Οχτώ συμπτώματα που «μαρτυρούν» το δυσλεκτικό παιδί

Η έγκαιρη αναγνώριση κάνει πιο ποιοτική τη ζωή του παιδιού


ΥΓΕΙΑ
8:11
07/02/2012
Οχτώ συμπτώματα που «μαρτυρούν» το δυσλεκτικό παιδί
7
loading

Οι γονείς θα πρέπει να ενθαρρύνονται ώστε να αναγνωρίζουν αν το παιδί τους πάσχει από δυσλεξία, όσο το δυνατόν συντομότερα. Όσο νωρίτερα ανιχνεύεται μια μαθησιακή δυσκολία, τόσο περισσότερες είναι οι πιθανότητες μελλοντικής επιτυχίας του παιδιού στο σχολείο και στη ζωή. Δώστε σημασία στα παρακάτω συμπτώματα:

1) Καθυστέρηση στην ομιλία. Τα παιδιά που πιθανόν να εκδηλώσουν δυσλεξία, πιθανόν δε θα αναπτύξουν λόγο, ακόμα και με τη μορφή απλών λέξεων, πριν από την ηλικία των 15 μηνών και συνεπώς δε θα μπορούν να μιλήσουν με φράσεις ακόμα και μετά τα δεύτερα γενέθλιά τους. Συνήθως, όμως, αυτή η καθυστέρηση είναι μέτριας μορφής και γι’ αυτό οι γονείς τείνουν να την παραβλέπουν και να την αποδίδουν σε κληρονομικότητα. (π.χ. «και εγώ άργησα να μιλήσω, αλλά δεν παρουσίασα δυσκολίες»). Ωστόσο, μια φαινομενικά αθώα καθυστέρηση στην ομιλία μπορεί να αποτελέσει το πρώτο σημάδι για μελλοντικές δυσκολίες.

2) Παρουσιάζει «μη ευαισθησία στην ομοιοκαταληξία» (insensitivity to rhyme). Συνήθως τα παιδιά προσχολικής ηλικίας διασκεδάζουν με παιδικά ποιηματάκια και είναι επίσης ικανά να επαναλάβουν αυτό που ακούνε. Ωστόσο, τα δυσλεκτικά παιδιά δυσκολεύονται να κατανοήσουν τους ήχους των λέξεων, συνεπώς είναι λιγότερο ευαίσθητα στην ομοιοκαταληξία. Η οικειότητα του παιδιού με τα παιδικά ποιηματάκια τείνει να γίνει μία από τις σημαντικότερες πρώτες ενδείξεις της μελλοντικής ή μη επιτυχίας του παιδιού στην ανάγνωση.

3) Δυσκολίες στη γραφή: δυσκολεύεται να μάθει να κρατά σωστά το μολύβι, να μάθει να γράφει το όνομά του, να προσανατολιστεί στο χαρτί, δυσκολεύεται να ζωγραφίσει μέσα σε πλαίσιο, να αντιγράψει σχήματα, κάνει φωνολογικά λάθη κατά τη γραφή (δηλαδή αντιστρέφει, αντικαθιστά, παραλείπει, προσθέτει, αντιμεταθέτει γραφήματα, συλλαβές ή και ολόκληρες λέξεις) και επίσης δυσκολεύεται να μάθει τους τόνους και τα σημεία στίξης.

4) Δυσκολεύεται με τις προ-μαθηματικές έννοιες, π.χ. μεγάλο - μικρό, πολλά - λίγα, μέσα - έξω, και αργότερα δυσκολεύεται να μάθει τους αριθμούς και να αντιστοιχεί τις ποσοτικές έννοιες με το αριθμητικό τους σύμβολο.

5) Παρουσιάζει δυσκολίες στον προσανατολισμό στο χώρο, π.χ. μπερδεύει τις έννοιες πάνω - κάτω, μπροστά - πίσω, αριστερά - δεξιά, και στο χρόνο μπερδεύει τις έννοιες πριν - μετά, χθες - αύριο.

6) Παρουσιάζει δυσκολίες σε δραστηριότητες που απαιτούν λεπτή κινητικότητα. Δηλαδή δυσκολεύεται να μάθει να κόβει με το ψαλίδι, να ντύνεται σωστά μόνο του, να κουμπώνει τα κουμπιά του, να δένει τα κορδόνια του.

