κάνατε σήμερα τι περιλάμβαναν;
Ήταν σκηνές του τρίτου επεισοδίου, στις οποίες η Μαρίνα και ο Γιάννης αποφασίζουν να φύγουν και να πάνε ταξίδι στις Κυκλάδες. Κάνουν ένα πολύ μεγάλο ταξίδι και τελικά η Μαρίνα γυρίζει στη Σύρο έγκυος. Είναι η αρχή της νέας της ζωής. Αυτό είναι λίγο σπόιλερ, αλλά τέλος πάντων, εμφανίζεται και ο Μηνάς κάποτε στη ζωή της Μαρίνας.

Συνεργάζεστε και με την κυρία Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, μια ηθοποιό χρόνια στον χώρο, που μπορεί να την είχατε και πρότυπο. Πώς είναι να δουλεύετε μ’ αυτή την ηθοποιό και τι έχετε αποκομίσει; Εκείνη ή κάποια συμβουλή που μπορεί να σας έδωσε;
Ήταν πολύ γενναιόδωρη στο να δίνει νέες ιδέες και ήταν πάντα ανοιχτή στον διάλογο. Ήθελε πραγματικά να δέσει όλη την ομάδα. Έχει μία μεγάλη αρετή, μία ματιά, ένα παιδικό βλέμμα που κάπως έχει μείνει ίδιο… Ένα παιδί που απορροφά από τους άλλους κάτι κάθε μέρα στη δουλειά – κι αυτό ήταν μεγάλη αρετή.

Υπήρχε άγχος στις πρώτες σκηνές που είχατε μαζί της;
Εγώ όχι, γιατί με εμένα συμπεριφέρθηκε πάντα πολύ γενναιόδωρα και πάρα πολύ φιλικά. Από την πρώτη στιγμή ήθελε να κάνουμε αυτό το πρότζεκτ μαζί, δεν αισθάνθηκα ποτέ ότι έπρεπε να της δείξω κάτι. Έγινε μια φίλη μου.
Ένα έργο του 1930, πόσο επίκαιρο μπορεί να είναι στη σημερινή εποχή;
Οι θεματικές και τα γεγονότα που συμβαίνουν σ’ αυτή την κοπέλα μπορούν να συμβούν σ’ όλους μας, γιατί είναι μία κοπέλα που προσπαθεί να επιβιώσει για τη ζωή.
Πότε νομίζετε ότι ο έρωτας γίνεται καταστροφικός για κάποιον;
Για μένα ο έρωτας είναι καταστροφικός από την αρχή. Αλλά εδώ πάμε σε μία κατεύθυνση που είναι άρρωστη και νομίζω ότι αυτό είναι δεδομένο και με τον χαρακτήρα της Μαρίνας, που ζει τη ζωή της έτσι.
Όλα τα συναισθήματα και όλη της τη ζωή τη ζει έτσι, τόσο δυνατά και τόσο άγρια κάπως. Δεν είναι μόνο ο έρωτας και η αγάπη δηλαδή, είναι και η σεξουαλικότητά της, η νοοτροπία της, η οικογένειά της. Όλα αυτά τα θέματα τα ζει πάντα με μεγάλη τραγωδία και πάντα πατάει σε ένα μεταίχμιο στη ζωή της.
Η ηρωίδα σας είναι ανεξάρτητη. Δηλαδή, με δεδομένα όλα αυτά που γίνονται και με την κακοποίηση γυναικών, είναι ένα σύμβολο ελευθερίας;
Σίγουρα, 100%! Εγώ νομίζω ότι η Μαρίνα είναι μία κοπέλα που ψάχνει να βρει τον δρόμο της και εν τέλει δεν τον βρίσκει, γιατί έχει πολλές προσωπικές συγκρούσεις και δεν μπορεί να ξεπεράσει κάποια εμπόδια ψυχολογικά που έχει. Αλλά είναι μία πορεία που κάνει όλη της τη ζωή, δηλαδή να ψάξει τον χώρο της στον κόσμο. Και να επιβάλει κάπως την προσωπικότητά της. Οι κοπέλες έχουμε να παλέψουμε πάντα περισσότερο για να το κάνουμε αυτό.
– Τώρα που έχουν τελειώσει τα γυρίσματα, έχετε ζήσει όλες αυτές τις σκηνές και μια διαφορετική εποχή. Πήρατε πράγματα που μπορεί εσείς να αλλάξετε στη ζωή σας;
Προσπαθώ να μην το κάνω, γιατί είναι πολύ δύσκολο να ξεχωρίσω τον εαυτό μου από τους ρόλους που παίζω, γιατί πάντα κάτι συνδέεται με τη ζωή μου και προσπαθώ να μην με επηρεάζουν αυτά που ζω στις ταινίες. Προσπαθώ να είναι εμπειρίες.

Ολοκληρώσατε σήμερα τα γυρίσματα της σειράς. Ολοκληρώνοντας μία δουλειά, σας απασχολεί η επόμενη μέρα; Τι απήχηση θα έχει; Τι θα πάρει ο τηλεθεατής από όλη αυτή την προσπάθεια που κάνατε. Είναι κάτι που έχει συνέχεια για εσάς από εδώ και στο εξής ή είναι κάτι που τελείωσε και «ό,τι κάναμε – κάναμε»
Εγώ νομίζω ότι κάθε δουλειά μας αφήνει κάτι. Νομίζω ότι είναι σαν ένα πουλάκι που πρέπει να πετάξει, και εγώ να βρω τη ζωή μου ξανά. Φυσικά, αυτό το πρότζεκτ για μένα ήταν πολύ δύσκολο. Ήταν η πρώτη μου δουλειά στην Ελλάδα, αφοσιώθηκα πάρα πολύ στο πρότζεκτ και κάπως η Μαρίνα μού έχει μείνει μέσα. Η Μαρίνα ήταν ένας δύσκολος ρόλος για μένα. Ειδικά κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων με επηρέαζε, δεν μπορούσα να την «πλύνω» από πάνω μου. Τώρα που τελείωσα, περνάμε σε άλλα πράγματα.
Έχετε ζήσει προσωπικά ή επαγγελματικά κάποια Χίμαιρα; Είναι μία καθημερινή μάχη για κάποια πράγματα. Ο καθένας έχει τις δικές του.
– Ποια θεωρείτε ότι είναι η μεγαλύτερη Χίμαιρα της εποχής μας; Ότι χάνουμε την ανθρωπιά μας μεταξύ μας. Είναι μία Χίμαιρα που ο καθένας πρέπει να λύσει με τον εαυτό του.