Σκληρή γλώσσα χρησιμοποίησε ο υπουργός Μεταφορών Δημήτρης Ρέππας αναφερόμενος στις κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα μέσα μαζικής μεταφοράς, σημειώνοντας πως τα σχέδια της κυβέρνησης θα λάβουν τη μορφή νομοσχεδίου που θα κατατεθεί στη Βουλή τον Ιανουάριο.

Οι κινητοποιήσεις που γίνονται, εν ονόματι κάποιου φόβου που έχουν οι εργαζόμενοι, είναι αδικαιολόγητες, σημείωσε ο Δημήτρης Ρέππας και χαρακτήρισε ανεξήγητο τον φόβο που αισθάνονται. Διαβεβαίωσε πως θα περιφρουρηθεί ο δημόσιος χαρακτήρας των συγκοινωνιακών φορέων και το δικαίωμα στην εργασία του συνόλου των υπαλλήλων στους συγκοινωνιακούς φορείς, αλλά, όπως είπε, «πρέπει να εξασφαλίσουμε και την βιωσιμότητα των συγκοινωνιακών φορέων».

Ο υπουργός Μεταφορών χαρακτήρισε αδιανόητο να καλούνται να πληρώσουν οι πολίτες τα τεράστια ελλείμματα -λόγω κακοδιαχείρισης, κακού σχεδιασμού, αδικαιολόγητου υψηλού λειτουργικού κόστους- που παρουσιάζουν οι αστικές συγκοινωνίες στην Αθήνα. Για το λόγο αυτό πρέπει να γίνει ένας εξορθολογισμός, ώστε στο τέλος του 2011 οι οργανισμοί αυτοί, οι οποίοι θα συνεχίζουν να επιδοτούνται σε ένα λογικό ποσοστό όπως συμβαίνει σε όλες τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, δεν θα παρουσιάζουν ελλείμματα σε αυτά τα μεγέθη, όπως τα τελευταία χρόνια.

«Πρέπει να υπαγάγουμε τα κλαδικά και τα συντεχνιακά στα συνολικά, τα κοινωνικά και τα δημόσια συμφέροντα, τόνισε ο υπουργός και κάλεσε τους εργαζόμενους στις αστικές συγκοινωνίες, να στοιχηθούν για να πετύχει αυτό το πρόγραμμα της αναδιάρθρωσης και της ανάπτυξης τους», τόνισε.

Αναφερόμενος στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης για τις αστικές συγκοινωνίες, επισήμανε πως περιοχή αναφοράς θα είναι πλέον η Καλλικρατική Περιφέρεια Αττικής. Το σχέδιο προβλέπει, μεταξύ των άλλων, τη δημιουργία μητροπολιτικού φορέα με όρια αναφοράς την Αττική και την αναδιάρθρωση των λειτουργούντων σήμερα συγκοινωνιακών φορέων, με τη συγχώνευσή τους, από πέντε σε δύο εταιρείες: μία για τα μέσα οδικής μεταφοράς και μία για τα μέσα σταθερής τροχιάς.