7) Εμφανίζει αδεξιότητα σε δραστηριότητες που απαιτούν συντονισμό κινήσεων, π.χ. στο πιάσιμο και στο πέταγμα της μπάλας, στο παιχνίδι με το σχοινάκι, στο κουτσό κ.ά..

8) Εμφανίζει δυσκολίες στη συγκέντρωση όταν για παράδειγμα ακούει μία ιστορία.

Η ένδειξη για δυσλεξία υπάρχει μόνο όταν το παιδί εμφανίζει πολλές από τις παραπάνω δυσκολίες μαζί ή όταν εμφανίζει μερικές οι οποίες, όμως, είναι σοβαρές και επιμένουν.

Πηγή: ygeianews.gr

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ


ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

7
σχόλια
  1. avatar Ilianna

    Το θέμα της αναγνώρισης της δυσλεξίας είναι μόνο η αρχή. Υπάρχουν πάρα πολλά θέματα που πρέπει να λάβουμε στα υπόψιν και ίσως ένα από τα σημαντικότερα είναι οι συναισθηματικές δυσκολίες που μπορεί να έχει ένα τέτοιο παιδί λόγω απογοήτευσης από προσδοκίες και στόχους άλλων.

    Υπάρχουν πολλά σχετικά κείμενα αλλά παραθέτω το παρακάτω

    https://blog.childpanda.com/

  2. avatar Χρηστος.

    Οι δασκαλοι ειναι "αγραμματοι" σε αυτο το θεμα. Τους λειπει η νοημωσινη και η εμπαθεια για αυτα το παιδια. Ηπαρχει κοινονικος ρατσισμος και στιγματισμος αυτόν το παιδιων. Οι εκπαιδευτικοι πρεπει να εχουν επιγνωσει το θεματος.

  3. avatar Evrymathia

    Αυτό που «κρύβεται» κάτω από αυτές τις συμπεριφορές σε όλα τα παιδιά είναι η απογοήτευση και η έλλειψη αυτοεκτίμησης. Το κυριότερο χαρακτηριστικό των παιδιών αυτών είναι ότι αισθάνονται πως δεν έχουν τον έλεγχο του εαυτού τους, δεν γνωρίζουν τι τους συμβαίνει και δεν ξέρουν πώς να το αντιμετωπίσουν. Διαβάστε περισσότερα http://www.evrymathia.com.gr/dislexia/

  4. avatar antonatou

    Κάποιοι δάσκαλοι σε δημόσια σχολεία δεν γνωρίζουν αλλά αρνούνται και να μάθουν .Εγώ εντόπισαν ότι αντιμετώπισε πρόβλημα στα γραπτά ο γιος μου στη τεταρτη δημοτικού το συζήτησαν με τη δασκάλα του αλλά αυτή αρνήθηκε λεγοντα2 ότι δεν έβλεπε κάτι.Περάσαμε από επιτροπή δημοσίου και οι ανησυχίες μου επιβεβαίωθηκαν. Ή δασκάλα όμως παρόλα αυτά δεν πείστηκε και στην πέμπτη δημοτικού τον έβαλε τιμωρία με κάποια αλλά παιδιά στο διάλυμμα εποχή είχε στην ορθογραφία του τρία ορθογραφικά λάθη

  5. avatar Marianthi

    παραπάνω αναφέρεται να ενθαρύνονται οι γονείς ώστε να αναγνωρίζουν την δυσλεξία. Και όμως υπάρχουν και ιδιωτικά που δεν το λένε στους γονείς για να μην τους χάσουν από πελάτες. Πχ παιδί έκτη δημοτικού οι γονείς δεν το είχαν καταλάβει και το σχολείο δεν είχε πει τίποτα. Στα δημόσια οι περισσότεροι δάσκαλοι δεν γνωρίζουν τι θα πρέπει να κάνουν δεν θέλουν να μάθουν και δεν βοηθούν τα παιδιά. Υπάρχει νόμος του κράτους που λέει υποστήριξη μέχρι και την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Δηλαδή καταγραφή από διευθυντές ποσα είναι τα παιδιά με δυσλεξία και να ζητήσουν από τους αρμόδιους να στείλει ειδικός για ενημέρωση και βοήθεια προς όλες τις κατευθύνσεις κάτι που δεν γίνεται. Υπάρχει ρατσιστική συμπεριφορά από πλευράς δασκάλων. πχ για το γιο μας είχε πει διευθύντρια του δημοτικού αν ήξερε ότι έχει δυσλεξία δεν θα δεχόμουν να το γράψω. Στο γυμνάσιο χωρίς να εξεταστει στο μάθημα (ούτε λόγος για προφορικά) μας εκβίαζαν ότι για να το περάσει στην τάξη να του πούμε ότι θα το πάρουμε. Ακόμα και να πληρώνουν οι γονείς σε ειδικά κέντρα(σκέψου και οικονομική κρίση) τα σχολεία δεν συνεργάζονται για να βοηθήσουν το παιδί.

    1. avatar anastasia

      Το περιστατικό με την διευθύντρια συνέβη σε ιδιωτικό ή σε δημόσιο; Γιατί εργάζομαι σε δημόσιο δημοτικό ως εκπαιδευτικός ειδικότητας και οι δάσκαλοι συνήθως και ενδιαφέρονται και ενημερώνουν τους γονείς. Αυτό που ακούω συχνά από τους δασκάλους είναι ότι πολλές φορές δε ξέρουν πως να πείσουν τους γονείς ότι το παιδί τους χρειάζεται βοήθεια από ειδικό, αφού εκείνοι αντιδρούν αρνητικά σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο (κάνοντας φυσικά κακό στα ίδια τους τα παιδιά). Οι δάσκαλοι των δημοσίων που έχω συναντήσει είναι συνήθως εξοργισμένοι από την αδιαφορία και άρνηση που δείχνουν οι γονείς για τέτοια θέματα!!!
      Επίσης θα ήθελα να σας πω ότι σε περίπτωση που ένα παιδί έχει δυσλεξία, θα πρέπει να παρακολουθηθεί από ειδικό!!! Ο δάσκαλος δεν είναι αρμόδιος να κάνει κάτι τέτοιο και θα ήταν τουλάχιστον ανεύθυνο!(πέρα από την πρέπουσα προσοχή και βοήθεια στο πλαίσιο του μαθήματος)

      1. avatar Marianthi

        μιλάμε για δημόσια σχολεία. Επειδή είχαμε καποια ιδέα κα κάτι υποψιαστήκαμε το ψάξαμε και το ξέραμε από την α δημοτικού. Οι περισσότεροι δεν ξέρουν από τους δασκάλους. Μερικά παραδείγματα ορθωγραφικά λάθη δεν διορθώνονται με κόκκινο γιατί δεν εξυπηρετεί σε κάτι και ενώ δεν το ξέρουν δεν θέλουν και να ακούσουν. άλλο παράδειγμα β γυμνασίου καθηγητής χημείας η μόνη εξέταση σε όλη τη χρονιά πες περίληψη χημείας που όποιος και να είναι χωρίς συγκεκριμένες ερωτήσεις δεν μπορεί να πει σε αυτό το μάθημα περίληψη. Από το 2001 υπάρχουν νόμοι του κράτους έχω και φεκ που μιλάνε σε ότι σε όλες τις βαθμιδες εκπαίδευσης να υπάρχει υποστήριξη δεν γινόταν τίποτα. ακόμα και σε πειραματικό. ¨Οσο για παρακολούθηση μιλάμε να πληρώνσεις σε ιδιωτικό γιατί δημόσιο δεν. Συγκεκριμένα σε δημόσιο φορέα κάναμε αίτηση για συνεδρίες πριν 11 χρόνια φέτος τελειώνει και ακόμα δεν βρέθηκε κενό. Για το μόνο που ενδιαφέρονται είναι τα γραφειοκρατικό να πηγαίνουμε χαρτί ώστε να έχει δικαίωμα προφορικής εξέτασης από δημόσιο φορέα και μάλιστα ανά 3 χρόνια επανεξέταση λες και είναι ίωση και πέρνωντας αντιβίωση περνάει.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει